Jump to content

Eringa..Leeuwarden..>Groningen

Haudio
 Share

Recommended Posts

dat is spijtig van Eringa. 2e helft jaren tachtig hebben ze me een boel geholpen, en mijn tweede CDspeler die ik daar kocht - CD960 van Philips - had ook al extra condensatortjes.

Ik heb er destijds de AW250 - zie onder - gekocht.

groet

• 1 month later...

kom lekker in het rijnmondgeboed wonen plenty of hifi speciaalzaken. In R. dam zijn er al een stuk of 5. In Den Haag een stuk of 4. De luchtkwaliteit is hier wel het allerslechtste van de hele wereld, maar je meot wat he voor je hobby.

robin

kom lekker in het rijnmondgeboed wonen plenty of hifi speciaalzaken. In R. dam zijn er al een stuk of 5. In Den Haag een stuk of 4. De luchtkwaliteit is hier wel het allerslechtste van de hele wereld, maar je meot wat he voor je hobby.

robin

Ja en de drukte en de criminaliteit zijn er ook veel te hoog, dus als het ff kan, ga ik niet in het rijnmondgebied wonen. Niet om de reden die jij noemt iig ;)

robin

Ach in de omgeving van Hoogeveen is het ook best te doen :rolleyes:

Hoogeveen 1

Emmen 2

Assen 2

Iets verderweg

Zwolle 2 ?

Groningen 3 of 4 ?

En de lucht is hier beter als in het Rijnmondgebied :lol:

Marcel

robin

Ach in de omgeving van Hoogeveen is het ook best te doen :rolleyes:

Hoogeveen 1

Emmen 2

Assen 2

Iets verderweg

Zwolle 2 ?

Groningen 3 of 4 ?

En de lucht is hier beter als in het Rijnmondgebied :lol:

Marcel

Precies. En ik Tukkerland gaat het ook nog wel. In Enschede heb je Acoustique, Kroep (alleen B&O), Hifi Studio City (tegenwoordig onderdeel van HOBO Hifi), HOBO Enschede (gek genoeg geen onderdeel van HOBO Hifi), Hemmers, W&W... In Hengelo en Almelo zit vast ook nog wel wat. En in Oldenzaal ook eentje geloof ik... En wat verder weg heb je idd nog Zwolle, of (ongeveer net zo ver weg) Hoogeveen of Emmen... Nee, zo slecht is het hier nog niet idd ;):D

Hier in Leeuwarden is het aanbod fenomenaal! :blink: We hebben Eringa. Nou ja, laten we zeggen de herinnering dat het vroeger wel high end was.... Dan hebben we Boelman en Raaf. Aardige mensen, bevlogen eigenaar, soms mooie spullen maar over het algemeen de betere spullen aan de onderkant van het high end gebeuren. Als laatste hebben we Poort. De verkoper is aardig maar net een papagaai. Hij zegt je alles gewoon na. Als klant moet je weten wat je wil. Verkoopt goede hifi, maar geen high end. wij Leeuwarders moeten uitwijken naar Lippenhuizen of Groningen...

Hier in Leeuwarden is het aanbod fenomenaal! :blink: We hebben Eringa. Nou ja, laten we zeggen de herinnering dat het vroeger wel high end was.... Dan hebben we Boelman en Raaf. Aardige mensen, bevlogen eigenaar, soms mooie spullen maar over het algemeen de betere spullen aan de onderkant van het high end gebeuren. Als laatste hebben we Poort. De verkoper is aardig maar net een papagaai. Hij zegt je alles gewoon na. Als klant moet je weten wat je wil. Verkoopt goede hifi, maar geen high end. wij Leeuwarders moeten uitwijken naar Lippenhuizen of Groningen...

:) Er is er nog een, AUDITRADE in Makkinga.

Zie www.auditrade.nl

Het is tegenwoordig Boelman & Co het was Boelman en Ettema (kleinigheid)

Ik kan me wel een beetje vinden in de omschrijvingen van de genoemde winkels. Boelman & Co heeft erg vriendelijke mensen Poort ook (al roken ze in de winkel wat mij niet bepaald kan bekoren) en ze doen allebei niet moeilijk over lenen van spullen bij reparaties en aankopen (is mijn ervaring)

Eringa Leeuwarden schijnt door te gaan met andere eigenaar.

Nee, ik snap em ook niet. zo'n winkel zou ik nog niet eens gratis willen... (geloof ik...)

Veel werk om er weer wat moois van te maken, zoals het ooit was.

Je kan er ook een uitdaging in zien. Wel handig is misschien om de naam te veranderen, de laatste tijd was die namelijk niet verbonden aan een goede reputatie.

• 3 months later...
  • 1 year later...
Nee, ik snap em ook niet. zo'n winkel zou ik nog niet eens gratis willen... (geloof ik...)

Veel werk om er weer wat moois van te maken, zoals het ooit was.

Je kan er ook een uitdaging in zien. Wel handig is misschien om de naam te veranderen, de laatste tijd was die namelijk niet verbonden aan een goede reputatie.

Nou, meneer Eringa heeft er kennelijk uitdaging in gezien want ik liep eerder deze week langs de oude winkel en een deel was veranderd in een kapperszaak. Op een klein deel van wat vroeger de etalage was hing een briefje van ene Luit (meen ik mij te herinneren...) dat ze binnenkort weer open gaan...

Nou, meneer Eringa heeft er kennelijk uitdaging in gezien want ik liep eerder deze week langs de oude winkel en een deel was veranderd in een kapperszaak. Op een klein deel van wat vroeger de etalage was hing een briefje van ene Luit (meen ik mij te herinneren...) dat ze binnenkort weer open gaan...
Misschien dat het toch weer wat wordt. Nu nog (wat) zorgvuldig(er) zijn personeel kiezen.

Toch is Groningen nu al goed voorzien met de betere hifiwinkels. Een stad als Maastricht heeft niets en Groningen heeft er een stuk of vier. Sound Gallery, Audio Artistiek, die gasten in de Steentilstraat en de Audio corner. En Vink voor als de audio er mooi moet uitzien (B&O). Mooie collectie lijkt me zo...