Jump to content

De hifi dooddoeners

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

In het 'wat snellere' (en hardere) genre mag Martin Lopez...

p29477nyfuh.jpg

...ook niet onvermeld blijven. Luister maar eens naar z'n kunsten op (met name) Deliverance, van Opeth (zie ook deze review).

Ik vind het heel bijzonder dat ie van het ene op het andere moment vloeiend van loeihard, strak en supersnel, naar rustig en subtiel kan switchen... Op cd zullen het trouwens wel samples zijn, die double bass, maar hij schijnt het live ook goed te kunnen. Heb ik helaas nog niet mogen meemaken...

Drummers:

Animal, Shelly Manne, Lewis Nash

Dooddoeners:

...met een electrostaat-achtige resolutie en precisie in midden en hoog...

...en een geweldige drive en slam in de bassen, die kenmerkend is voor een goed ontworpen dynamisch systeem...

...een perfecte timing, en - nog belangrijker - gelukkig zonder "electronische stress"...

...werkelijk: dit is de * die alle andere *s overbodig maakt...

...werkelijk: dit is de * die alle duurdere *s t

Steeds terugkomende dooddoener:

Denon en Marantz klinken altijd beter.

(hoor je trouwens vooral in het bevooroordeelde elkaar napratende Nederland, waar niemand nadenkt over wat hem of haar gezegd wordt...)

Zo, ga ik nu weer naar cd's op mijn veel minder mooi klinkende Sony CD-speler luisteren..

Steeds terugkomende dooddoener:

Denon en Marantz klinken altijd beter.

(hoor je trouwens vooral in het bevooroordeelde elkaar napratende Nederland, waar niemand nadenkt over wat hem of haar gezegd wordt...)

Nou, ik heb deze nog nooit gehoord. Ben 'm ook nog nooit tegengekomen op internet of zo... :huh:

Kom je steeds vaker tegen in advertenties:

iets in de trand van kenners weten waar ik het over heb en dan gaat het om de beschrijving van een apparaat, wat insinueert dat het op en topcomponent gaat.

Ja idd... 'Heeft geen uitleg nodig'. Zoiets...

En dat staat dan in advertenties voor de meest onbekende apparatuur... :rolleyes:

Wat dacht je van "voor de liefhebber", oftewel het is ouwe zooi, niks waard, maar ik zoek een gek die er wat (teveel) voor geeft..

Toch zitten daar heel leuke dingen tussen zoals oa mijn cd speler een cdp557 van sony waar ik dus echt blij mee ben en inderdaad er was verder niets nodig dan de vermelding top cd speler voor weinig (OID)

Een krachtpatser met termen was toch wel de door mij in het verleden veel aangehaalde verkoper met zijn toko in Rotterdam zuid daar vlogen de termen je om de oren alsof het allemaal zo vanzelfsprekend was en uiteindlijk had er maar een persoon gelijk en dat was...........................D Bakker

God wat had ik eigenlijk een hekel aan de man al was hij door zijn gedrag ook wel weer amusant.

"Door toenemende verontreiniging is de kwaliteit van de netstroom ondertussen geworden tot de zwakste schakel in een HiFi installatie."

Nu een van de items op de home van hear.nl (burmester)

Nou, als de buurman volop aan het lassen is is dat helemaal niet zo gek ;)

:D:lol:

Marcel

• 2 weeks later...

Zoals gelezen in de folder van Electro World is SACD het volgende:

"SACD is een digitale geluidsdrager waarbij de trilling van lucht digitaal opgeslagen is waardoor een veel fijnere weergave van het geluid mogelijk is"

Zo dan, dat moet ik hebben :lol:

Michael