Jump to content

Pioneer PD-S507 cd speler

mr toast
 Share

Recommended Posts

heeeeeey allen

ben ik ook weer...:P

ik ben gistere een pioneer Pioneer PD-S507 tegen het lijf gelopen en kan em voor 75 euro meenemen...verstandig. Hij zag er degelijk uit en is uitgevoerd met dat speciale loopwerk met de laser aan de bovenkant....

lijkt me een prima beginner spelertje waar goed aan gemod kan worden of nie?

Ik heb 'm (voor dezelfde prijs) bijna een jaar geleden gekocht. Bevalt best goed en kan (volgens Bas) idd flink gemod worden ;)

Het loopwerk is mooi maar de rest schijnt niks bijzonders te zijn. Maar hij klinkt best goed vind ik.

Ik heb hem eens in mijn set laten spelen, via de NS dac leek het nog steeds nergens op :(

Met verbeterde digitale outputs en een betere voeding zal hij wel meer presteren.

Standaard is hij nogal 'schreeuwerig' en plat, met of zonder eigen dac.

Zie ook dit tnt review ;)

Andr

En wie weet... wanneer Henrie dat zou doen, klinkt het bij hem wellicht nergens meer naar  <_<

Zo'n op-amp terugzetten is het probleem niet, Henk, maar het haalt blijkbaar dus ook weinig uit om er een andere in te zetten.

Maar idd, ik ben niet van plan 'm te modificeren. Misschien ooit een s/pdif-uitgang erop zetten, zoals Sodejuu laatst aangaf. En dan datzelfde doen op m'n geluidskaart (schijnt voorbereid te zijn) en dan beide op een (zelfbouw?)DAC aansluiten. Das nog wel een keer een idee... :rolleyes:

ze hebben ook nog een pd7700 staan...is dat beter?????

weet niet wat het kost maar dat zit wel goed....

Ik ken 'm niet, maar ik weet wel dat ie ouder is dan de PD-S507... Ik gok dat het een/de voorloper van de PD-S707 is :unsure: Er zijn er geloof ik nog wel meer in de PD-S7xxx-reeks. Heb ik ook wel naar gekeken, maar ben dus op de PD-S507 uitgekomen. Ik vind oudere cd-spelers toch altijd een risico, i.v.m. de laser/loopwerk...

Probleem met deze spelers kan zijn dat de laser versleten is en deze is en duur en lastig te krijgen .

Wat ook voorkomt is dat de lens loslaat en meestal beschadigd deze daarbij dusdanig dat terugplaatsen en verlijmen geen zin heeft.

Ook het rubber matje laat wel eens los en dat kan ook voor leuke taferelen zorgen.

Maw let dus wel op wat je koopt.

ik denk dat em maar laat staan.... ;)

er staan ook nog een paar sony modellen....eens kijken wat dat is... B)

De modellen uit de ES-reeks zijn op zeker een stuk beter dan de meeste Pioneers. Maar kijk wel uit m.b.t. de leeftijd. En er wordt ook nog best veel gevraagd voor/geboden op vrij oude cd-spelers uit de ES-reeks...

ja ik weet niet presies welke types et waren die er stonden...maar het was er wel een met een puck....ik dacht dat alleen de ES daarmee uitgerust was?????

Maar zijn de ESjes ook leuk te modden voor de beginnende knutselaar???

Ik heb er eentje met zo,n puck de xa 555 es een pracht speler maar als ik tijdens de aanschaf had geweten dat een veel oudere een multibitter de cdp 557 esd zoveel beter zou klinken dan had ik hem nooit gekocht.

Ik heb uit de es reeks gehad de 333 es te schel beetje aggressief, de 555 es een goede speler heel eenvoudig te upgraden naar een veel hoger niveau, de 779 es een tank zeer degelijk maar deze viel door de mand na een vergelijk met de speler van Andre een Wadia daarna dus de XA 555 die ik tov van de 779 een stuk beter vond klinken veel losser.

Al jaren was ik op zoek naar de oude 557 es en nu dat ik hem heb hoop ik maar dat de laser het zo lang mogelijk uit houdt daar deze bijna niet meer is te krijgen .

De klank is rustig gedetaileerd nooit vermoeiend en dit zonder ook maar iets te modificeren.

Dit was destijds niet voor niets de reference speler voor velen .

Ik betaalde er 150 euro voor voor een apparaat van zeker 15 jaar oud is dat al teveel maar voor mij was het de beste aankoop ooit op het gebied van cd spelers.

Na de 557 es ds kwamen de 1 bitters die ik persoonlijk gewoon minder vind klinken .

Als je wilt klussen dan raad ik je aan eens op zoek te gaan naar de 555 es een 1 bitter dat wel maar leuk en eenvoudig om aan te modificeren en de laser is nog steeds te verkrijgen.

Ha, die Mr Toast!

Da's een tijd geleden! Alles weer een beetje in rustiger vaarwater gekomen? Je weet wel wat ik bedoel! Doe M. de groeten, en laat wat van je horen.

Greetz, E.

Ik heb er eentje met zo,n puck de xa 555 es een pracht speler maar als ik tijdens de aanschaf had geweten  dat een veel oudere een multibitter de cdp 557 esd zoveel beter  zou klinken dan had ik hem nooit gekocht.

Ik heb een XA50ES en moet ook toegeven dat ik een veel oudere 557ESD echt mooier vind klinken dan de XA50ES. Toch is het loopwerk (met puck) van de XA50ES mooi en dat merk je als je er een losse DAC op aansluit.