Jeepfh Posted 3 maart 2005 Report Share Posted 3 maart 2005 Soms is het fijn om als alles stil in huis is en buiten lekker muziek te luisteren via je koptelefoon. Heel je audio ervaring verranderd. Ookal is het maar als je via een computer luisterd naar mp3's! Heerlijk, na vanavond is mijn kijk op audio instalaties en muziek luisteren toch wel een beetje verranderd. Zon mooi uniform geluid, rust en dynamiek, echt geweldig! Niet dat ik audio instalaties ineens overbodig vind nu, zeker niet! Maar in perspectief gezien is een levert een relatief goedkope koptelefoon toch veel 'bang for the money' Vooral de stemmen en strijkinstrumenten klinken erg lekker zo! Groetjes van een medeforummer die blij is met zijn simpele pc instalatie! (voor de mensen die het intereseerd) Geluidskaart: M-Audio Audiophile Versterking: Edirol ma-10d digital monitor (als da converter en koptelefoon versterker in dit geval) Koptelefoon: Sennheiser hd-570 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 laat ik nou ook een HD-570 hebben, maar ook een HD-540_ref. In mijn beleving is de 570 een goede hoofd-telefoon, maar verder niks bijzonders. Als je nou net als ik 2e-Hands een HD-540_ref, of anders bijv en K500 (KOSS) ken opscharrelen, dan maak je ineens 2 stappen vooruit, en dat wordt jouw betoog ineens 2 keer zoveel meer waarheid... als het om ultieme Hifi_beleving gaat, is een hoofd telefoon eigenlijk de enigste optie, want dan sluit je factoren als akoustiek / plaatsing / extra elektronica / speakerkabels / interlinks / geluiden van buitenaf / geluidsoverlast / allemaal uit en je houd veel geld in je zakken ..... of je moet een Sennheizer ORPHEUS willen aanschaffen, mocht je er uberhaupt 1 te koop zien te vinden .... Alex ooit bij de kringloop een HD440 met rotte gele oorschelepn voor 1 euro gekocht, en bij Stuut&Bruin 2 nieuwe gele oorschelpen gehaald voor 5 euro, voor 6 euro een perfect ding !! trouwens, het lijkt wel of sennheizer echt op en neer schommelt met de geluidskwaliteit, zal wel marktstrategie zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 op een hoofdtelefoon klinkt alles goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 trouwens, het lijkt wel of sennheizer echt op en neer schommelt met de geluidskwaliteit, zal wel marktstrategie zijn Volgens mij schommelt Sennheizer niet met kwaliteit maar hebben ze de goedkope serie`s iets minder gemaakt. Vroeger kon je bij hun al voor 50<100 gulden goed klinkende koptelefoons kopen, je moet nu toch wat meer uitgeven voor een redelijke Sennheizer. Misschien hebben ze dat wel bewust gedaan om meer te verdienen aan de goedkope modellen, en mensen die echt kwaliteit willen zo te dwingen om meer geld uit te geven. De midden- en topklasse is nog steeds erg goed, ik vind persoonlijk dat Sennheizer een mooie transparante klank heeft iets wat veel andere merken niet voor elkaar krijgen. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 Ik heb een draadloze koptelefoon om in de tuin te kunnen luisteren bv., maar ben blij als ik gewoon naar mijn speakers kan luisteren. Toen ik nog iets veel simpelers had staan vond ik wel dat het via mijn koptelefoon (Sennheiser) beter klonk dan over mijn speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts