Jump to content

Infinity Overture 3, welke dolby receiver???

Guest Alex68
 Share

Recommended Posts

Guest Alex68

Ik ben sinds kort in het bezit van een setje infinity overture 3 en wil overstappen naar Dolby prologic. Momenteel spelen ze op een Denon PMA-915R, deze geeft naar mijn zin te veel laag af. Welke Dolby receiver is aan te raden voor de infinity's

Guest Jeroen (2)

Hi Alex,

Ik heb zelf overture 1's en deze combineren goed met mijn rotel rsx 965 receiver (Dolby + DTS).

Mzzl

Guest Alex68
Originally posted by berry:

op de overture 3 kun je toch het laag aanpassen aan de akoestiek??????

hoezo dan: te veel laag?

Hoi Berry

Je kunt het laag inderdaad aanpassen +/- 6db

dacht ik ongeveer. Maar daar gaat het niet alleen om. Ik vind het laag in combinatie met mijn denon PMA-915R ook een beetje te agressief. Ten tweede als je het laag op de speakers te ver terug draait klinkt het hol, dus wat ik nodig heb is een neutrale versterker qua klankkleur.

Groeten,

Alex

Ik ken het type luidspreker niet, maar infinity over het algemeen heeft veel laag en vraagt daardoor een goede versterker die hem " in de greep" houdt.

het kan zijn dat de versterker, maar natuurlijk ook de ruimte zijn die het probleem geeft.

Probeer eens iets van NAD, Rotel, Arcam, deze klinken allen slanker in het laag.

Groet,Ray.

Guest Jeroen (2)
Originally posted by ray:

Beste jeroen 2, hoe duur is deze receiver??

groetjes, ray.

Hi Ray,

Mijn rotel 965 receiver kost fl.3000,-. Ik heb hem in een aanbieding samen met de rotel 985 DVD speler voor fl.3300,- (geluk gehad in Dordrecht bij Audiovision).

Dit is een link waar je de receiver ziet staan: http://www.deopera.com/rotelhomecinema.htm

(kost hij dus fl.3000,-)

Gr.

Jeroen

beste ray,

deze infinity heeft een ingebouwde eindtrap voor het laag. het probleem is mijns insziens dan ook niet te veel laag, maar een te direkt laag.

ik adviseer de eigenaar dan ook een versterker aan te schaffen met een wat softer laag, bv. marantz.

Guest Alex68

Bedankt voor jullie reakties tot dusver. Ik neig nu eigenlijk toch weer meer naar een conventionele (tweekanaals) versterker, omdat ik toch het vermoeden heb en ook al van div. anderen gehoord heb dat het moeilijk is om een dolby versterker te vinden die ook op 2 kanaals stereo goed presteert. Mijn voorkeur gaat nu toch uit naar een voor- en eindversterker van Rotel, omdat deze inderdaad een vrij neutraal klankbeeld bieden.

Guest Jeroen (2)

De rotel receiver heeft ook een pre-out voor elk kanaal, dus je kunt er ook een andere eindversterker aan koppelen voor je frond speakers. Dan heb je het beste van 2 werelden.