depeter Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 De betere hifi wordt in deze plattelandskontreien voortaan aan huis gedemonstreerd en verkocht denk ik. Gebeurt nu al door o.a. Burmester, A Capella en waarschijnlijk vele anderen. Een beperkt assortiment, maar wel met persoonlijke service in je eigen luisterkamer. Een stuk exclusiever, past eigenlijk wel bij High end. Of een melkboer wagen, en die ombouwen tot een studio, en dan bij de klanten langs. AUDIO MOBIEL DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Op 12 volt accu's kom je niet ver Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Op 12 volt accu's kom je niet ver Nog nooit van een generator gehoord?????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Op 12 volt accu's kom je niet ver Nog nooit van een generator gehoord?????????? Marcel Heb je meteen schone stroom, scheelt weer een paar filters. DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 Op 12 volt accu's kom je niet ver Een beetje 12 accu heeft een capaciteit van zo'n 70Ah. Daar kun je best een tijdje op spelen dus. Dat de meeste apparaten op een hogere spanning werken is ook niet zo'n probleem. Kwestie van een DC-DC-converter of met een H-brug PWM-sinussen opwekken en een trafo erachter om er gewoon 230V AC eruit te krijgen. Maar das wat omslachtig denk ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Op 12 volt accu's kom je niet ver Nog nooit van een generator gehoord?????????? Marcel Heb je meteen schone stroom, scheelt weer een paar filters. DEPETER Yep Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Wie slim is hoeft niet sterk te zijn De accu dan he! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Wie slim is hoeft niet sterk te zijn De accu dan he! Slimme Accu`s vertel Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Het was niet at te serieus bedoeld hoor. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een accu ondanks z'n 12 voltjes kennelijk toch hel wat amperes in z'n mars kan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Eringa Zwolle is ook al jaren dicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Het was niet at te serieus bedoeld hoor. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een accu ondanks z'n 12 voltjes kennelijk toch hel wat amperes in z'n mars kan hebben. Jazeker moet je eens kijken wat voor beesten van Accu`s tegenwoordig voor Car Hifi (vies woord?) gebruikt worden maar goed dat heb je dan bij 12V ook wel nodig he Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik hoorde vandaag dat op Kabel(krant) Noord een bericht was dat Eringa Groningen ook failliet is? Weet iemand daar meer van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik hoorde vandaag dat op Kabel(krant) Noord een bericht was dat Eringa Groningen ook failliet is? Weet iemand daar meer van? Nog niets overgehoord.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Bericht was door twee verschillende mensen gelezen... verbaasde mij nogal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Volgens mij zijn "de medewerkers" destijds voor hunzelf begonnen (de zaak over genomen van Eringa) en zijn ze verder gegaan onder de naam: Hanze Hifi. Toch Zoiets had ik inderdaad ook begrepen, Ome Henk Eringa Grunn'n is al vaker failliet geweest. Art in Sound in Roden vond ik ook altijd een erg fijne zaak. Ze hadden vaak interessante ocassions voor weggeef prijsjes. Maarja,...helaas, die was ook van de ene op de andere dag verschwunden Link to comment Share on other sites More sharing options...
dia-ap Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Is dat misschien de reden om de zaak in Leeuwarden te sluiten en daardoor het bedrijf in Groningen te kunnen sparen. Dia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Vandaag gehoord dat morgen beide Eringa filialen niet meer open zullen gaan..... Failiete boel ... Ook hoorde ik dat Volgelzang failiet is.... Een vanouds bekende zaak ter ziele.... jammer. Kennelijk gaat het moeilijk in "de handel".... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Daar gaat de kennis... Mwoh... Vond het allemaal niet zo hoogdravend hoor, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Daar gaat de kennis... Mwoh... Vond het allemaal niet zo hoogdravend hoor, Nee, nu niet meer, maar vroeger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Vandaag gehoord dat morgen beide Eringa filialen niet meer open zullen gaan..... Failiete boel ... Ook hoorde ik dat Volgelzang failiet is.... Een vanouds bekende zaak ter ziele.... jammer. Kennelijk gaat het moeilijk in "de handel".... Heel erg jammer er gaan op het ogenblik zoveel oude zaken met goede naam kapot Maarja de mensen zijn tegenwoordig in staat om voor 50euri verschil hun spullen op internet te kopen en dan ook nog het liefst in Duitsland Het is allemaal erg droevig waar zou het eindigen?????????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Maarja de mensen zijn tegenwoordig in staat om voor 50euri verschil hun spullen op internet te kopen en dan ook nog het liefst in Duitsland Het is allemaal erg droevig waar zou het eindigen?????????????? In ieder geval niet in Duitsland, want er is vast wel weer een grotere vis in de zee. Detailhandel op de manier zoals Eringa zich dat permiteerde gaat gewoon naar de knoppen. Dat gaat handel op wereldwijde schaal worden waar een locals niet meer in te zoeken hebben. Wie overleven er? De zaken die met hun kennis in staat zijn echt hun kosten waar te maken. Daar hoort soms een sfeertje van moeilijkheid bij zodat mensen bang zijn dat ze zelf het verschil niet kunnen maken. Want soms blijft ook dat natuurlijk doodsimpele handel. Het grote voordeel van wereldwijde handel is dat er weer kansen komen om individueel het verschil te maken en niet alleen op basis van de prijs. Misschien zijn we met sommige dingen dan wel terug bij af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
solidstate Posted 31 maart 2005 Report Share Posted 31 maart 2005 Vandaag gehoord dat morgen beide Eringa filialen niet meer open zullen gaan..... Failiete boel ... Ook hoorde ik dat Volgelzang failiet is.... Een vanouds bekende zaak ter ziele.... jammer. Kennelijk gaat het moeilijk in "de handel".... Morgen, vrijdag dus, horen ze bij Eringa (Groningen) van de curator of er een doorstart mogelijk is. Hopenlijk niet, L.Eringa was niet zo goed voor z'n personeel en de zaak (behalve de pro afdeling) stelde na het vorig failissement ook nog maar weinig voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Weet iemand hoe het afgelopen met Eringa Groningen? Doorstart of genadeloos gecrashed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Ik weet het niet, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er in Makkinga (Friesland) een nieuwe HI FI zaak komt. Zitten wij in Friesland toch niet helemaal zonder DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 15 april 2005 Report Share Posted 15 april 2005 Ik weet het niet, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er in Makkinga (Friesland) een nieuwe HI FI zaak komt. Zitten wij in Friesland toch niet helemaal zonder DEPETER Tjonger jonge, in de metropool Makkinga nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts