Jump to content

MIT kabels

Subwoofah
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Subwoofa:

Heeft iemand al eens zo'n Netwerk doosje opengemaakt ?

De verleiding word elke dag groter om er eens 1 tje te slopen.

Maar misschien is iemand me al voor geweest.

GretZzzzzz   cool.gif

Doen joh! Ik ben ook best nieuwschierig, en er zijn vast meer mensen die je blij kunt maken... hop, aan de slag.

Morgen in drievoud rapport op het forum.

Hallo,

Ik ben in het bezit van MIT's; zowel 330+ interlinks als Terminator 2 speakerkabels.

Toen de interlink een keer kapot was heb ik hem op de electro- c.q. meet en regel- afdeling van mijn werk laten repareren. De deskundige had een apparaat staan waarmee je allerlei soorten componenten kunt detecteren.

Het ene component geeft een rechte lijn omhoog, het andere een schuine lijn en weer een ander een schuine lijn met een knik of een cirkel enz.

Met dat apparaat is mijn interlink doorgemeten en hij kwam tot de conclusie dat er alleen een condensator parallel geschakeld was. (er loopt inderdaad een extra draadje)

Waarschijnlijk zit er dus veel lucht in de kastjes, maar wat maakt dat uit; als het maar lekker klinkt. (en dat doet het na het maken van een Silver Bullet)

LeoBus

W

Hallo,

Zou het kunnen zijn dat er in een interlink een ander component wordt gebruikt dan in een LS kabel. Ik weet namelijk zeker dat er een parallel draadje buiten de (binnen)isolatie om loopt. Het zit aan het huis van de plug gesoldeerd.

LeoBus

Geplaatst door leobus:

[QB]Hallo,

Zou het kunnen zijn dat er in een interlink een ander component wordt gebruikt dan in een LS kabel. Ik weet namelijk zeker dat er een parallel draadje buiten de (binnen)isolatie om loopt.

---------------------------------------------

Ik weet eigenlijk wel zeker,dat jij het niet zeker weet.

GretZzzzz

cool.gif

Heren, heren,

Gelukkig heeft Leobus die 330+ interlinks, en Subwoofah weet hoe je ze open krijgt ...

Hier moet dus uit te komen zijn...

M. :rolleyes::D:P

PS. Ik heb Subwoofa's "niet l*lluh maar poetsuh" experiment beloond met 5 sterren.

Het heeft niet zoveel zin om die inductie te weten, je kunt beter een kabel nemen die een zo laag mogelijke capaciteit heeft dan hoef je dat niet op te heffen met een spoeltje. Ik heb eens op Audio Asylum gelezen dat het een goedkoop mexicaans spoeltje is van een paar dubbeltjes.

Geplaatst door void:

[QB]Het heeft niet zoveel zin om die inductie te weten, je kunt beter een kabel nemen die een zo laag mogelijke capaciteit heeft dan hoef je dat niet op te heffen met een spoeltje. Ik heb eens op Audio Asylum gelezen dat het een goedkoop mexicaans spoeltje is van een paar dubbeltjes.

Tjee zo denk ik er eigenlijk ook over.

En ja goedkoop,zo ziet het er ook uit.

Ik ben helemaal geen voorstander van MIT kabels.

Het was dan ook men

Subwoofa,

Nou snap ik dat jij mij niet begrepen hebt.

Jij denkt dat ik denk dat er alleen maar een draadje parallel loopt. Dat denk ik dus niet. Ik denk dat eer een draadje parallel naar het kastje loopt, daar aan een condensator zit en daarna weer als draadje verder gaat.

Resultaat: Er staat een condensator parallel geschakeld. Of niet soms.

Groeten, Leobus

Geplaatst door leobus:

Subwoofa,

Nou snap ik dat jij mij niet begrepen hebt.

Jij denkt dat ik denk dat er alleen maar een draadje parallel loopt. Dat denk ik dus niet. Ik denk dat eer een draadje parallel naar het kastje loopt, daar aan een condensator zit en daarna weer als draadje verder gaat.

Resultaat: Er staat een condensator parallel geschakeld. Of niet soms.

Groeten, Leobus

Het is dat ik geen MIT interlink heb,anders ..........

Laat maar komen die kabel,ik maak hem wel ff open.

Druppeltje lijm ertussen en je ziet er NIKS meer van.

Ik ben zelf ook niet echt duidelijk hoor. :o

Heu, aan een condensator zitten inderdaad twee draadjes.

Maak open dat ding !!!

GretZzzzz cool.gif

Hai allemaal,

Martin Collums heeft indertijd in Hifi News "Transparant" kabels getest (hetzelfde principe volgens mij als MIT). Hij deed dit door de kabel zonder "kastje" (die waren niet te koop, maar hij had ze van de fabrikant gekregen) te vergelijken met die met een kastje. Hij hoorde duidelijk verbeteringen meen ik me te herinneren.

Voor de rest is het met kabels allemaal erg subjectief. De fabrikanten zeggen allemaal dat hun kabel transparant en neutraal is en ze klinken allemaal anders.

Nadeel van dit soort kabels vind ik overigens dat ze veel ruimte in beslag nemen. Vaste lengtes en kastjes, weinig WAF.

Ik zelf heb overigens de goedkoopste Kimber interlinks (PBJ) en ben niet van plan dit te veranderen

Hij deed dit door de kabel zonder "kastje" (die waren niet te koop, maar hij had ze van de fabrikant gekregen) te vergelijken met die met een kastje. Hij hoorde duidelijk verbeteringen meen ik me te herinneren.

Logisch, een kabel met een hoge capaciteit klinkt slechter, vandaar het 'kastje' wat dit opheft. Het is de omgekeerde wereld: je neemt een kabel met een slechte eigenschap en gaat deze weer opheffen, ipv. gewoon een goede kabel te nemen.

Geplaatst door void:

Logisch, een kabel met een hoge capaciteit klinkt slechter, vandaar het 'kastje' wat dit opheft. Het is de omgekeerde wereld: je neemt een kabel met een slechte eigenschap en gaat deze weer opheffen, ipv. gewoon een goede kabel te nemen.

IK HEB OOK DIE KABELS GEHAD, EN VOND HET TOCH NIET VERKEERD.

:):)

Geplaatst door Subwoofa:

Omdat een draadje parallel zich niet gedraagt als een condensator.

En een condesator is geen draadje.

Een spoel is een draadje,als je er gelijk spanning op zet.

Maar niet bij wisselstroom.

Deze spoel staat in serie met alleen de kern van de + draad.

Als het een draadje zou zijn zou je niks horen.

Want dan heb je namelijk kortsluiting.

GretZzzzz cool.gif

??? Subwoofa waar heb je 't in godsnaam over?

Twee draden parralel is altijd een condensater en een draad is altijd inductief PUNT

En dat heeft niets met ac of dc te maken.

Groeten simon

Geplaatst door seoman:

??? Subwoofa waar heb je 't in godsnaam over?

Twee draden parralel is altijd een condensater en een draad is altijd inductief PUNT

En dat heeft niets met ac of dc te maken.

Groeten simon

Neem me niet kwalijk Seoman.

Ik bedoeldeprobeerde te zeggen,als er ergens 2 draadjes parallel overheen staan,dat je er niet van uit kunt gaan dat het vanzelfsprekend een condensator is.

Over de spoel:een luidspreker is een spoel,zet er gelijk spanning op,dan gaat er toch een zeer grote stroom lopen(kortsluiting),omdat er geen tegen EMK is.

GretZzzzz cool.gif