Jump to content

Eringa..Leeuwarden..>Groningen

Haudio
 Share

Recommended Posts

toch een stukje van mijn historie weg, met Eringa.

die hebben me in de tachtiger jaren heel goed geholpen bij de keuze van aan aantal componenten (Eringa Leeuwarden). geen opdringen, je mocht alles uitproberen thuis. was echt top.

groet

In de tachtiger jaren was het inderdaad een topwinkel. Mijn eerste cd-speler 'met Eringa-modificatie' heb ik daar betrokken.

Toch heb ik het idee dat de laatste jaren toch meer het accent op de wat luxere maar modieuze suroundsetjes kwam te liggen en het 'serieuze' werk wat werd verwaarloosd. De betrokkenheid van het personeel was naar mijn ervaring ook niet meer wat het was.

• 2 weeks later...

Typisch voor een stad als Maastricht. Kennelijk vallen ze daar te veel voor uiterlijkheden.

Of zou het komen omdat Aken en Keulen zo dichtbij zijn...???

:)

In Aken en Keulen heb je ook kledingzaken. Maar misschien vallen Limlanders wel alleen voor Duitse versterkers.

• 1 month later...

Is eringa Groningen weer los.?????????????????

ik wandelde dus door groningen en warempel ik zag een mager gevulde etalage.

en een aantal zaaken in de winkel.. is het echt zo ??

wie weet hier meer van.?

Groeten Simon

wie weet hier meer van.?

Groeten Simon

Nee, gelukkig niet.

Er komt een Apple store in.

Typisch voor een stad als Maastricht. Kennelijk vallen ze daar te veel voor uiterlijkheden.

Of zou het komen omdat Aken en Keulen zo dichtbij zijn...???

:)

In Aken en Keulen heb je ook kledingzaken. Maar misschien vallen Limlanders wel alleen voor Duitse versterkers.

En voor de kortingen die eerder en royaler worden geven. Heb m

wie weet hier meer van.?

Groeten Simon

In de Nieuwe kijk in 't Jatstraat (prachtige straatnaam) zit een 'nieuwe' winkel Audio Artistiek. Die is ook een bezoek waard. De winkel is nog wat eenvoudig van opzet maar hij er heeft tenminste wel serieuze spullen staan.

wie weet hier meer van.?

Groeten Simon

In de Nieuwe kijk in 't Jatstraat (prachtige straatnaam) zit een 'nieuwe' winkel Audio Artistiek. Die is ook een bezoek waard. De winkel is nog wat eenvoudig van opzet maar hij er heeft tenminste wel serieuze spullen staan.

ik ga er zeker kijken!

Groeten Simon

• 3 weeks later...
Nee, ik snap em ook niet. zo'n winkel zou ik nog niet eens gratis willen... (geloof ik...)

Veel werk om er weer wat moois van te maken, zoals het ooit was.

Je kan er ook een uitdaging in zien. Wel handig is misschien om de naam te veranderen, de laatste tijd was die namelijk niet verbonden aan een goede reputatie.

Nou, meneer Eringa heeft er kennelijk uitdaging in gezien want ik liep eerder deze week langs de oude winkel en een deel was veranderd in een kapperszaak. Op een klein deel van wat vroeger de etalage was hing een briefje van ene Luit (meen ik mij te herinneren...) dat ze binnenkort weer open gaan...

Oud nieuws... :-) Gewoon toch maar naar Lippenhuizen gaan...

Volgens mij is er iets aan het gebeuren aan de Oostergrachtswal in Leeuwarden! Toch weer meer muziek in Leeuwarden?

De boel is overgenomen en wordt weer heropend door .... (ik heb een brief gehad, maar weet de namen niet meer).

... De Harense Smid :huh::lol::D;)

Volgens mij is er iets aan het gebeuren aan de Oostergrachtswal in Leeuwarden! Toch weer meer muziek in Leeuwarden?

De boel is overgenomen en wordt weer heropend door .... (ik heb een brief gehad, maar weet de namen niet meer).

... De Harense Smid :huh::lol::D;)

Megapool? :ph34r:

Wie zijn we?

In Assen

Boelman & de Raaf

Sinds 1 januari 2000 is De Raaf HiFi veranderd in Boelman & de Raaf.

In Leeuwarden

Boelman & Co.

Sinds 1 januari 1999 is Ettema Audio & Video veranderd in Boelman & Co.

Boelman & Co en Boelman & de Raaf en de winkelactiviteiten van voorheen Eringa Leeuwarden en Eringa Groningen

Wij hebben per 10 november 2005 de winkelactiviteiten van het op 5 oktober 2005 failliet verklaarde Eringa New Media B.V. overgenomen. De service en garantieverplichtingen van Eringa New Media B.V. en van de rechtsvoorganger, Eringa Media B.V., worden door ons nagekomen. De commerciele activiteiten zullen, wat Eringa Leeuwarden betreft, worden voortgezet door Boelman & Co aan de Nieuwestad 13. De klanten van Eringa Groningen kunnen bij onze vestiging in Assen, Boelman & de Raaf, aan de Kloekhorststraat 4A terecht.

Alle klanten van de verscheiden firma Eringa Geluid hebben inmiddels een brief van ze gekregen...

(Op mijn exemplaar zitten vlekken van heetgeplengde tranen.)

Ik wil niets zeggen maar Boelman en Co hebben helemaal niet de winkel aan de Oostergrachtswal overgenomen.

Dhr. Eringa gaat zelf verder in dat pand!

Dus........

Vreselijk dat die man nog steeds actief is.

Waarom?

Als de kwaliteit en service die Eringa in de jaren '80 en '90 heeft gehad met zijn activiteit weer terugkomen heb ik daar niets op tegen.

Wat ik vreemd vind is het feit dat de ex Eringa klanten nu pas een brief krijgen.

Waarom niet eind 2005? Het heeft toen blijkbaar wel op de website gestaan. Maar niet iedereen heeft internet.

Ik sluit me aan bij wat Richard 2 zegt en ik ga er vanuit dat er een top winkel komt in L'warden.