hybride Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 In mijn zelfbouwspeakers heb ik in het wisselfilter een 33UF Audyn cap MKP zitten in serie met de hoogweergever. Nadat ik de 'capacitor test' heb gelezen van 'geenius' wil ik gaan verbeteren. Ik denk dat ik ga voor Sonicap. De vraag is nu of het klankmatig iets uitmaakt hoe ik die capaciteit opbouw.. Bijvoorbeeld: 1 x 33UF of 1x20UF plus 1x 10UF plus 1x3UF parallel met verschillende kwaliteiten. Iemand ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 maart 2005 Report Share Posted 4 maart 2005 Als ze allemaal vanhetzelde merk/type zijn, dan weet ik niet of het veel uitmaakt. Maar over het algemeen wordt gezegd dat je een goedkopere condensator prima kunt upgraden door te overbruggen met een mooiere (dus duurder) exemplaar. Misschien kun je Tony Gee rechtstreeks vragen of hij hier ervaring mee heeft. Binnenkort is hij trouwens ook aanwezig op de Dutch diy dag in Zutphen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Ik zou zeker gaan voor de laatste opstelling hierdoor krijg je een hele korte laad/ontlaad tijd. Je zou dan ook nog ongeveer 1/3 van de totale waarde in Tinfolie Cap of Audin Cap+ of Mundorf Supreme kunnen uitvoeren en de andere 2/3 gewoon MKP maar het vershil is erg klein. Zelf gebruik ik meestal wat verschillende waardes MKP van het zelfde merk, waarbij ik altijd als kleinste waarde 0,5>0,1uF hanteer , dit resulteerd in een erg snelle weergave en zo blijft het ook betaalbaar. Veel succes en knutsel plezier Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 5 maart 2005 Author Report Share Posted 5 maart 2005 Bedankt voor de tips. Ik ga kiezen voor Sonicap 1x 30UF + 3,0UF + 0,47UF tinfolie. Liever had ik nog kleiner opgebouwd,maar dat wordt onbetaalbaar. Weet iemand of de Sonicaps in Europa, of liever Nederland te bestellen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Bedankt voor de tips. Ik ga kiezen voor Sonicap 1x 30UF + 3,0UF + 0,47UF tinfolie. Liever had ik nog kleiner opgebouwd,maar dat wordt onbetaalbaar. Weet iemand of de Sonicaps in Europa, of liever Nederland te bestellen zijn? als ik jou was dan deed ik de 3,0uF tinfolie daar heb je klankmatig meer voordeel van en dan de 0,47uF gewoon een MKP`tje want die heeft eigenlijk alleen maar als funktie de snelheid op te voeren. en een 3,0uF tinfolie is ook nog wel betaalbaar. veel succes Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts