M Pekel Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Popmuziek wordt gemaakt door mensen die nooit hebben leren spelen voor mensen die nooit hebben leren luisteren. Popmuziek is wel een heel breed begrip en er moet toch ook eens wat nieuwe muziek komen als we met z`n allen alleen maar naar de oude muziek stijlen zouden luisteren zou de wereld van muziek wel erg saai zijn , en daarmee dit furum ook Kortom een beetje meer respect voor muziek en muzikanten waar jij niks aan vind, waarschijnlijk kan je het zelf niet beter. Marcel Ik mag toch wel zeggen dat ik niets tegen popmuziek heb. Het bericht is aangepast, het was een quote Ooh sorry het was dus positief bedoeld als een echte dooddoener Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Popmuziek wordt gemaakt door mensen die nooit hebben leren spelen voor mensen die nooit hebben leren luisteren. Popmuziek is wel een heel breed begrip en er moet toch ook eens wat nieuwe muziek komen als we met z`n allen alleen maar naar de oude muziek stijlen zouden luisteren zou de wereld van muziek wel erg saai zijn , en daarmee dit furum ook Kortom een beetje meer respect voor muziek en muzikanten waar jij niks aan vind, waarschijnlijk kan je het zelf niet beter. Marcel Ik mag toch wel zeggen dat ik niets tegen popmuziek heb. Het bericht is aangepast, het was een quote Ooh sorry het was dus positief bedoeld als een echte dooddoener Marcel Idd, veel erger ken ik ze niet. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Popmuziek wordt gemaakt door mensen die nooit hebben leren spelen voor mensen die nooit hebben leren luisteren. Popmuziek is wel een heel breed begrip en er moet toch ook eens wat nieuwe muziek komen als we met z`n allen alleen maar naar de oude muziek stijlen zouden luisteren zou de wereld van muziek wel erg saai zijn , en daarmee dit furum ook Kortom een beetje meer respect voor muziek en muzikanten waar jij niks aan vind, waarschijnlijk kan je het zelf niet beter. Marcel Ik mag toch wel zeggen dat ik niets tegen popmuziek heb. Het bericht is aangepast, het was een quote Ooh sorry het was dus positief bedoeld als een echte dooddoener Marcel Idd, veel erger ken ik ze niet. Groeten Simon Nee inderdaad het afkraken van muziekstijlen gaat veel te ver maar veel mensen maken zich er hier ook schuldig aan zelf zal ik dat niet snel doen, een ieder moet luisteren hij of zij zelf mooi vind. Mensen die echt open staan voor muziek vinden in alle stijlen wel eens nummers die ze mooi vinden, Of dat nou Klassiek, Rock, Jazz, Pop of zelfs Slager muziek is. De dooddoeners die tot nu toe genoemd zijn gebruik ik zelf ook wel eens , maar sommige mensen staren zich hier helemaal dood op en genieten niet meer van muziek. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Popmuziek wordt gemaakt door mensen die nooit hebben leren spelen voor mensen die nooit hebben leren luisteren. Popmuziek is wel een heel breed begrip en er moet toch ook eens wat nieuwe muziek komen als we met z`n allen alleen maar naar de oude muziek stijlen zouden luisteren zou de wereld van muziek wel erg saai zijn , en daarmee dit furum ook Kortom een beetje meer respect voor muziek en muzikanten waar jij niks aan vind, waarschijnlijk kan je het zelf niet beter. Marcel Ik mag toch wel zeggen dat ik niets tegen popmuziek heb. Het bericht is aangepast, het was een quote Ooh sorry het was dus positief bedoeld als een echte dooddoener Marcel Idd, veel erger ken ik ze niet. Groeten Simon Nee inderdaad het afkraken van muziekstijlen gaat veel te ver maar veel mensen maken zich er hier ook schuldig aan zelf zal ik dat niet snel doen, een ieder moet luisteren hij of zij zelf mooi vind. Mensen die echt open staan voor muziek vinden in alle stijlen wel eens nummers die ze mooi vinden, Of dat nou Klassiek, Rock, Jazz, Pop of zelfs Slager muziek is. De dooddoeners die tot nu toe genoemd zijn gebruik ik zelf ook wel eens , maar sommige mensen staren zich hier helemaal dood op en genieten niet meer van muziek. Marcel Afkraken is nog tot daar aan toe. Maar zeggen dat de popartiest niet kan spelen getuigt van een kortzichtigheid en arrogantie dat ik er de humor niet in kan ontdekken. