frits12 Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Ik heb het EAC copieer programma, ik heb er enkele kopieen mee gemaakt (niet achterelkaar in een korte periode) maar nu kan ik wel een cd aanmaken, er komt ook data op, maar een cd speler herkent de cd niet meer als cd. Geeft een error. Dit op meerdere spelers geprobeert. iemand een oplossing. Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Ik ken het probleem niet. Ik gebruik EAC alleen als ripper en mp3 encoder, branden doe ik met Nero. Misschien is dat een alternative oplossing voor je probleem Succes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Ik heb dat probleem gehad met Pinnacle, kwam bij mij door een virus die het programma aangetast had. Hierdoor werd de CD niet goed afgesloten na het branden, bij mij was opnieuw installeren voldoende. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Gebruik EAC ook al heel lang voor het rippen naar WAV en het maken van compilaties en zo maar niet voor het pure kopieeren. Daarvoor ben je gewoon beter af met CloneCD. Heb overigens bij het branden van CD's met EAC nog nooit een probeem gehad. Het kan ook een probleem met de drivers voor je brander zijn als het niet goed gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 10 maart 2005 Author Report Share Posted 10 maart 2005 Gebruik EAC ook al heel lang voor het rippen naar WAV en het maken van compilaties en zo maar niet voor het pure kopieeren. Daarvoor ben je gewoon beter af met CloneCD. Heb overigens bij het branden van CD's met EAC nog nooit een probeem gehad. Het kan ook een probleem met de drivers voor je brander zijn als het niet goed gaat. Alleen raar dar het met windows mediaplayer wel lukt. Of heb ik ergens een instelling verkeerd staan? Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Beste frits12, EAC (v0.95pb4) is mijn favoriete audio ripper/burner sinds jaren (mede dankzij de CUE-sheet ondersteuning). De module om te branden is een gewone ASPI gebaseerde interface en zou eigenlijk altijd moeten werken. Anders heb je een brander die niet ASPI "compatible" is. Brandprogramma's als Nero etc. weten dit en hebben aangepaste drivers voor dat soort branders. Hetgeen waarschijnlijker is dat er een setting verkeerd staat, bijvoorbeeld bij de "CD Write Options": Write Speed: 8x (goed om hem hier op te zetten ivm brand kwaliteit) Write mode: No Test Write Close mode: Close CD Als EAC klaar is met branden, geeft ie dan ook de mededeling: Succesvol gebrand oid? Een ander goed ding voor EAC is de WINASPI-layer van Nero te laten gebruiken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 11 maart 2005 Author Report Share Posted 11 maart 2005 Ik heb het programma nero express gebruikt, werkt prima. Het is een demo versie, ik week niet hoe lang dit programma werkt. Het is voor mij wel een gebruikersvriendelijk programma. Iemand idee? Of iemand idee voor een beter programma? Frits Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Nero Express is idd erg makkelijk in gebruik en lekker overzichtelijk. Het zat gratis meegeleverd bij mijn Plextor CD/DVD fikker. Is zeker een aanrader. Roxio heb ik ook geprobeerd maar dat vreet schijfruimte en vond ik minder overzichtelijk dan NE. Maar voor het 1:1 maken van back-up's blijft CloneCD toch het beste naar mijn idee. Kopieert zowat alle data en audio CD's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ik heb heel veel brandprogramma,s geprobeerd maar kan maar tot een conclusie komen dat NERO het best is een eenvoudige interface snel en gewoon altijd werken wat wl je nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athalon1951 Posted 28 maart 2005 Report Share Posted 28 maart 2005 Zelf gebruik ik audiograbber en nero om te branden, nooit geen problemen gehad. Trouwens het b randen doe ik meestal op 4 of 6, duurt wat langer maar het blijkt dat na 3 jaar mijn cd's nog steeds leesbaar en afspeelbaar te zijn, ik ken verschillende mensen die tussen de 20 en 48 keer branden en na een maand of 3 beginnen hun cd's al kuren te vertonen met afspelen. Het vreemde is dat wij dezelfde soort CD's gebruiken en ook deze;fde soort programma's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 19 april 2005 Report Share Posted 19 april 2005 Voor het copi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts