Jump to content

Yamaha receiver, bestaan die nog zonder

Leon S.
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een Yamaha receiver zonder Home Cinema of pro-logic toestanden erop.

Gewoon een ouderwetse receiver, bestaan die nog?

Vorig jaar heeft ze bij haar nieuwe tv een Yamaha DVD-speler gekocht; de DVD-S540 en daar haar setje 15 jaar oud is ben ik benieuwd of daar een receiver bij te kopen valt. Het lijkt wel of je niet meer zonder Home Cinema kunt kopen en daar heeft mijn moeder geen behoefte aan. 2 boxen in de kamer is voor haar al meer dan genoeg, ook kijkt ze weinig tot geen films dus waarom zou ze ook.

Ik ben benieuwd, bedankt alvast.

Groeten Leon

Hallo,

Weet iemand ook waar deze receivers nog te koop zijn? Ik kom eigenlijk alleen maar webwinkels tegen. Deze receiver lijkt me wel wat: Yamaha RX-496 RDS.

Groeten Leon

P.S. Ik woon in het oosten des lands

• 2 weeks later...

Ik heb ondertussen besloten om voor een apparte versterker + tuner combinatie te gaan.

De versterker staat vanaf heden bij me thuis. Het is de Teac A-H300mkII geworden. Ik moet zeggen, dat is absoluut geen miskoop!! :)

Zelfs de phono-trap doet het zeer naar behoren.

Nu twijfel ik nog of ik de T-H300mkII of de T-H300DABmkII zou kopen als tuner.

Ik heb een Pure DRX-701ES op proef thuis staan. Zo kan ik de DAB ontvangs eens vergelijken met de analoge ontvangst. Tot nu toe is het een beetje een tweestrijd. De ontvangst via DAB is beter, het keizen van zender is super eenvoudig en snel, veel info op het display, geen ruis.........maar de klank is wat....dof...beetje t