Jump to content

Popmuziek

spido
 Share

Recommended Posts

(...) Ik blijf het allemaal gelul vinden. (...) Gewoon boem boem boem (...) ga toch muziek luisteren.

Beste Simon,

Voor jou is muziek dus "gewoon boem-boem"?

Ach, 't is een opvatting...

Maar wel een heel domme!

Je hoeft mij niet aan te sporen om naar muziek te luisteren, Simon.

Ik luister heel vaak naar muziek.

Maar dan wel naar g

(...) Ik blijf het allemaal gelul vinden. (...) Gewoon boem boem boem (...) ga toch muziek luisteren.

Beste Simon,

Voor jou is muziek dus "gewoon boem-boem"?

Ach, 't is een opvatting...

Maar wel een heel domme!

Je hoeft mij niet aan te sporen om naar muziek te luisteren, Simon.

Ik luister heel vaak naar muziek.

Maar dan wel naar g

Boem-boem is de dreinerige dreun van debiele dombo's.

Dat probeer ik er nu juist de hele tijd in te rammen. Ik laat in het midden of men dom/niet dom is of dat muziek met haast geen muzikale elementen slecht / niet slecht is, maar als je van mening bent dat er dombo's in het spel zijn hier, verander die zin dan in:

Boem-boem is de dreinerige dreun VOOR debiele dombo's, niet VAN debiele dombo's. De makers van die muziek profiteren van de amuzikaliteit van de mensen, die wel bereid zijn hiervoor te betalen. Feitelijk verdient Tiesto bakken met geld, door af en toe in zijn kamertje met een stukje software iets in elkaar te draaien. Dat wordt dan door de 'debiele dombo's' in de hemel geprezen en Tiesto ziet zijn bankrekening groeien. Hetzelfde effect zie je mijns inziens ook bij voetbal. Het is een supereenvoudig spel (die bal moet in de gool) maar daarom voor de grote massa die dit dus kan begrijpen (net als de supereenvoudige muziek), die bereid is er zoveel geld voor te betalen dat er stations van miljoenen euro's en spelers van tientallen miljoenen euros aan waarde voor mogelijk zijn. Wat kan zo'n speler nu feitelijk? Goed tegen een bal trappen. Wat kan Tiesto? Goed een plaatje in elkaar zetten met net een iets andere boemboem. Get ready for de launch. Tuut Tuut Tuut Boem Boem enzovoort.

Boem-boem is de dreinerige dreun van debiele dombo's.

Dat probeer ik er nu juist de hele tijd in te rammen. Ik laat in het midden of men dom/niet dom is of dat muziek met haast geen muzikale elementen slecht / niet slecht is, maar als je van mening bent dat er dombo's in het spel zijn hier, verander die zin dan in:

Boem-boem is de dreinerige dreun VOOR debiele dombo's, niet VAN debiele dombo's. De makers van die muziek profiteren van de amuzikaliteit van de mensen, die wel bereid zijn hiervoor te betalen. Feitelijk verdient Tiesto bakken met geld, door af en toe in zijn kamertje met een stukje software iets in elkaar te draaien. Dat wordt dan door de 'debiele dombo's' in de hemel geprezen en Tiesto ziet zijn bankrekening groeien. Hetzelfde effect zie je mijns inziens ook bij voetbal. Het is een supereenvoudig spel (die bal moet in de gool) maar daarom voor de grote massa die dit dus kan begrijpen (net als de supereenvoudige muziek), die bereid is er zoveel geld voor te betalen dat er stations van miljoenen euro's en spelers van tientallen miljoenen euros aan waarde voor mogelijk zijn. Wat kan zo'n speler nu feitelijk? Goed tegen een bal trappen. Wat kan Tiesto? Goed een plaatje in elkaar zetten met net een iets andere boemboem. Get ready for de launch. Tuut Tuut Tuut Boem Boem enzovoort.

Ik wil jou wel eens tegen een bal zien trappen, zoals, bijvoorbeeld, een Ronaldinho dat kan...

En dan nog iets: hockey of korfbal zijn sporten die niet door de massa wordt bekeken. Ook daarbij moet de bal gewoon in de goal. Lijkt me niet ingewikkelder dan voetbal en toch kijken er veel minder mensen naar. Kortom, je redenering dat er veel mensen naar voetbal kijken omdat het simpel is, klopt niet. En iets zegt me dat diezelfde redenering ook niet opgaat voor (pop)muziek...

Sommige mensen zijn gewoon snobs... <_<:rolleyes:

Het is toch allemaal weer gezeur over smaken die verschillen. Je luistert toch uiteindelijk alleen naar datgene wat je zelf mooi vindt. En als anderen naar muziek luisteren die voor jou alleen maar boem-boem is; prima toch. En wees eens eerlijk, luisterden jullie op je veertiende of vijftiende ook vaak niet naar muziek waar je nu van gruwt? Of zijn er onder jullie figuren die alleen maar artistiek en muzikaal verantwoorde muziek beluisterd en gewaardeerd hebben.

Iets anders: Wat vinden jullie er eigenlijk van als je op bijvoorbeeld de VADshow loopt en je hoort daar Hotel California voor miljoenste keer weer eens uit een zaal schallen. Wordt je dan ook misselijk. Ga je luisteren of loop je door?

Wat vinden jullie er eigenlijk van als je op bijvoorbeeld de VADshow loopt en je hoort daar Hotel California voor miljoenste keer weer eens uit een zaal schallen.

Dat hangt van `t schallen af.

Als er iets in zit van ja dat liedje komt me m`n neus uit, maar de manier waarop `t wordt weergegeven heeft wel wat, dan toch maar ff gaan kijken.

Op zo`n beurs kun je beter technisch luisteren dan muzikaal. :)

Nou als ik eerlijk ben dan hoef ik muziek als Hotel California de rest van mijn leven niet meer te horen. Hoe fantastisch het ook klinkt, ik hoef niet meer. Terwijl ik dit dus, pakweg 30 jaar geleden, een heel leuk nummer vond. Ik bedoel maar, je smaak behoort zich een beetje te ontwikkelen, een beetje te groeien. En soms moet je afscheid nemen van datgene dat je ooit mooi vond.

Guest Hubertinus

Ik begrijp zowiezo niet dat mensen muziek die al overal wordt kapot gedraaid ook nog eens thuis gaan draaien.

Hubertinus

Terwijl ik dit dus, pakweg 30 jaar geleden, een heel leuk nummer vond.

Heb `t altijd al `n flutnummer gevonden. B)

Ach, zo zijn er meer. "Kayleigh" van Marillion en "Like the Way I Do" van Melissa Etterbitch zijn ook van die nummers. Helemaal niet slecht, maar ik heb het wel gehad met hun. Schijnbaar hebben beiden nooit iets anders gemaakt, althans daar lijkt het op. En dat terwijl zowel Marillion als ook Melissa echt goeie nummers hebben, die je echter nooit te horen krijgt.

Ik snap de radiozenders, met voorop 3FM, zowiezo niet. Elk uur dezelfde nummer is toch niet leuk? Bovendien hebben ze in Hilverdorp een geweldig grote phonotheek. waarom maken ze daar geen gebruik van. Het is toch oersaai telkens dezelfde nummers naar je kop gegooid te krijgen. Dat is een reden waarom ik niet of nauwelijks de radio aan heb (hooguit in de auto) <_<

Ach, zo zijn er meer. "Kayleigh" van Marillion en "Like the Way I Do" van Melissa Etterbitch zijn ook van die nummers. Helemaal niet slecht, maar ik heb het wel gehad met hun. Schijnbaar hebben beiden nooit iets anders gemaakt, althans daar lijkt het op. En dat terwijl zowel Marillion als ook Melissa echt goeie nummers hebben, die je echter nooit te horen krijgt.

Hee Sodejuu,..da's echt toevallig zeg...

Ik wou net 't zelfde schrijven over dat grijsgedraaide nummer (met name de live-versie) van Melissa Etheridge.

Dat hele album vind ik best mooi, maar net dat ene nummer...

Kayleigh is idd ook grijsgedraaid, maar vind ik nog een verademing vergeleken met Melissa.

Waar ik ook spontaan uitslag van krijg is dat eeeuwige 'Paradise by the dashboard light' van Meat Loaf.

En toch,...elke keer dat ik uitging/ga wordt ie weer minimaal 1x gedraaid, en gaan de mensen weer helemaal uit hun dak. Onbegrijpelijk.

Meestal was 't begin van dat nummer tijdens 't uitgaan voor mij en m'n vrienden 't teken van: "Ok,...tijd om te gaan" :o

Nog enkele nummers van artiesten die volgens de radio/discotheken blijkbaar maar 1 nummer hebben gemaakt is bijv:

Losing my religion - REM

99 Luftballons - Nena

De hedendaagse pop volg ik amper meer, om eerlijk te zijn.

Groeten,

Alco

Dit is de belangrijkste reden dat ik (bijna) alleen maar naar Kink FM luister. Daar draaien ze ook andere nummers dan alleen de afgezaagde en uitgemolken nummers... Vind lang niet alles leuk hoor, wat ze daar draaien, maar het is iig afwisellend. En wel fijn wakker worden, vind ik ;)

Ook tussen de hedendaagse pop zitten uiteraard pareltjes. Het is leuk om die toch te ontdekken. Eventueel zelfs via de radio. Ikzelf wissel regelmatig met andere muziekliefhebbers, met een uiteraard iets andere smaak, cdtjes uit. Zij zoeken wat bij elkaar voor mij en ik voor hen. Soms is het niets maar vaak wel.

(...)

die bereid is er zoveel geld voor te betalen dat er stations van miljoenen euro's

(...)

A.s. zondag GAEagles-Ajax op perron 3 :D:D:D

We kunnen de discussie(?) nu ook gaan uitbreiden tot de streekromans van Mien van 't Zant of Annie Oostenbroek versus Geert Mak of tot de kalenderplaatjes van Pieck versus De Kooning. Om maar eens wat te noemen.

