Bluesman Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 Een paar weken geleden heb ik een nieuwe gitaarversterker gekocht. De Kustom Quad 100 DFX. Gekocht bij House Of Music in Dordrecht, voor €450. Tadaaaa! Dit is hem dan. Gebouwd in de States, in Ohio. Weegt een ton en heeft een geweldige vintage look. Van de officiele Kustom site: Kustom Quad 100 DFX4 Selectable Preamp Modes: 2 High Gain (US/UK), 2 Clean (Neutral/Brilliant) 24-Bit Digital Effects (Reverbs, Delays, Chorus, Flange, Tremolo) 100-Watt RMS Output Channels: Foot Switchable Two 12-inch Celestion™ Super65 Speakers EQ: Dual 3-Band Boost Switch on Lead Channel CD/Tape Input 100 watt klinkt mischien niet indrukwekkend voor de meesten, maar een gitaarversterker werkt anders dan een HiFi versterker. Ik weet niet precies hoe het zit, maar qua geluidsdruk bereik je met relatief weinig watts veel meer dan een HiFi versterker. Een 15 watt oefenversterkertje komt al boven de gemiddelde HiFi set uit. Met deze amp kom ik met het grootste gemak (op 3 al) boven mijn 600 watt JVC set uit als ik mee speel met een nummer. Tijdens live optredens kom ik boven de drummer uit als hij op ongeveer 8-9 staat. Als ik harder dan 10 ga, verdrinkt de band in het geluid (gitaarversterkers gaan van 1-12). Geweldig. De Super 65 speakers van Celestion hebben een geluidsdruk van 97db, en daar zitten er twee van in! Voor zijn grootte, komt er een verbazingwekkend hard geluid uit, dat op elk volume fantastisch klinkt. Er is ook een mogelijkheid om een externe speaker cab aan te sluiten. De versterker kan een output geven van ongeveer 250 watt bij een weerstand van 16 ohm. Dat heb ik nog niet geprobeerd echter, eerst even betere oordoppies halen Er zitten ook een enorme lading outputs op. Een output voor naar het PA mixboard, een mic-out, een footswitch in/output, een speaker cab out, CD input en een line out zijn aanwezig. Het gaafste van deze versterker is het cleane geluid. Zelfs op max is er geen enkel teken van overdrive op het cleane kanaal. Op een een of andere manier klinkt ie als een buizencombo. Ik heb ook enkele Mesa Boogies geprobeerd (buizenversterkers van een hogere prijsklasse), maar ze klonken minder indrukwekkend als deze Kustom. En het is een transistor! Hoog, midden en vooral laag komen er geweldig uit. Op hoog volume zijn de lage tonen misselijkmakend (letterlijk)! Overdrive is ook goed. Echt classic rock geluid. Ik krijg er geen metal geluid uit, maar dat boeit me niet. Ik ben meer van de classic rock, hard rock, blues en hier en daar een beetje Pink Floyd en punk (niet van die politieke shit hoor). Ik prefereer toch mijn RAT 2 pedaaltje voor overdrive, maar dat er een goede opzit, is altijd meegenomen. De effecten aan boord zijn ook vrij goed, met name de reverbs. Jammer alleen dat het niveau alleen regelbaar is. De effecten zoals chorus, delay, slap back en flanger zijn daardoor leuk, maar niet echt zinvol. De chorus klinkt nog het beste van dezen. Ik gebruik eigenlijk alleen de reverbs. Als je gitaar speelt en je bent op zoek naar een 100 watt transistor amp, probeer deze zeker ook even. Hij is geschikt voor alle stijlen, behalve metal. In dat geval kan je altijd een Peavy of een van de duizenden andere metal versterkers aanschaffen. In zijn prijsklasse is er geen enkele Fender of Marshall die er tegenop kan. Prijs: rond de €450 Functies: 9 Clean geluid: 10 Overdrive geluid: 8 Betrouwbaarheid: tot nu toe geen problemen Officiele site: www.kustom.com Officiele site van de speakerfabrikant: www.celestion.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 POWER TO ALL OR FRIENDS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluesman Posted 28 februari 2005 Author Report Share Posted 28 februari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluesman Posted 1 maart 2005 Author Report Share Posted 1 maart 2005 Niemand verder reacties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 2 maart 2005 Report Share Posted 2 maart 2005 Niemand verder reacties? Gefeliciteerd met je aankoop ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 maart 2005 Report Share Posted 2 maart 2005 Niemand verder reacties? Begin eens over auto`s. Doet het hear ook erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts