Jump to content

Gaan er hier nog mensen naar Frankfurt??

JoBob
 Share

Recommended Posts

Ik zou met nog 3 vrienden vertrekken op de 30e, hotelletje en dan de 31e beetje ronddarren daarzo, maar omdat we het zo'n beetje een jaar al afgesproken hebben, gaan er dus 2 niet mee :P, dus bij ons blijft de harde kern over.. Als er nou andere forumleden bijv. het zelfde idee zouden hebben, was het misschien een aardig idee om op de 30e ergens een biertje te vatten en ons bij voorbaat al te verkneukelen over de beurs...

• 4 weeks later...

Even een kleine impressie van de moderator van audio-cube;

Ja, erg leuk dit jaar, we gaan een korter verslag op het net zetten van de meer 'muzikale'

apparatuur, dan kunnen we ook wat positiever blijven.

Bij 47Labs was er de nieuwe Shigaraki phonostage en wat nieuwe kabeltjes, geen

veranderingen verder want er valt niets te veranderen. De 'audiomeester' Junji Kimura was op

een gegeven moment flink aan het experimenteren met speakers die elders op de beurs waren

geleend, de speakers hebben in de meest onmogelijke posities gestaan/gelegen en na een tijdje

kwam er zowaar live muziek uit (schuin naar de achterwand gericht!). Ook werd de Gaincard bij

andere stands aangesloten om speakers te beoordelen.

Een veelgehoorde klacht is dat 47Labs beter met andere speakers gedemonstreerd kan worden,

mensen begrijpen het niet en lopen door, de Essences zijn speakers voor freaks die niets geven

om een indrukwekkend geluid, zaken als bas en hoogextensie, transparantie, plaatsing, doen er

niet toe, het gaat ze alleen om de essentie: het genieten van muziek. Het is voor de meeste

personen zeer moeilijk om niet te gaan analyseren als je voor het eerst een systeem hoort

(voor mij ook). Om publiek te trekken kan er beter met indrukwekkende speakers kan worden

gedemonstreerd, dan hoor je ook hoe indrukwekkend de apparatuur is, maar ja bij 47Labs

houden ze het graag klein. Toch zijn er ook genoeg liefhebbers van deze speakers, het was in

ieder geval de meest invloedrijke speaker, er waren dit jaar opvallend veel nieuwe speakers

gebaseerd op de Essences.

Mijn persoonlijke mening is dat dit gewauwel is, ik heb de set waaraan hierboven gerefereerd word, beluisterd (zo goed en kwaad als dat gaat tijdens een beurs) maar dat was zwaar bedroevend. "deken over je speaker" zou ik het noemen, minder voor meer geld, zou je het ook kunnen noemen...

iemand hier ideen over?