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 "Natuurgetrouwe weergave" Hifideletie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Popmuziek wordt gemaakt door mensen die nooit hebben leren spelen voor mensen die nooit hebben leren luisteren. Popmuziek is wel een heel breed begrip en er moet toch ook eens wat nieuwe muziek komen als we met z`n allen alleen maar naar de oude muziek stijlen zouden luisteren zou de wereld van muziek wel erg saai zijn , en daarmee dit furum ook Kortom een beetje meer respect voor muziek en muzikanten waar jij niks aan vind, waarschijnlijk kan je het zelf niet beter. Marcel Ik mag toch wel zeggen dat ik niets tegen popmuziek heb. Het bericht is aangepast, het was een quote Ooh sorry het was dus positief bedoeld als een echte dooddoener Marcel Idd, veel erger ken ik ze niet. Groeten Simon Nee inderdaad het afkraken van muziekstijlen gaat veel te ver maar veel mensen maken zich er hier ook schuldig aan zelf zal ik dat niet snel doen, een ieder moet luisteren hij of zij zelf mooi vind. Mensen die echt open staan voor muziek vinden in alle stijlen wel eens nummers die ze mooi vinden, Of dat nou Klassiek, Rock, Jazz, Pop of zelfs Slager muziek is. De dooddoeners die tot nu toe genoemd zijn gebruik ik zelf ook wel eens , maar sommige mensen staren zich hier helemaal dood op en genieten niet meer van muziek. Marcel Afkraken is nog tot daar aan toe. Maar zeggen dat de popartiest niet kan spelen getuigt van een kortzichtigheid en arrogantie dat ik er de humor niet in kan ontdekken. Groeten Simon Ach ja, het was duidelijk als povocerend bedoeld, denk ik dan maar... En mocht het serieus bedoeld zijn, dan moet Spidootje toch eens naar een popconcert van een goeie pop/rock band. Hij zal er dan muziekaal misschien niet veel aan vinden, maar dan kan hij het iig technisch eens beoordelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Moet even denken aan de recentelijk uitgezonden docu over Brian Wilson's "Smile" en de opmerkingen die o.a. Bernstein over Brians muziek gemaakt heeft (okay, geen recente pop, maar toch wel aardig op zijn tijd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Zwarter klinken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 "Zelfs mijn vriendin hoorde meteen het verschil" Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Groeten Simon Nee inderdaad het afkraken van muziekstijlen gaat veel te ver maar veel mensen maken zich er hier ook schuldig aan zelf zal ik dat niet snel doen, een ieder moet luisteren hij of zij zelf mooi vind. Mensen die echt open staan voor muziek vinden in alle stijlen wel eens nummers die ze mooi vinden, Of dat nou Klassiek, Rock, Jazz, Pop of zelfs Slager muziek is. De dooddoeners die tot nu toe genoemd zijn gebruik ik zelf ook wel eens , maar sommige mensen staren zich hier helemaal dood op en genieten niet meer van muziek. Marcel Afkraken is nog tot daar aan toe. Maar zeggen dat de popartiest niet kan spelen getuigt van een kortzichtigheid en arrogantie dat ik er de humor niet in kan ontdekken. Groeten Simon Och ik heb een colega gehad die zei dat Phil Collins niet kon drummen het waren veel te simpele drumstukjes volgens hem ik vroeg hem toen, en wat voor instrument bespeel je zelf? Niets zei hij ik heb hem toen uitgelegd dat ik zelf 14 jaar gedrumd heb en dat het vaak moeilijker is om mooi ritmisch en zacht te spelen dan er maar wat op los te rammen . Dat laatste kunnen de meeste mensen wel, maar ritmisch, zacht en met gevoel spelen wordt moeilijker. Mensen die zeggen dat een artiest niet kan spelen kunnen het over het algemeen zelf helemaal niet. Dus laat maar lullen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 ....Och ik heb een colega gehad die zei dat Phil Collins niet kon drummen het waren veel te simpele drumstukjes volgens hem.... Dan heb jij een erg slimme collega.....want Collins is inderdaad een eenhaps-drummer van middelmatig nivo. Als Collins ook maar ergens een hand in heeft gehad,in welk album dan ook,dan hoor je dat gelijk terug.... Dat neemt niet weg dat ik geen respect zou hebben voor de man als artiest...maar als drummer steld hij weinig voor. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Je hoeft inderdaad niet te kunnen drummen om te weten dat PC een middelmatige drummer is. Och ik heb een colega gehad die zei dat Phil Collins niet kon drummen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Als je zelf nooit hebt gezongen (niet in de badkamer) of een instrument hebt bespeeld kun je er eigenlijk geen uitspraak over doen. Heb je dat wel dan kun je je ook beter inleven in wat een muzikant doet. En ja inderdaad, vaak stelt het geen reet voor. En niet alleen bij Philt Collins. Het creatieve proces om iets te bedenken en bij te schaven is vaak nog veel moeilijker dan de uitvoering. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 ....Och ik heb een colega gehad die zei dat Phil Collins niet kon drummen het waren veel te simpele drumstukjes volgens hem.... Dan heb jij een erg slimme collega.....want Collins is inderdaad een eenhaps-drummer van middelmatig nivo. Als Collins ook maar ergens een hand in heeft gehad,in welk album dan ook,dan hoor je dat gelijk terug.... Dat neemt niet weg dat ik geen respect zou hebben voor de man als artiest...maar als drummer steld hij weinig voor. --Hans. Ja je kan het drummen van Phil Collins direct herkennen. En ja het is lang niet de beste drummer ter wereld, hij hoort echt bij de meer traditionele drummers maar hij doet het beter als iemand die helemaal geen instrument kan bespelen daar ging het maar even om. En je mag blij zijn dat je mijn ex collega niet kent want zo slim is hij niet Het ging er mij echt om dat er mensen zijn die zelf totaal a-muzikaal zijn vaak dit soort uitspraken doen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 En ja het is lang niet de beste drummer ter wereld Laten we die discussie maar niet (weeeer) gaan houden, want daar komen we toch niet uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 En ja het is lang niet de beste drummer ter wereld Laten we die discussie maar niet (weeeer) gaan houden, want daar komen we toch niet uit... Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Het ging er mij echt om dat er mensen zijn die zelf totaal a-muzikaal zijn vaak dit soort uitspraken doen Marcel Je hoeft er geen verstand van te hebben om er over te kunnen lullen hoor (Geldt niet alleen voor muziek). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Het ging er mij echt om dat er mensen zijn die zelf totaal a-muzikaal zijn vaak dit soort uitspraken doen Marcel Je hoeft er geen verstand van te hebben om er over te kunnen lullen hoor (Geldt niet alleen voor muziek). Helaas pindakaas. Dat moet je wel. EDIT: alle recensies van alle audio/muziek bladen van alle CD's/LP's van alle artiesten van alle muziekgenres kun je eigenlijk ook als hifi dooddoeners beschouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 En ja het is lang niet de beste drummer ter wereld Laten we die discussie maar niet (weeeer) gaan houden, want daar komen we toch niet uit... Weer een dooddoener Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 En ja het is lang niet de beste drummer ter wereld Laten we die discussie maar niet (weeeer) gaan houden, want daar komen we toch niet uit... Weer een dooddoener Misschien maar het is ook m'n ervaring hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat Offe... : High End Klinkt net zo vreselijk als die wazige spons op TV, welke wordt verkocht onder het mom "de nieuwe high-tec manier van schoonmaken!"(??) De wijze waarop deze termen gebruikt worden, maakt ze tot vreselijke dooddoeners. Eigenlijk hetzelfde als een jaar of 15 geleden, toen ineens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Phil collins kannie drummen hoor ik hier...nouwe solly niet mee eens vind hem wel zeker lekker rammen op die vliezen!! Als het maar klinkt vind ik het al best intresseert mij dat nou wie het beste kan drummen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Phil collins kannie drummen hoor ik hier...nouwe solly niet mee eens vind hem wel zeker lekker rammen op die vliezen!! Als het maar klinkt vind ik het al best intresseert mij dat nou wie het beste kan drummen. Muziek freak maak je er maar niet kwaad over, heb ik ook niet gedaan Somige mensen vinden blijkbaar die standaard boem/tak/boem/tak en dan af en toe een solo`tje er tussendoor belangrijker dan het juist plaatsen van accenten en het varieren met roffeltjes en spelen met gevoel. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Over drummers gesproken: ik heb gisteren de cd Frances The Mute van The Mars Volta gedownload. Ik weet niet of ze een echte drummer hebben gebruikt, of dat het samples zijn, maar mocht het een echte zijn dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Over drummers gesproken: ik heb gisteren de cd Frances The Mute van The Mars Volta gedownload. Ik weet niet of ze een echte drummer hebben gebruikt, of dat het samples zijn, maar mocht het een echte zijn dan Leuke smilie hoe zet je die er op? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts