M Pekel Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 de draad gelezen hebbend: voorop gesteld dat ik het vaak volstrekt niet eens ben met meneer Kleinsmit, ben ik het wel ermee eens dat een goed diep laag de muziek 'afmaakt' . Ook lage frequenties bevatten veel richting- en diepte-informatie (hoewel vroeger werd gedacht van niet). Zeker voor de getrouwe (zo goed als mogelijk ....) reproductie van de belevenis van live-muziek in een grotere ruimte, of stem. Een grote goed toegepaste woofer klinkt ontspannener dan een kleinere - vind ik. daarom gebruik ik 30cm woofers in een zware 100 ltr kast. let op het woord 'goed'. Daarbij is wel van belang de boel strak te houden. Dus een kast die de energie van 30cm woofer aan kan, niet in beweging komt. en dan kom je uit bij iets als de betonnix, of een dikke kast uit verschillende lagen, zeer veel versteviging binnenin (matrix oid) en geen parallele wanden (tegen staande golven). en een versterker die zo'n woofer 'aan kan'. groetrob Ik draai zelf nooit heel erg hard en gebruik daarom een AL170 als laag maar wel in een extreem stijve kast opgebouwd uit carbon, glasvezel en epoxyhars en zonder paralelle wanden (zie avatar) alleen het front is van MDF maar dit is 35mm dik Dit speakertje heeft een hoorbaar laag tot onder de 30Hz niet mis toch. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Zo, de hele zwik is te koop . Erik vindt het laag niet goed en Hans het midden niet en mist tevens het hoog. Alles is dus pet . Kan ik weer opnieuw beginnen . Eerst alle meuk de deur uit. Liefhebbers ??? Ja ikke! Mooie speakers met een dito geluid; die wil ik wel! Je bent gek als je ze wegdoet... btw: je leert een stel speakers pas op waarde schatten als ze voor langere tijd in huis hebt. Een luistersessie is een momentopname in andermans huis: onbetrouwbaar. Eigenlijk zou je voor een gedegen recensie minimaal een week bij iemand moeten luisteren... (nog vakantieplannen, Sodejuu??) "Echte" recensenten hebben een set toch ook een aantal dagen(weken?) ter beoordeling??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Je zou aan woningruil kunnen doen, of aan setruil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Je zou aan woningruil kunnen doen, of aan setruil. Ik weet niet of mijn vrouw hier zo kontent mee is.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Zo, de hele zwik is te koop . Erik vindt het laag niet goed en Hans het midden niet en mist tevens het hoog. Alles is dus pet . Kan ik weer opnieuw beginnen . Eerst alle meuk de deur uit. Liefhebbers ??? ik wil de bovenkanten van je speakers!! misschien dat hans de onderkanten wil.... we regelen wel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Plaag Sodejuu toch niet zo..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 april 2005 Author Report Share Posted 25 april 2005 Plaag Sodejuu toch niet zo..... ik plaag jou, jij bent veel beter af met het laag van sodejuu. die blubber ikvinnetnies die je nu hebt is drie keer niks.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Stelletje smiechten. Eerst mijn set afkraken en daarna met de brokstukken er van door willen gaan. Aasgieren zijn jullie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Stelletje smiechten. Eerst mijn set afkraken en daarna met de brokstukken er van door willen gaan. Aasgieren zijn jullie Je mag er ook wel wat voor terug hebben hoor. Ruilen met mijn setje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Stelletje smiechten. Eerst mijn set afkraken en daarna met de brokstukken er van door willen gaan. Aasgieren zijn jullie Ik heb helemaal niks afgekraakt. Ik heb alleen geprobeerd mijn ervaringen te vertalen. Het enige echte probleem was volgens mij dat het hoog nogal op de achtergrond klonk. Met een andere phonotrap is dit zeker op te lossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Stelletje smiechten. Eerst mijn set afkraken en daarna met de brokstukken er van door willen gaan. Aasgieren zijn jullie Schande!!! Doe mij trouwens die Fat Bob maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 sodejuu staat niet op paul z,n site????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 mei 2005 Report Share Posted 17 mei 2005 sodejuu staat niet op paul z,n site????????????????? Toch wel, maar er is sinds die review wel het eea veranderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 18 mei 2005 Report Share Posted 18 mei 2005 Ondanks het uitstapje naar een diepzeepiccolo ben ik toch wel erg benieuwd hoe een orkest aan meer laag komt dan het orgel in de Laurenskerk. Zet er een olifant in, die gaat echt wel lager....alleen hoor je dat niet, juist omdat dat zo laag is. Ik weet trouwens niet als ik geblindoekt in een dierentuin ben ik ook zou kunnen detecteren wanneer ik voor een olifanten verblijf sta..... het gebrul van een leeuw gaat ook laag. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts