Henri Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Stel je wil een nieuwe CD speler en je hebt een budget van ongeveer 1.000 Euro. Hoe goed is die klasse en zijn ze echt beter dan de brood en boter modellen in de onderlighgende prijsklasse. Bijvoorbeeld: Sony SCD AX 3000ES. (pure audio speler). Prijs ongeveer 1.200 Euro. Is tegelijk ook SACD speler. Lets go ! Henri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Stel je wil een nieuwe CD speler en je hebt een budget van ongeveer 1.000 Euro. Ik weet niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Je kan ook overwegen een (2e hands) cd-loopwerk aan te schaffen en de Xdac-V3 van Musical Fideliity. Goede loopwerken zijn de teac's vrds versie en anderen. Met een beetje geluk past het precies in je budget en presteert geweldig. Groot voordeel is dat je later kan upgraden met een externe voeding, een clock voor het transport, etc. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Arcam CD73 Erg fijne speler! Voor rond de 800 euro geloof ik. En waarom zou je SACD willen? Ik denk dat je meer heb aan een mooie cd-speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Misschien een in China gebouwde speler, zoals bv http://www.6moons.com/audioreviews/hit/cd22.html Er zijn echter veel meer soorten. Op http://forum.zelfbouwaudio.nl/ was een draadje met wat ervaringen met Chinese spelers, maar het forum ligt nu plat. Of gewoon een Vincent wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Misschien een in China gebouwde speler, zoals bv http://www.6moons.com/audioreviews/hit/cd22.html Zie er goed uit! Mooie opbouw en print! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Op http://forum.zelfbouwaudio.nl/ was een draadje met wat ervaringen met Chinese spelers, maar het forum ligt nu plat. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Rega Planet 900 Euro Cyrus CD6 1000 Euro Creek CD50 mk2 1150 Euro Naim CD5i 1300 Euro Gewoon een paar CD-spelers die ik lekker vind klinken in de 1000 Euro prijsklasse. En ja, die klinken inderdaad stukken beter dan goedkope CD-spelers. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 5 maart 2005 Author Report Share Posted 5 maart 2005 Arcam CD73Erg fijne speler! Voor rond de 800 euro geloof ik. En waarom zou je SACD willen? Ik denk dat je meer heb aan een mooie cd-speler Waarom SACD ? Ik heb hier een stuk of 20 titels in hybride. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Arcam CD73Erg fijne speler! Voor rond de 800 euro geloof ik. En waarom zou je SACD willen? Ik denk dat je meer heb aan een mooie cd-speler Waarom SACD ? Ik heb hier een stuk of 20 titels in hybride. Henri In dat geval komt wellict een Marantz SA8400 ook wel in aanmerking. Dat is een stereo SACD-speler. Kost meen ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Of deze Yamaha DVD-S2300 voor 799 bij Correct http://www1.correct.com/artikel.php?ZOEKNA...0f184c63931ce3d Kun je ook nog heel aardig laten modificeren bij Bas (Soundevolution.nl) http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=2366&hl=2300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 Vergelijk heel goed of je een SACD op een SACD-speler fijner vindt klinken dan de CD-laag van de SACD op een CD-speler. Ik vind een gewone CD-speler veruit te prefereren boven een SACD-speler! Er vanuit gaande dat ze ongeveer even duur zijn. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2005 Report Share Posted 6 maart 2005 Zullen we die eens aan dit draadje toevoegen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Nog een tip: marantz cd 17mkII was een jaar terug ongeveer 850 euro. Heb ik destijds vergeleken met een meridan 508. Een wereld van verschil dat wel, gewoon luisteren welke je het mooist vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Of deze Yamaha DVD-S2300 voor 799 bij Correct http://www1.correct.com/artikel.php?ZOEKNA...0f184c63931ce3d Kun je ook nog heel aardig laten modificeren bij Bas (Soundevolution.nl) http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=2366&hl=2300 Velen malen beluisterd en overwogen en vind deze speler nog steeds de beste in zijn klasse (oude prijs tot plm 2000 euro). Maar vergeleken met een goede CD-speler (ik heb een Sony CDP-XA555ES), klinken al die combispelers ronduit saai. Maar deze Yamaha klinkt een stuk prettiger dan zijn concurrenten als Denon en Marantz. Ik heb de Sony DVP-NS999ES en die kan er ook niet aan tippen (maar past beter bij mijn set en ik vind SA-CD niet mooier klinken dan CD, vaak andersom wel). De Sony SCD-XA3000ES is ook interessant, maar dan moet je hem zien te krijgen voor pakweg 700 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 De spelers die Hans 67 noemt vind ik ook goed in die prijsklasse. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 meteen ff reclame maken voor cyrus.... die cyrus kun je verder altijd nog upgraden via het upgrade programma van cyrus... dus een losse psx-r(gestabiliseerde voeding, netfilter) erbij... en een andere dac... die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil! ben zelf eigenaar van een cyrus met psx-r en heel erg tevreden! btw... CYRUS CD 7 795euro bij http://62.216.18.92/html/1140.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 meteen ff reclame maken voor cyrus....die cyrus kun je verder altijd nog upgraden via het upgrade programma van cyrus... dus een losse psx-r(gestabiliseerde voeding, netfilter) erbij... en een andere dac... die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil! waarom bouwen ze niet gelijk een fatsoenlijke voeding in dat ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 1 april 2005 Author Report Share Posted 1 april 2005 Ik heb die C.E.C. spelers gezien. Die zijn echt knap. Een rega is ook niet te versmaden natuurlijk. Ik zou opteren voor een bovenlader. Lijkt me simpeler en simpeler is meestal beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 meteen ff reclame maken voor cyrus....die cyrus kun je verder altijd nog upgraden via het upgrade programma van cyrus... dus een losse psx-r(gestabiliseerde voeding, netfilter) erbij... en een andere dac... die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil! waarom bouwen ze niet gelijk een fatsoenlijke voeding in dat ding Omdat het audiofiele mode is om zelf te upgraden. Beetje van Maggie en een beetje ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil! Als het zo'n wereld van verschil is dan is het zonder dat ding niet veel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Ik heb die C.E.C. spelers gezien.Die zijn echt knap. Een rega is ook niet te versmaden natuurlijk. Ik zou opteren voor een bovenlader. Lijkt me simpeler en simpeler is meestal beter. De bovenlader is al eens aan bod geweest bovenlader topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Het gaat wel wat boven je budget maar dan heb je ook wat: T+A Top CD speler CD1240R Contact informatie Geplaatst door: AppleMies Telefoon: 033-4330051 Lokatie: HOOGLAND NL - Utrecht Laat alle advertenties van AppleMies zien Advertentie informatie Merk: T+A Prijs: Link to comment Share on other sites More sharing options...
morpheus Posted 1 april 2005 Report Share Posted 1 april 2005 Ik zou eens goed kijken op de tweedehands markt. Zelf heb ik zo een (22kg zware !) denon dcd 3500 RG (met JK-filters) gekocht. Deze speler degradeerde mijn sony SACD/CD/DVD speler meteen tot "niet geschik meer om CD's op te draaien. Koste rond de 700 euro, voor 140 euro een nieuwe laser in laten zetten en voila, een mooie speler, die qua bouw zijn gelijke (bijna) niet kent. Later een JK DAC-65 gekocht (400 euro) en mijn CD-collectie klinkt als nooit tevoren. ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 2 april 2005 Report Share Posted 2 april 2005 die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil! Als het zo'n wereld van verschil is dan is het zonder dat ding niet veel.. die wereld van een verschil.... (ook een mooie voor het dooddoeners topic) het komt vooral de detailering ten goede... en dat vind ik persoonlijk weer heel erg prettig..... maar ook zonder die voeding is het werkelijk een top speler.... en dan waarom bouwen ze er niet meteen een goede voeding in.... de fabrikant zal er wel voor gekozen hebben de kosten van die duurdere voeding uit te sparen ivm met de aanschaf prijs van de speler...zodat hij ook voor de lagere budgetten interessant is.... denk ik..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts