Jump to content

Invriezen element

carl
 Share

Recommended Posts

Nou, er zijn ook mensen die zich na hun overlijden laten invriezen. In de hoop dat ze in de toekomst weer tot leven zullen worden gewekt dankzij de immer voortschreidende wetenschap. In dat licht bezien is het invriezen van elementen nog iets 'normaler'.

INVRIEZEN <_< niet doen , op het moment dat je hem er uit haald gaat vocht uit de lucht condenseren op het element en veel elementen zijn niet luchtdicht waardoor er ook vocht in het element komt :( dat is toch niet echt gezond voor je waardevolle element :o

niet doen dus

Marcel

INVRIEZEN <_< niet doen , op het moment dat je hem er uit haald gaat vocht uit de lucht condenseren op het element en veel elementen zijn niet luchtdicht waardoor er ook vocht in het element komt :( dat is toch niet echt gezond voor je waardevolle element :o

niet doen dus

Marcel

Dan maar met droog ijs :P;)

BTW, een cryogene behandeling kan wel, maar dan wel goed. Door je element een nacht in de diepvries te leggen, heb je 't iig niet cryogeen behandeld :rolleyes:;)

niet doen dus

Marcel

BTW, een cryogene behandeling kan wel, maar dan wel goed. Door je element een nacht in de diepvries te leggen, heb je 't iig niet cryogeen behandeld :rolleyes:;)

beste sodeju het gaat niet om droog ijs :lol: maar om het vocht in de lucht. Je zou dus het element in een omgeving met extreem lage luchtvochtigheid moeten ontdooien :o hoeveel mensen kunnen dat thuis of op het werk? B)

Ik denk zelf dat je dit soort dingen beter niet kunt doen , tenzij je zat bent van je element :wacko::lol: als het ook al zou helpen voor de klank zal het waarschijnlijk van zeer korte duur zijn.

Marcel

niet doen dus

Marcel

beste sodeju het gaat niet om droog ijs :lol: maar om het vocht in de lucht. Je zou dus het element in een omgeving met extreem lage luchtvochtigheid moeten ontdooien :o hoeveel mensen kunnen dat thuis of op het werk? B)

Ik denk zelf dat je dit soort dingen beter niet kunt doen , tenzij je zat bent van je element :wacko::lol: als het ook al zou helpen voor de klank zal het waarschijnlijk van zeer korte duur zijn.

Marcel

Niet alleen dat zelfs al zou je hem in een N2 atsmospheer ontdooien dan zit je nog met het vocht (of zeg maar vochtige lucht) die er al in zat voor het bevriezen. Dus eerst doorblazen met N2, of liever in droogstoof (ook goed voor je element beetje opwarmen) natuurlijk kan je ook de fohne begruiken.

Ik heb op mijn werk wel wat droogijs/vloeibare N2 en normale N2 maar ja helaas heb ik geen platen speler :lol:

Ik denk ook dat ze me meteen afvoeren in een wit busje.

Trouwens heeft iemand ooit eens geprobeerd een jomanda kaartje bij zijn versterker te leggen :D

niet doen dus

Marcel

Marcel

Niet alleen dat zelfs al zou je hem in een N2 atsmospheer ontdooien dan zit je nog met het vocht (of zeg maar vochtige lucht) die er al in zat voor het bevriezen. Dus eerst doorblazen met N2, of liever in droogstoof (ook goed voor je element beetje opwarmen) natuurlijk kan je ook de fohne begruiken.

Ik heb op mijn werk wel wat droogijs/vloeibare N2 en normale N2 maar ja helaas heb ik geen platen speler :lol:

Ik denk ook dat ze me meteen afvoeren in een wit busje.

Trouwens heeft iemand ooit eens geprobeerd een jomanda kaartje bij zijn versterker te leggen :D

Ja kijk dat bedoel ik nou niemand kan echt 100% vocht vrij werken :( bij ons op het werk hebben we een ruimte waar de lucht vochtigheid constant 30% is , en dus ook niet 100% vocht vrij.

Ik denk dat je net zo goed een pastoor kunt vragen je element te zegenen ;) hij gaat dan vast HEMELS klinken :lol:

Dit soort verhalen is net zo iets als van die demagnetiseer apparaten, als het al werkt is het effect zo kort dat je al na een regel van een liedje het weer moet doen :( en je moet toch wel erg graag van je element af willen om hem aan dit soort extreme temperaturen bloot te stellen. :P

Marcel

Je kunt je element ook in brand steken, of proberen te demagnetiseren met een hamer, etc. Uitproberen is uiteraard voor eigen risico :P

Erg drastische maatregelen voor een beetje beter geluid :huh::blink::wacko::lol::lol:

Marcel

In het Duitse AAA forum staat een topic over het invriezen van elementen.

Carl

Goed.

Dat zijn nogal wat meningen.

Maar heeft er IEMAND, behalve Carl, eigenlijk al kennis genomen van dit artikel?

:ph34r:

Ik heb het artikel niet gelezen , dat geef ik eerlijk toe ;) Maar mensen die dat soort dingen proberen hebben vaak erg dure elementen, het lijkt mij dat er dan meer nadelen aan kleven als voordelen (in verband met vocht door condensatie en beschadiging door krimp) dat zou toch zonde zijn van een goed element. :(

En ik heb wel andere artikelen gelezen over dit soort maatregelen, en de taal die gebruikt wordt is vaak erg gezwollen waardoor het niet geloofwaardig over komt <_< Trouwens zijn al die artikelen wel te geloven? Er word immers nooit iets afgekraakt, het is altijd een leuke goedkope tweak ;)

Ik ben zelf jaren lid geweest van Stereo Play, een paar jaar van Klang & Ton, een paar jaar van Audio en ik koop nog regelmatig Car Audio bladen. Ik heb dit zelf altijd gezien als een methode om op de hoogte te blijven van wat er te koop is, maar vond toch wel overduidelijk dat de merken die het meest reclame maken in het blad, wel erg ver boven in de referentielijst staan ;)

Kijk zolang het om een kabel gaat kun je het best eens proberen mits je hem even in plastic verpakt met zo min mogelijk lucht en hem ook zo laat ontdooien.

Maar een mooi element zou ik niet doen :rolleyes:

Marcel

Nou mijn Benz gaat echt niet in de vrieskist. Toch is het AAA forum een serieus forum en zeker interessant voor Thorens en Transrotor mensen. Die Duitsers hebben natuurlijk een groter achterland dan HEAR en er zitten veel analoge fans.

Samenvatten wat er allemaal gezegd is doe ik ook maar niet want dat is werkelijk te veel. Ik zou het maar eens nalezen.

http://www.analog-forum.de/

Carl

Beste Marcel;

RESPECT!

Tenminste 1 persoon die er eerlijk voor uitkomt het artikel niet gelezen te hebben of het experiment zelf uitgevoerd te hebben. En hier slechts op z'n gevoel en op eerder opgedane kennis te werk gegaan te zijn.

Wie weet zijn er nog meer forumleden die op deze wijze in de digitale pen gekropen zijn ;).

Hier schuilt wel het wankele van het reageren op afwijkende ideeen in dit en vele andere forums / fora (wat was nog eens het meervoud?)

Er wordt zoooo vaak van oude principes uitgegaan tijdens het posten van reacties. Er wordt zoooo weinig of zelfs geen moeite genomen om kennis te nemen van die "afwijkende" methode of materiaalkeuze of whatever "anders" is, dan tot dan toe gebruikelijk in de Audiowereld. Maar waarom???

Het blijft tamelijk kortzichtig om alleen maar uit te blijven gaan van de vast uitgezette paden. Je doet jezelf schromelijk tekort om nooit eens in de keuken van 'n ander te willen, kunnen of zelfs durven kijken.

Zonder het bericht gelezen te hebben kan men immers niet weten of er bepaalde handelingen genomen dienen te worden om het invriezen en ontdooien verantwoord te laten gebeuren. Of welke elementen net wel of net niet voor deze procedure geschikt zijn.

(Ik ben ook jarenlang abonnee geweest op de HVT en Audio. Stereo, Stereoplay, Audiophile, HiFi+, What HiFi?... ik heb ze allemaal gekocht en gelezen. De meeste vertoonden inderdaad die eigenschappen die Marcel hier boven beschreef. Is die bladen niet kwalijk te nemen, trouwens. Kwestie van leven en laten leven.)

Hallo.

LET OP : FLAUWE OPMERKING !

Als ik mijn vriendin invries, scheelt dat een hoop ruis.

Maar laat ik nou niet zonder die ruis kunnen..... :)

Dus klankmatig optimaal zal niet haalbaar zijn..... ;)

Het leven van een muziekliefhebber gaat niet over rozen...... :rolleyes:

Groet, Mark