roef Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Hallo, Ik ben op zoek naar een goede tweedehands B&W Naulilus set. Het moet de 803 of de 802 worden. Mijn kamer meet 4x8 meter. De luidsprekers zouden in de lengte komen staan. Is dan de 802 te groot? Ik ben bang dat deze luidsprekers meer ruimte nodig hebben. Bij een breedte van 4m kunnen ze nl. slechts 2 tot 2.5 m uit elkaar staan. Ik denk dat in mijn kamer de 803 dan beter past. Klopt deze conclusie, heeft iemand suggesties/tips? Weet iemand enkele tips/sites om info te verkrijgen hierover? mvg Bernie Dit heeft niets met je kamer te maken,maar met de kwaliteit van de electronica wat er voor staat. In jouw kamer kan makkelijk en 802. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 april 2005 Report Share Posted 4 april 2005 802 of 803? 801, natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 april 2005 Report Share Posted 4 april 2005 Hallo, Ik ben op zoek naar een goede tweedehands B&W Naulilus set. Het moet de 803 of de 802 worden. Ik denk dat in mijn kamer de 803 dan beter past. Klopt deze conclusie, heeft iemand suggesties/tips? Weet iemand enkele tips/sites om info te verkrijgen hierover? mvg Bernie Beste Bernie, Heb je al bij B&W zelf nagevraagd? Je mag verwachten, dat ze ook mensen met interesse in tweedehands B&Ws een vergelijkbare service geven als mensen die alleen nieuw kopen. Vermoedelijk weten ze goed hoe hun producten bij jou presteren. Als je ze een gedetailleerde beschrijving van je set en kamer stuurt, dan moet daar toch een betrouwbaar advies uit rollen? Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 5 april 2005 Report Share Posted 5 april 2005 802 of 803? 801, natuurlijk! Nee joh, de 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 802 of 803? 801, natuurlijk! Nee joh, de 800 Beste Matthias, Ho, ho... nu beginnen we over Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 802 of 803? 801, natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Beste Pietje, Een ouwe Translator is altijd nog veel beter dan een nieuwe Wilson... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Al lang geen Wilson meer gehoord denk ik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 Beste Pietje, Een ouwe Translator is altijd nog veel beter dan een nieuwe Wilson... translator heeft mooie speakers gebouwd,maar nooit op het nivo van een 802 of 803 beetje raar vergelijk. Wilson audio gaat alleen om handel,zoveel mogelijk ophemelen en daarna een gigantisch bedrag vragen,en er zijn altijd mensen die hier op kicken. Gaat bij deze mensen vaak niet om de muziek,maar om het product. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 april 2005 Report Share Posted 6 april 2005 (...) translator heeft mooie speakers gebouwd, maar nooit op het nivo van een 802 of 803 beetje raar vergelijk. (...) Onlangs nog een vergelijking tussen oude en nieuwe topklassers meegemaakt, waar ook de Translator "Reference" en "Reflexion" aan deelnamen. Het was nog steeds een groot genoegen deze speakers te horen: ze kunnen de vergelijking met de beste moderne types glansrijk doorstaan! Niet op het niveau van de 802 en 803? Nee, zeker niet! Daar heb je gelijk in... Ze zijn wel twee niveaus b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 7 april 2005 Report Share Posted 7 april 2005 802 of 803? 801, natuurlijk! Nee joh, de 800 Beste Matthias, Ho, ho... nu beginnen we over Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 (...) translator heeft mooie speakers gebouwd, maar nooit op het nivo van een 802 of 803 beetje raar vergelijk. (...) Onlangs nog een vergelijking tussen oude en nieuwe topklassers meegemaakt, waar ook de Translator "Reference" en "Reflexion" aan deelnamen. Het was nog steeds een groot genoegen deze speakers te horen: ze kunnen de vergelijking met de beste moderne types glansrijk doorstaan! Niet op het niveau van de 802 en 803? Nee, zeker niet! Daar heb je gelijk in... Ze zijn wel twee niveaus b Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Wie zo dom is dat hij nu nog steeds niet begrijpt dat ik de genoemde Translators, mitsgaders alle andere genoemde topklassers, veel hoger aansla dan de 802 en 803, is ook dom genoeg om de 802 of 803 te kopen in plaats van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Beste Ruud, Ja, Hans Baan leverde transmissielijnsystemen op basis van B139 en B200, toen hij nog de RAF zelfbouwtoko in de Maasstraat runde. Maar thuis had hij transmissielijnsystemen op basis van 30 cm Acoustic Research woofers... Onder zijn eigen merk Translator heeft hij nooit transmissielijnen gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Beste Ruud, Ja, Hans Baan leverde transmissielijnsystemen op basis van B139 en B200, toen hij nog de RAF zelfbouwtoko in de Maasstraat runde. Maar thuis had hij transmissielijnsystemen op basis van 30 cm Acoustic Research woofers... Onder zijn eigen merk Translator heeft hij nooit transmissielijnen gemaakt. Zo, jij bent wel aardig op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Die Translator Reference is inderdaad een heel mooie speaker.Heb er zo'n tien jaar mee gespeeld, naar volle tevredenheid in een grote kamer (10x5m) perfect strak laag, mooi stereobeeld, helaas wat minder levendig dan mijn huidige speakertjes (maar die kosten nieuw dan ook een veelvoud van voornoemde )Volgens H.B. kunnen mijn huidige speakertjes er ook mee door. Overigens de eerste speakers van H.B. waren ook transmissionline's, ik meen de HB1 en HB10. Volgens mij heb ik daar nog ergens een recensie van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 april 2005 Report Share Posted 9 april 2005 Ik wil hem wel opzoeken en scannen. Stuur me dan even je emailadres, want anders kan ik geen bijlage versturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Ach, wat zeggen nou recensies? Van dezelfde auteur - omdat het Jan Kool is, zal ik zijn naam niet noemen...- heb ik hier twee historische recensies op m'n bureau liggen: de Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Ik heb soms het gevoel dat ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 april 2005 Report Share Posted 10 april 2005 Tuurlijk zegt dat niets, maar wel leuk om te lezen, die speakers die jij noemt zijn beide nieuw niet meer te koop (de Translator Reference nog wel) dus dan maakt zo'n recensie niets meer uit, overigens heb ik van diezelfde J.K., niet te verwarren met Johan Kietelaar , een recensie van de IMF TLS80 van welke hij behoorlijk uit zijn dak gaat Ik zou weleens willen weten wie het vlaggenschip ooit gehoord heeft van translator,de phoenix Ik geloof dat hun alleen bouwen op aanvraag en je kunt er zelf als diyer ook jezelf vertoeven en gebruik maken van hun faciliteiten. Kijk das pas service Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Een zwaar onderschat merk als je het mij vraagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifistereoschilder Posted 16 april 2005 Report Share Posted 16 april 2005 Je kunt er van op aan dat er natuurlijk veel nautilus speakers op de markt komen. omdat de nieuwe serie met diamant tweeters er nu is. Persoonlijk heb ik de nieuwe serie nog niet gehoord. Ik zou dan ook upgraden als ik b.v.een 2e hands 803 voor een zacht prijsje in de toekomst kan kopen. Moet ik ook mijn 9nt,s te koop zetten .(vast ook wel weer een liefhebber voor. T,ja zo blijven we als maar bezig. Maar het blijft een leuke hobby! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wpstolk Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Welke versterker pas goed op een N802D ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Welke versterker pas goed op een N802D ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Op de meeste shows die ik tot nu heb bijgewoond, waar men de B&W Nautilus serie demonstreerde, gebruikte men versterkers van Classe. Een geslaagde combinatie, vind ik zelf! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts