Haudio Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 O jee, Wat hoor/lees ik nu weer, Eringa gaat naar Groningen wordt er gezegd tja , daar waren ze toch al. O.. Eringa Leeuwarden gaat naar Groningen , O jee Eringa Leeuwarden gaat dicht en wordt overgeplaatst naar Groningen. Oeps ..waar blijven de Audio Speciaal zaken ?? Dit klinkt allemaal niet goed. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 O jee,Wat hoor/lees ik nu weer, Eringa gaat naar Groningen wordt er gezegd tja , daar waren ze toch al. O.. Eringa Leeuwarden gaat naar Groningen , O jee Eringa Leeuwarden gaat dicht en wordt overgeplaatst naar Groningen. Oeps ..waar blijven de Audio Speciaal zaken ?? Dit klinkt allemaal niet goed. MvG,HAudio Tsja, d`r gaat niets boven GRONINGEN , toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Eringa Leeuwarden is al jaren helemaal niets meer. Vergane glorie. Met de naam van wat ooit was. Maar nu niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Dat Eringa Leeuwarden wordt opgedoekt is inderdaad waar. Ik hoorde het toevallig gisteren nog van Luit Eringa zelf. Groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ja, de audio speciaalzaak is aan het uitsterven, denk ik. En ik denk omdat sommigen niet speciaal genoeg zijn. In Maastricht zit bijvoorbeeld helemaal geen audio speciaalzaak meer... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ja, de audio speciaalzaak is aan het uitsterven, denk ik. En ik denk omdat sommigen niet speciaal genoeg zijn. In Maastricht zit bijvoorbeeld helemaal geen audio speciaalzaak meer... Hubertinus Voor goede raad en advies moet de (Maastrichtse) klant van nu gewoon even naar dit forum. Krijgen ze advies van ervaringsdeskundigen. Vind ik trouwens zo'n typisch 'Van Kooten en De Bie'-woord; "ervaringsdeskundige"... Aleen het luisteren h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Aleen het luisteren h Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Dus er is weer plaats voor een nieuwe audio zaak in friesland, wie weet komt ie er binnenkort wel Misschien iets in de high end , je weet maar nooit. DPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Misschien iets meer in de high end zweer, je weet maar nooit. Zweer? Dat klinkt niet best. Maar, vertel eens.... wat bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ik vond Eringa in Leeuwarden ook niet echt een hele prettige zaak. Nu hoop ik dat Poort en Boelman wel blijven bestaan in Leeuwarden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Tja, dat zijn ook niet echt High end zaken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Dus er is weer plaats voor een nieuwe audio zaak in friesland, wie weet komt ie er binnenkort wel Gezien de geringe hoeveelheid volk dat in Friesland woont, lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk, ook al daar een belangrijk deel van de markt zich verlegt naar allerlei andere kanalen, waarbij web shops en eigen import - kopen over grens - een aantal voorbeelden zijn. Het fenomeen dat de consument denkt dat een media markt in alles goedkoper is, zorgt er voor dat een belangrijk deel van de aankopen daar worden gedaan, waardoor er een vrij wankele basis is voor een nieuwe zaak. We zullen er aan moeten wennen dat het aantal verkooppunten drastisch zal teruglopen, met name in de minder dicht bevolkte gebieden. Het faillissement van RAF en de doorstart in afgeslankte vorm past ook in dit plaatje, ben bang dat het einde hiervan nog niet in zicht is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reinder Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Op zaterdag en in de vakanties loopt heel friesland toch bij IKEA Groningen rond, kunnen na de zweedse gehaktballetjes naar Eringa toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Voor goede raad en advies moet de (Maastrichtse) klant van nu gewoon even naar dit forum. Krijgen ze advies van ervaringsdeskundigen.Aleen het luisteren h Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Is er in Maastricht dan ooit een audio speciaal zaak geweest!????? Woon er al 43 jaar! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ok dan, wil er iemand met mij een audiospeciaal zaak beginnen in Maastricht!!?? Hoor van je, stuur een PB'tje AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Beste Audiobill, ik heb van 1985 t/m 1992 in Maastricht gewoond en van 1999 t/m 2004. Kohnen had in die eerste periode echt exclusieve merken. Dat is in de loop der jaren bergafwaarts gegaan omdat hij, mijns inziens, niet meer speciaalzaak genoeg was. En nu is hij ter ziele... Je kunt nog wel naar Meerssen Audiobill. Daar is een nieuwe zaak, Helder. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Dat klopt Hubertinus, En Helder is ook wel leuk ook al is Dennis pas een jaartje bezig. Kohnen had het net niet vond ik, misschien in het begin, maar toen ik echt een beetje de high end kant uit ging kwam Kohnen ook niet veel verder dan NAD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Kom jongens! Even back on topic! We hebben het hier over het gemis aan zaken in Leeuwarden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Kom jongens! Even back on topic! We hebben het hier over het gemis aan zaken in Leeuwarden! Ik heb wel eens gedacht aan een super de luxe zaak inclusief SAUNA Concept: Mooie Friese boerderij, met veel ruimte (moet lukken). Een aantal luisterruimtes hierin en een ruime keuze aan apparatuur. En dan verder een uitgebreide sauna met zwembad, goed eten en openhaardje. En dan arrangementjes aanbieden aan de hifi-geinteresseerde zakenman. Kan ie een weekendje lang genieten in rustig Friesland terwijl ie een weekendje tijd heeft om al luisterend een keuze te kunnen maken. Je moet dan denk ik internationaal denken, oliesjeiks en zo En als je daar dan toch overnacht als gast zijnde heb je natuurlijk ook de mogelijkheid om 's avonds te luisteren, alle lampen daarbij uit. Je concentreert je automatisch beter omdat je toch niet hoeft te zien, en een rustigere netspanning. Doe ik zelf thuis ook, super! Maar natuurlijk staan de deuren ook open voor ons, arme sloebers, die in spijkerbroek ff willen kijken. Op afspraak uiteraard, om de oliesjeik niet in de weg te lopen. Sauna is dan ook gewoon toegankelijk voor Jan en alleman... Nou Leeuwarder, staat er nog een leuk opknappertje in het ruime veld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ooit hadden ze weergaloze technische dienst... dus ik kan me hier helemaal bij aansluiten. Het was ooit een prachtige zaak. De 'Eringa-modificatie' op cd-spelers was ook een begrip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Dat klinkt niet best.Maar, vertel eens.... wat bedoel je? Oeps Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Ik heb er lang geleden een Marantz CD-80 gekocht. Ik kwam twee ander spelers beluisteren en had erg veel gehoord over de CD-80. Of ze die er ook even bij wilden zetten. Ik vertelde er maar gelijk bij dat ik hem niet zou kopen aangezien hij het dubbele van mijn butget (duizend gulden) kostte. Eind van het verhaal was dat ik het liefst die Marantz had. Jaap, de toenmalige verkoper vroeg hoeveel geld ik had. 1500 gulden. Wanneer denk je de rest te hebben, vroeg hij. Over drie maanden antwoordde ik. Mooi, zei Jaap, neem hem dan maar mee en betaal de rest maar als je het hebt. Nou Jaap, mocht je dit lezen: Ik ben je nog steeds dankbaar dat je dat voor me hebt gedaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Jaap heeft mij aan mijn Sony cdp-57esD geholpen en is er (denk ik) al meer dan 10 jaar weg Dat klopt wel ongeveer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Jaap Boonstra.., beste kerel, was ook mijn toenmallige hifi-mentor & gids! Trof hem ooit nog eens bij de Maxis supermarkt. Hij zei "mocht je die KEF 107's ooit nog eens voor een zachte prijs weg willen doen, bel me dan! (mooie tijden, bedankt Jaap!) Jammer van Eringa Leeuwarden, maar inderdaad, er was al tijden geen serieuze hifi meer te koop. HIervoor is de markt dus te klein in het noorden. Overigens zetelt de beroemde tenchische dienst van Eringa in Groningen. De betere hifi wordt in deze plattelandskontreien voortaan aan huis gedemonstreerd en verkocht denk ik. Gebeurt nu al door o.a. Burmester, A Capella en waarschijnlijk vele anderen. Een beperkt assortiment, maar wel met persoonlijke service in je eigen luisterkamer. Een stuk exclusiever, past eigenlijk wel bij High end. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts