remcokok Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Hallo, Als jonge kerel van 18 heb ik nog niet zo heel veel geld te besteden. Maar aangezien ik me wel graag verdiep in de audiowereld wil ik graag een goede set. Momenteel gebruik ik een pioneer A-441 versterker (75 watt continu op 8 ohm) met JBL lx7 speakers (150 watt continu op 8 ohm). Maar jammergenoeg zijn deze speakers veel te krachtig voor mijn kamertje van 3,5 bij 2,5 meter. Nou was mijn vraag: weten jullie kwalitatief goede speakers die passen bij mijn versterker en mijn kamer, en het liefst voor een studentenprijsje .. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 2dehandse speakers vind ik trouwens ook best om te kopen..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Blijkbaar voelen de meesten op dit forum zich te goed om je een antwoord te geven. Maar ik niet. ( voor wat het waard is ) Gezien de oppervlakte van jouw kamer moet je absoluut niet groter gaan dan een "boekenplank"luidspreker. Jouw pioneer versterker heeft waarschijnlijk een wat puntig karakter. Zoek hierbij een een wat "ronde" en "laidbacke" ( mooi nederlands ) speaker. B&W 303 of 601/dali concept 2 ! /mission m32 of m51/tannoy fusion 2 of mx 2m. Succes ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Yep B&W's zijn erg fijne speakers De 303 serie klinkt erg fijn. En daar zit echt wel genoeg laag in hoor. Wat is eigenlijk je maximum prijs? Dynaudio 42 of 52 boekenplankjes zijn ook erg fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcokok Posted 8 maart 2005 Author Report Share Posted 8 maart 2005 Bedankt dat jullie me helpen!! Ik weet dat ik nog een lake bent maarja je moet toch ergens beginnen he !? Mijn max ligt ergens rond de 350 - 400 als ik voor 2dehands ga. Ga zometeen ff kijken wat ik daarvoor kan kopen (van de speakers die jullie aangaven) op marktplaats. Een werknemer van de RAF zei dat vooral de oudere pioneer versterkers best degelijk zijn. Is dat zodanig waar dat hij niet erg tekort doet als je kijkt naar de kwaliteit van bijv. de B&W 303 serie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Ik kan ongeveer begrijpen wat je probeert te zeggen in de laatste zin. Ik denk dat de b&w speakers een betere versterker verdienen; alhoewel ik jouw pioneer nog nooit gehoord heb. De b&w 's zitten ongeveer in het segment van een marantz 4400ose/ een nad 320 bee/ een sony taf 570 of een rotel ra1. Als het gaat om het huidige aanbod, welteverstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Voor 400 euri koop je ook een leuke nieuwe speaker. En als de speaker beter is als de versterker wordt dat toch je nieuwe plan. 2e hands is zeker een optie koop je wellicht betere speakers voor het zelfde. B&W is ok hoor maar er zijn nog veel andere merken. Focal, Dynaudio etc etc. Koop eens een duits testblad Audio of stereoplay daar staan heel veel merken in krijg je een idee wat er te krijgen is. Succes! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts