Jump to content

Jazz

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Ik heb hier Heavy Metal fans gehad die ervoor op de loop gingen omdat ze het niet trokken :P

Maar das ook ff wat anders als Heavy Metal :lol:

By the way , waar valt Chuck Mangione presies onder??????????? :unsure:

Marcel

Dit zegt de AMG :

Styles: Smooth Jazz, Crossover Jazz, Contemporary, Jazz-pop, Neo-Bop, Bop, Jazz, Instrumental Pop

"Throughout the 1970s, Chuck Mangione was a celebrity. His purposely lightweight music was melodic pop that was upbeat, optimistic and sometimes uplifting."

eigenlijk dus troep :D

muzak, liftmuziek, maargoed als jij dat lekker vind , no offense :D

dat glij je zeker ook op Herb Alpert ? :lol: , dat is zowaar NOG ranziger.

Ik heb hier Heavy Metal fans gehad die ervoor op de loop gingen omdat ze het niet trokken :P

Marcel

Dit zegt de AMG :

Styles: Smooth Jazz, Crossover Jazz, Contemporary, Jazz-pop, Neo-Bop, Bop, Jazz, Instrumental Pop

"Throughout the 1970s, Chuck Mangione was a celebrity. His purposely lightweight music was melodic pop that was upbeat, optimistic and sometimes uplifting."

Nou `t is wel geinig maar niet geweldig, die plaat zat tussen een partij die ik opgekocht heb en was erg benieuwd waar dit nou onder hoorde. ;)

En eh Herb Alpert???????? nooit van gehoort :huh: maar als ik jou zo hoor mag ik blij zijn :lol:;)

Marcel

En eh Herb Alpert???????? nooit van gehoort :huh: maar als ik jou zo hoor mag ik blij zijn :lol:  ;)

Marcel

Zit in dezelfde hoek als Jeems Overlast en Mantovani :D

Gek genoeg vind ik in dit genre Frank Pourcel wel te pruimen, al draai ik dat eigenlijk nooit.

Maar wat vindt Jazzluva dan van het duo Han Bennink en Mischa Mengelberg? Is dat eigenlijk ook wel Jazz of valt dat eigenlijk nergens onder?

;)

Marcel

Dit zegt de AMG :

The Jazz Brothers Riverside 335

Hey Baby Riverside 371

Spring Fever Riverside 405

Recuerdo Jazzland 84

Vier zeer interressante platen uit de begin 60er jaren. Op de eerste drie Chuck en zijn broer Gap plus een piepjonge Sal Nistico.Volgens zijn eigen zeggen het beste wat Sal Nistico ooit geblazen heeft. ;)

Hardbop van het zuiverste water. :D

Maar wat vindt Jazzluva dan van het duo Han Bennink en Mischa Mengelberg?

Is dat eigenlijk ook wel Jazz of valt dat eigenlijk nergens onder?

;)

Ligt er helemaal aan wat ze spelen.

Zij kunnen n.l. alles spelen. :D

Maar ze vallen samen spelend toch meestal wel in de catagorie "Ruzie makende buren"

:)

Maar wat vindt Jazzluva dan van het duo Han Bennink en Mischa Mengelberg? Is dat eigenlijk ook wel Jazz of valt dat eigenlijk nergens onder?

Dat vind ik top :)

Heb er wel veel van, en Han Bennink is mijns inziens wel de beste nederlandse drummer.

Maar wat vindt Jazzluva dan van het duo Han Bennink en Mischa Mengelberg?

Is dat eigenlijk ook wel Jazz of valt dat eigenlijk nergens onder?

;)

Ligt er helemaal aan wat ze spelen.

Zij kunnen n.l. alles spelen. :D

Maar ze vallen samen spelend toch meestal wel in de catagorie "Ruzie makende buren"

:)

Daar hebben ze nu in het nieuwe Bimhuis dus geen last meer van. :D

Ik luister graag naar jazz zonder dat mijn collectie nu echt super uitgebreid is. Gelukkig hebben we hier in Grunn de Swingmaster, als je daar naar binnen gaat weet je zeker dat je met een stapel goede muziek weer naar buiten komt. Anders zou ik niet weten waar ik het zoeken moest, want het is te veelomvattend. Vorige week, op vakantie, sprak ik de eigenaar van de muziekwinkel in Donner, Rotterdam. Hij vertelde dat hun ook veel kunde en aanbod op dit vlak hebben. Ik was er al wel eens geweest en toen was mij dit ook al opgevallen.

In het vliegtuig terug van vakantie plugde ik de Jazzzender (van het vliegtuig?) in, alleen maar R&B met een vleugje Jammie Cullum. Ronduit verschrikkelijk. Zonde dat de nietsvermoedende luisteraar, die mag kiezen tussen 538, Noordzee, goedkope klassiek of goedkope Jazz, dit als Jazz ziet.

. Vorige week, op vakantie, sprak ik de eigenaar van de muziekwinkel in Donner, Rotterdam.

Hij vertelde dat hun ook veel kunde en aanbod op dit vlak hebben.

Ik was er al wel eens geweest en toen was mij dit ook al opgevallen.

Geen grammofoonplaat te bekennen en een zeer beperkte JAZZ kennis . :D:D:D

Meer een zaak voor boeken en bladen en koffie drinken. ;)