Jump to content

aanschaf nieuwe speakers

Marchel
 Share

Recommended Posts

Op mijn goedwerkende klassieke marantz set heb ik nu 4 stuks jamozuilspeakers.

Op normaal volume klinken ze redelijk, maar bij iets meer volume knakt de bas

(geen clippen ligt echt aan de speaker) en overheerst de bas. Om deze reden wil ik 4 stuks nieuwe speakers aanschaffen. Helaas heb ik maar een beperkt budget, vraagstuk waarmee ik loop is dan ook is zelfbouw misschien goedkoper/beter?

Waar vind ik een goede tekening voor het bouwen van een kast? wat zijn de aandachtspunten? Of zijn er relatief goede speakers in de handel voor een schapelijke prijs?

mijn voorkeur gaat uit naar zuilspeakers of iets met design.

ik luister allerlei soorten muziek en hou ervan het volume soms op te schroeven en daarbij een volle bas te behouden.

Bedankt voor de tips, Marchel

Guest muziekfreak

Dan is het toch altijd een beter iets zelfbouw :confused: Ik bedoel als je voor 500euro een stel eltax speakers haalt [bV] of je bouwt voor 500euro desnoods met op marktplaats gekochte units. EN ervanuitgaand dat je goed op de hoogte bent van speakerbouw kun je toch wel iets beters maken als die speaker set hierboven genoemd.

Of zie ik dat verkeerd :)

Als beginnende zelfbouwer is het inderdaad zinnig om eens bij Speaker & Co of Speakerland binnen te lopen.

Je kunt iets moois bereiken, maar het vergt wel een investering in tijd en moeite, je moet het wel leuk vinden.