Andre Kel Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Hoi allen, Heb 2e hands een versterker te koop zien staan. Het betreft een Luxman C-06 M-06. Waar moet ik bij deze versterkers op letten? Is 3000 euro te veel of een goede prijs? Zijn er specifieke manko's of juist niet? Hoe is de klank van de 06? Heeft iemand de set al eens gehoord? Heb nu een C-03 M-03, als die 06 net zo betrouwbaar is dan is het geen probleem. Nah, ik ben weer goed bezig met vragen stellen. Ik hoop dat iemand ze wil beantwoorden. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 7 maart 2005 Report Share Posted 7 maart 2005 Hallo Andre, Heb jij geen 2 M-03's ? Sommigen beweerden in reviews dat er teveel in het ontwerp C-03 M-03 werd bezuinigd. Ik heb er geen mening over, ik had niet de kans hem onder optimale omstandigheden te beluisten (thuis op mijn eigen speakers). Het enige wat ik aan de "03" spijtig vond waren de digitale powermeters. De M-06 is een heel stuk recenter. Ze zouden weer echt Luxman zijn. P.S. De M-03 is meer dan voldoende om die 801's aan te sturen volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 8 maart 2005 Author Report Share Posted 8 maart 2005 Hoi Henri1, Inderdaad, ik heb twee M-03's. Kan het niet eens zijn met het bezuinigen. Weet uit testen van Duitse bladen als Hifi Vision en Stereoplay dat de versterker een goede en zeer goede recentie kreeg. Stereoplay heeft 'm zelfs een tijd als test versterker gebruikt. Ik heb mijn eerste M-03 (samen met de C-03) al 12 jaar en er is tot nu toe maar 1 ding aan kapot gegaan en dat waren de ingangen. Er viel een schilderij van de muur recht op de stekkers, AAAHH! Drie weken zonder muziek gezeten. Verder nooit wat aan gehad. Heb die 2e sinds een half jaar maar die heeft een los contact in de A speaker uitgang. Ik zoek dus iemand die mij dit kan maken in de buurt van HEERLEN!!!!. Wat ik juist mooi vind aan het uiterlijk van de eindversterker is de digitale meter. Leuk toch hoe smaken verschillen. En de rest van het set ziet er gewoon goed uit. Ik persoonlijk vind het een redelijk tijdloze versterker, ook qua prestaties. Wat je zegt de M-03 is krachtig genoeg om de Matrix 801 aan te sturen. Denk zelfs nu met z'n 2en te. Gelukkig kan je ze terug draaien. Heb ik ook gedaan waardoor de voorversterker ook wat meer werk mag doen. Klank van de versterkers vind ik goed maar ben altijd een beetje op zoek naar beter. Ik weet niet hoe de C-06 M-06 klinkt. Wil dat "echte Luxman" wel eens horen. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 maart 2005 Author Report Share Posted 11 maart 2005 Wil even mijn topic onder de aandacht houden. Kijk en lees het nog eens. Het lijkt me wel wat maar benn niet direct in de mogelijkheid om te gaan luisteren. het is een eind rijden. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts