Jump to content

CD SPELER

Henri
 Share

Recommended Posts

die psx-r maakt zelfs zonder die dac al een wereld van verschil!

Als het zo'n wereld van verschil is dan is het zonder dat ding niet veel..

die wereld van een verschil....

(ook een mooie voor het dooddoeners topic)

het komt vooral de detailering ten goede...

en dat vind ik persoonlijk weer heel erg prettig.....

maar ook zonder die voeding is het werkelijk een top speler....

Okee, dus er is

meteen ff reclame maken voor cyrus....

die cyrus kun je verder altijd nog upgraden via het upgrade programma van cyrus...

dus een losse psx-r(gestabiliseerde voeding, netfilter) erbij... en een andere dac...

waarom bouwen ze niet gelijk een fatsoenlijke voeding in dat ding :blink::huh:<_<

heb je wel eens een mooie 6 of 8 gehoord, vergeet je snel de voeding. :D

meteen ff reclame maken voor cyrus....

die cyrus kun je verder altijd nog upgraden via het upgrade programma van cyrus...

dus een losse psx-r(gestabiliseerde voeding, netfilter) erbij... en een andere dac...

waarom bouwen ze niet gelijk een fatsoenlijke voeding in dat ding :blink::huh:<_<

heb je wel eens een mooie 6 of 8 gehoord, vergeet je snel de voeding. :D

Jopie,

Ik heb een schurfthekel aan te zwakke voedingen. Als er een upgrade voeding leverbaar is, getuigt dat van een TE ZWAKKE standaard voeding. Bijna alle Engelse merken hebben daar een handje van. Daar baal ik van.

Op mijn werk hebben ze ongeveer dezelfde filosofie. Ik heb afgelopen week alleen maar voedingen gerepareerd. Het moet als maar goedkoper en de voeding is het eerste waarop beknibbeld wordt. En als het dan al uitgemolken is, wordt er vervolgens weer gezocht om het nog goedkoper te maken. Resultaat: een voeding die te zwak is of zelfs de geest geeft. En als de voeding het niet meer doet, werkt niks meer. <_<

Ik heb een schurfthekel aan te zwakke voedingen. Als er een upgrade voeding leverbaar is, getuigt dat van een TE ZWAKKE standaard voeding

Niet altijd... alleen als men als doel heeft, door zo'n externe voeding 't vermogen en de stabiliteit van de eindversterker te doen toenemen.

Ik hou er op zich ook niet van als men bezuinigt op de voeding!

Naim maakt(e) bijvoorbeeld gebruik van Holden & Fisher ringkerntrafo's...

Als er 1 merk is die alles behalve (te) zwakke voedingen maakt is 't Holden & Fisher wel.

Ik ken althans geen 2e (transistor) versterker van 15 watt die met de handen op z'n rug een setje Quad electrostaten of andere 83 a 84db speaker aanstuurd.

(of in mijn geval vorige week nog een setje Rogers Studio-3's van 85db van een kennis)

Bij Cyrus willen ze denk ik vast houden aan de afmetingen die ze al sinds jaar en dag hanteren.

Daar kan ik wel achter staan. Het is kenmerkend voor Cyrus, en ik vind 't persoonlijk mooi om te zien. (yep, smaken verschillen :rolleyes: )

Een geintegreerde versterkers als de Cyrus 6.7 of 8 zit al proppievol door de kleine afmetingen. De voeding in een externe PSX voeding is nog 'n slag groter, maar in die kast hoeft verder niet veel meer bij.

Misschien is 't zo dat als ze die voeding in een Cyrus 6.7 of 8 wilden proppen, men bij Cyrus zou moeten afwijken van de standaard maten. (21cm breed)

Ik ben 't wel met je eens Sodejuu, dat 't dan eigenlijk belachelijk is dat je dan een absurde prijs moet betalen voor een extra kastje met vrijwel alleen een extra grote voeding.

Om die reden is Naim onlangs gestopt met de geintegreerde Naim Nait-5.

Waarom ? ...steeds minder mensen bleken gebruik te maken van de upgrade mogelijkheid, door 't aansluiten van een losse voeding.

De meeste mensen zochten de upgrade in een losse voor-eind combi.

Daarom is de Nait-5i nu z'n opvolger.

Die is goedkoper, heeft juist meer vermogen en GEEN aansluiting meer voor 'n losse voeding.

Groeten,

Alco

Nog een tip: marantz cd 17mkII was een jaar terug ongeveer 850 euro. Heb ik destijds vergeleken met een meridan 508. Een wereld van verschil dat wel, gewoon luisteren welke je het mooist vind klinken.

Ehm volgens mij is de Meridian 508 nogal een stukje duurder dan de Marantz cd17 MKII. Denk dat hij tweedehands ook buiten het budget van 1000 euro valt.

Denk dat je eerder een 506 tweedehands aan kan schaffen voor een 700 a 800 euro.

Er komt eerdaags een nieuwe speler op de markt van Unison Research, te weten de Unico P CD speler, net als de versterker een kleine broer van de veelgeprezen Unico CD speler. De Unico P speler bevat 1 buisje en gaat circa 1.200