Jump to content

RAF failliet!

boy2
 Share

Recommended Posts

Knoop een Bryston, ASR of Accuphase aan die CS2.4's en luister eens wat deze combinatie tot in staat is..

Ze heeft nu een buizen voor- en eindversterker van Audio Research (SP16 en VS55). Kan dat het probleem zijn?

De kabels zijn allemaal van Cardas.

Knoop een Bryston, ASR of Accuphase aan die CS2.4's en luister eens wat deze combinatie tot in staat is..

Ze heeft nu een buizen voor- en eindversterker van Audio Research (SP16 en VS55). Kan dat het probleem zijn?

Dat kan, maar ook de opstelling van deze Thiel's luistert uiterst nauwkeurig! :rolleyes:

Ken RAF al heel lang vanuit Amsterdam waar ze begonnen, maar het is nooit echt een audiofiele winkel geweest. Je kon er wel de betere spullen krijgen maar voor het echte audiofiele topspul ging je naar Theo Pruijs in de Utrechtse straat.

Neemt niet weg dat ik wel aardig wat bij RAF gekocht heb maar het was toch altijd wel hetzelfde liedje: Je moest een verkoper bij zijn revers pakken om geholpen te worden en kennis van zaken was in de meeste gevallen 0,0. Maar als je wist wat je hebben wilde kon/kun je er goed terecht voor het doorsnee Sony, Marantz en Denon spul.

Denk dat RAF zich nu weer tot alleen Amsterdam gaat beperken en ze zouden er goed aan doen om weer op het hogere segment te mikken en goede service te gaan leveren, want dat laatste is al 10 tallen jaren zoek naar mijn ervaring. Het werd uiteindelijk wel opgelost maar dat kostte soms wel maanden.

;)

Denk dat RAF zich nu weer tot alleen Amsterdam gaat beperken en ze zouden er goed aan doen om weer op het hogere segment te mikken en goede service te gaan leveren, want dat laatste is al 10 tallen jaren zoek naar mijn ervaring.

Dat denk ik ook. Niet de meuk verkopen maar produkten die (bijna) nergens anders te koop worden aangeboden. Het topsegment dus: Classe, B&W, ML, Krell, Rotel, Martin Logan, Thiel etc. Geen eenheidsworst...

Aan de andere kant: hoe groot is deze markt nog? Je komt er niet meer als je 1 Mark Levinson eindversterker verkoopt per maand, terwijl die markt misschien niet veel groter is...

Iets anders: vanwege 2ehands sites is het hergebruiken van duurdere apparatuur veel meer in zwang geraakt dan vroeger, toen je slechts wat kranten en de ViaVia had. Nu vindt je op Marktplaats met 5 seconden wat je wilt hebben als je geluk hebt. Je hoeft in principe eigenlijk niets meer nieuw te kopen, en dat raakt RAF dus ook.

Gelukkig blijft A'dam open, want daar loop ik nog weleens binnen.

vg Dennis.

Ken RAF al heel lang vanuit Amsterdam waar ze begonnen, maar het is nooit echt een audiofiele winkel geweest. Je kon er wel de betere spullen krijgen maar voor het echte audiofiele topspul ging je naar Theo Pruijs in de Utrechtse straat.

Neemt niet weg dat ik wel aardig wat bij RAF gekocht heb maar het was toch altijd wel hetzelfde liedje: Je moest een verkoper bij zijn revers pakken om geholpen te worden en kennis van zaken was in de meeste gevallen 0,0. Maar als je wist wat je hebben wilde kon/kun je er goed terecht voor het doorsnee Sony, Marantz en Denon spul.

Denk dat RAF zich nu weer tot alleen Amsterdam gaat beperken en ze zouden er goed aan doen om weer op het hogere segment te mikken en goede service te gaan leveren, want dat laatste is al 10 tallen jaren zoek naar mijn ervaring. Het werd uiteindelijk wel opgelost maar dat kostte soms wel maanden.

;)

Tis altijd hetzelfde liedje, een leuke zaak met bevlogen verkopers in het begin, en dan gaat het lopen, dan ga je groeien (vooral personeel met andere attitude) , en uiteindelijk verzand je naar nivo dozenschuiver.....

tenonder gaan aan je eigen succes noemt men dit ....

Alex

Nu heb ik een keertje thiels gehoord bij staffhorst op een vincent geintregeerde versterker en dat klonk echt nergens naar, erg kill en leeg. Wel toegeven ik had net daarvoor geluisterd naar een JMR evo3 op 47labs apperatuur. smile.gif

Kan je verzekeren dat het aan de versterker ligt ;)

Dat vermoeden had ik eigenlijk ook al, gezien ze toch redelijk aangeprezen worden die thiel speakers, moeten ze toch wel een beetje klinken. Kijk het kan altijd je smaak niet zijn maar wat ik hoorde klonk echt nergens naar. Wel jammer dat ook staffhorst zulke slechte combo's neerzet, maar ja misschien was het een verzoekje van de mensen die aan het luisteren waren.

Tsja Thiels zijn erg neutrale speakers.

Ze laten gewoon horen wat je er voor hangt.

Ook Interlinks zijn vreselijk belangrijk,

heb een keer Thiels op een AR bak gehoord met daaraan Cardas kabels.

Cardas heeft ontzettend mooie kabels, maar dit klonk nergens naar.

Daarna MIT kabels eraan en toen klonk het opeens zoals het hoorde.

Kortom... matchen is belangrijk!

Tsja Thiels zijn erg neutrale speakers.

Ze laten gewoon horen wat je er voor hangt.

Ook Interlinks zijn vreselijk belangrijk,

heb een keer Thiels op een AR bak gehoord met daaraan Cardas kabels.

Cardas heeft ontzettend mooie kabels, maar dit klonk nergens naar.

Daarna MIT kabels eraan en toen klonk het opeens zoals het hoorde.

Kortom... matchen is belangrijk!

Alleen de interlinks of ook de speaker kabels???

In dit geval waren het de speaker kabels.

Het midden liep dicht op sommige punten. Jammer, want dat is nou net het gebied waar naar mijn idee de meeste muziek zit.

Cardas maakt zoals ik zei prachtige kabels, maar de match was gewoon niet al te best.

Ligt er ook aan welke je hebt denk. Het waren niet de reference-series van Cardas in ieder geval.

Ik heb een paar keer MIT kabels op Audio-research gehoord en dat klonk gewoon zonder ergens dicht te lopen en zo mooi transparant.

Heb sinds kort een Z-Cord II van MIT als powerkabel.

Wat een verschil!

Raf bestaat al vele jaren ,wat ik altijd prettig, vond was dat je er lekker kon rond neuzen, in al die jaren ,was het voor mij vaak alleen intresant met de uitverkoop.

Ik heb er dan ook het nodige gekocht.

Echter in al die jaren heb ik van een aantal medewerkers een, negatieve mening.

over gehouden.

Had het gevoel ,dat je pas intressant als klant werd als je boven modaal kon besteden.

Tja en wie had je nog meer in amsterdam, polectro,ruad,art fidelyti.

Dus er was aan winkels weinig keuze.

Aangezien, ik zelf ook in de detailhandel zit is de concurrentie,moordend.

Ja en als een bedrijf zoals mediamarkt, ook aardige hifi verkoopt tegen een scherpe prijs, oke het zijn dozen schuifers, dan redt je het gewoon niet.

en denk ook aan de internet,winkels.

Trouwens bcc verkoopt ook denon ,en hebben een assorti goed kabels.

En in deze tijd dat de economie op een laag pitje staat, hebben dit soort bedrijven het extra moeilijk.

gr toontje hifi

Toch nog een reactie.

Hoe raf het niet redt.

Voor een maand of 5 terug had raf een inruil actie.

ja een knaller.

de philips,963 met sacd ong 600 eu met inruil van je dvd voor ong 450 eu.

had het bijna gedaan.

maar toch niet. een kleine 4 weken later staat deze notabene bij de mediamarkt aangeboden voor ;let wel 199 euro.

verschill 400 eu.

nou dacht ik stel je voor dat ik deze bij raf had gekocht ,zou ik me behoorlijk naar hebben gevoeld.

Ik ben hier nieuw en las deze toch wel interessante discussie. Zag dit weekend op de tv dat de echte speciaalzaken zoals slager, bakker, groenteboer en dergelijke aan het verdwijnen zijn omdat we met z'n allen maar de supermarkt gaan. Zeker gezien de prijzenslag die tussen de winkelketens heerst, is het daar (veel) goedkoper. Zo'n zelfde verhaal voor de betere HiFi zaken. Maar vragen deze zaken er nou niet zelf om? Ben vorig jaar speciaal naar Veldhoven gereden om de Dynaudio Audience 72SE te zien, horen, voelen etc. Ik heb daar zelf gezien dat meneer Laffra

Hoewel RAF in utrecht niet sluit, hoorde ik van een verkoper daar dat de high end afdeling dicht is en deze waarschijnlijk verhuist naar amsterdam. Niet echt slim lijkt mij want juist hier liggen de mogelijkheden aangezien de dozen schuivers dit niet verkopen.

Maar ja ik heb natuurlijk geen inzicht in de verkoop cijfers van RAF.

Ik denk dat de reden van het faillissement niet zozeer te maken heeft met concurrentie van zaken als Mediamarkt. Ten eerste is de Mediamarkt niet goedkoper (vooral met onderdelen juist verdomd duur!). Ten tweede deed Raf goed zaken in de branche.

Ik denk dat er een aantal andere oorzaken zijn:

- interesse van de consument en vraag naar kwaliteit

- aanbod via drogisterijen

- aanbod via internet, vaak uit buitenland

- concurrentie vanuit lage lonenlanden, die producten tegen zeer lage prijzen aanbieden (marges van een paar euro's).

Vooral het eerste is m.i. erg belangrijk. Men koopt geen dure hifi meer. Hooguit nog een plasma- of LCD-tv, maar die is door concurrentie uit Korea, China e.d. steeds minder winstgevend.

idd. je kunt tegenwoordig allerlei electronica kopen bij winkels als aldi, lidl, kruidvat enz. enz. dit geeft een enorme schade bij electronica winkels.

een electronica zaak kan z'n hoofd niet boven water houden met dvd spelers en komplete home cinema sets van 40/50 euro. en er is een enorm aantal mensen die (in onze ogen) dit soort troep kopen en dus niet veel om beeld/ geluidskwaliteit geven. hetzelfde zie je ook dat tegenwoordig iedere supermarkt een eigen bakkerij heeft waardoor de particuliere bakkerij voor een groot deel verdwijnt. ik denk dat dit nog maar het begin is helaas, pas was er een stuk op tv over een megamega store in amerika die alle winkels om zeep helpt omdat ze gewoon bijna alles wat je je maar voor kunt stellen hebben en tegen een lage prijs alles aanbieden. alleen werken (zoals bij de lidl ook) moet je er niet doen door de extreme regels die er gelden en dat voor een minimum loon. :(

Vogelsang is ook zo'n winkel, tenminste die indruk heb ik als ik deze womments hier lees.

In het begin erg hifi georienteerd, later steeds minder...

Sinds ze ook in computers deden ben ik niet meer langsgeweest.