Zijn we maanden ondr de pannen :rolleyes:

Met opgewekte groet,

(...)

Ik bedoel maar,  je smaak behoort zich een beetje te ontwikkelen, een beetje te groeien. En soms moet je afscheid nemen van datgene dat je ooit mooi vond.

Beste Olivetti (thuis staat nog een 70(?) jaar oud exemplaar van jou),

Als het goed is, bedoel je zeker. Bij sommigen ontwikkelt zich niets, ook geen smaak. Maar dat is niet erg. Verschil moet er zijn; sterker: verschil is er.

Het tweede in je betoog slaat uitsluitend op vrouwen lijkt mij :ph34r:

Met opgewekte groet,

Vroeger was alles beter. Zelfs de popmuziek VOOR (okay?) domdreunende discodansers.

Gisteren uit de graaibak van de Inbrengwinkel "Primitive Love" van de Miami Sound Machine gevist.

Zeventig eurocentjes maar, voor zo'n muzikaal meesterwerkje.

Gloria Estefan met d'r broer en nog wat andere americolatino's die allemaal stampend, beukend, rammelend, tikkend en ritselend in beeld willen.

Neem nou dat nummer "Conga", bijvoorbeeld.

Wow!

Wat een verrukkelijke rijkdom aan ritmiek, wat een heerlijke melodie

Ik wil jou wel eens tegen een bal zien trappen, zoals, bijvoorbeeld, een Ronaldinho dat kan...

En dan nog iets: hockey of korfbal zijn sporten die niet door de massa wordt bekeken. Ook daarbij moet de bal gewoon in de goal. Lijkt me niet ingewikkelder dan voetbal en toch kijken er veel minder mensen naar. Kortom, je redenering dat er veel mensen naar voetbal kijken omdat het simpel is, klopt niet. En iets zegt me dat diezelfde redenering ook niet opgaat voor (pop)muziek...

Sommige mensen zijn gewoon snobs... <_<  :rolleyes:

Ik kan niet voetballen. Ik ben de laatste die zegt dat een Romario eigenlijk niks kan. Het enige wat ik zeg is dat WAT hij kan super buiten proportie wordt beloond en de hemel in wordt geprezen. Zidane kan ook voetballen, beter dan ik. Is dit een aankoopbedrag van 160 miljoen gulden waard (meen dat het zoiets was)? In die context zei ik: "Wat kan hij? Tegen een bal trappen." Voor stadiontickets worden bedragen tot 1000 euro neergeteld, om mensen tegen een bal zien te trappen. Voor een optreden van een musicus die tientallen jaren studie en vorming nodig gehad heeft om op het podium een 'betere' (of op zijn minst niet een mindere) prestatie neer te zetten, betaal je 30 euro (of 40 euro in het concertgebouw in Amsterdam). Ik wil wel voorzichtig zijn met deze uitspraken, maar de verschillende beloningen (ook het inkomen klassiek hardwerkend musicus tegen veel minder hard werkende popmusicus) kun je toch wel naast elkaar zetten.

Ik wil echt geen snob zijn overigens. Er is ook popmuziek die ik mooi vind.

Reagerend op Spido: Ik zie weer dat er muziek wordt beoordeeld met 'muzikaal meesterwerk' en 'bagger'. Je kunt dit niet zomaar zeggen als je de muziek niet echt naast elkaar zet en op muzikale inhoud vergelijkt. Je vind de popmuziek van vroeger beter. Wat was er vroeger beter aan de popmuziek? Termen als "Wat een verrukkelijke rijkdom aan ritmiek, wat een heerlijke melodie

AlweeR!

Als ik dan een plaatje heb met daarop een remix van Karma's silence door Tiesto, deze dan ook nog leuk vind, ben ik toch echt oerstom niet? Zowie het het feit dat ik deze nog op vinyl heb, maakt mij vlgs J. d. Kruijf al dom. Nu komt daar nog bij dat er op dat vinyl iets van Tiesto staat :eek:

Houd hier toch eens mee op!

Laat iedereen fijn zijn of haar muziek maken of luisteren. Er wordt je niets opgedrongen, de keus is vrij om naar welk radiostation dan ook te lusiteren, welke muzieksoort/artiest dan ook op te zetten. Goed of slecht is h

Houd hier toch eens mee op!

Ik geloof toch dat ik mijn best gedaan heb om te zeggen dat IK boem-boem liefhebbers NIET dom vind. Goed VINDEN of slecht VINDEN is inderdaad HEEL subjectief. Ik probeer dan ook een groot onderscheid te maken tussen dat 'vinden' en de feiten. Dat er nu eenmaal niet veel ritmische vernieuwing in de boem-boem plaatsvindt is een feit (gerelateerd aan ritmevariatie van andere muziek). Ik vind het wel jammer dat Spido dit onderscheid niet wil maken/inzien door bijvoorbeeld te zeggen dat zijn mening over "heerlijke melodie

Sommige mensen zijn gewoon snobs... <_<