Jump to content

Digitale interlink

Kenneth_John
 Share

Recommended Posts

Hallo '

Wie kan mij vertellen wat een goede digitale interlink is ?

Ik zie door de (kabel)bomen het bos(snoer) niet meer.

Ik heb al en paar geprobeerdt onderanderen (SLIS)siltech ,MIT ,Van den HUL(shit). mad.gif

Het bevalt me allemaal niet ,de een gooit alles naar voren de ander laat stukken weg en de volgende klinkt weer heel rommelig .

Ik weet niet of dit komt omdat de rest van de bekabeling uit Transparent bestaat confused.gif ?

Wie zou mijn kunnen helpen met een goed advies of heeft ervaring met een goede digitale intelink ??

Hoop van jullie te horen .

Kenneth John

Hoi

Ja inderdaadt er zit erg veel verschil tussen die kabels .

Te minste als jouw installatie het laat horen en dat is bij mij wel degelijk het geval .

De Siltech gooit alles naar voren ,wat dan bij je de waan opwekt dat er meer detailering in het geheel zit ,maar ik heb liever de leadzanger niet bij de drummer op schoot. :P En MIT klink heel mooi maar die liet steekjes vallen door heel veel detailering weer juist in de diepte te gooien(moet zeggen ik krijg een heel diep en wijds stereo beeld)En Van den hul Tja, rommelig niet correct,niet strak schreeuwerig noem maar op!!! (flinstone muziek ) eek.gif Ik heb dit alles vergeleken met de kabel die er nu tussen zit en dat is een Audio Note avn-x ,maar dat is geen digitale (75/110 ohm kabel)Optiche kabels kan ik niet gebruiken ,dat is meer voor die (lichtorgels )surroundt versterkers :D .

Nee hij moet tussen een Loopwerk en DA converter (Proceed).

Dus ben ik op zoek naar een alternatiev.

Kenneth John

Is de vdHul ook niks? De First Ultimate doet het over het algemeen heel goed als digitale interlink. Als het allemaal niks is, zit er niets anders op dan of al de digitale zooi de deur uit te gooien en op analoog over te stappen of een silver bullit te bouwen (zie in DHZ op dit forum.

Succes,

Henk

Ik gebruik een vdHUL The FIRST ULTIMATE als digitale interlink ts loopwerk en DAC en vind het een hele vooruitgang t.o.v. mijn vorige (Audio Alchemy).

Ik kan niet anders dan besluiten dat de verbeteringen (toename van ruimtelijkheid/diepte, natuurlijkheid en rust) minstens evengroot waren als toen ik overstapte naar de vdHUL FIRST ULTIMATE analoge interlink!

Met VrGr,

Fons MDS ;)

Ik gebruik een The First van Van den Hul tussen mijn Philips DVD 960 en Denon AVC-A1SE en die bevalt prima. Ten opzichte van een dropveter werd het geluid rustiger, meer gedetailerd met meer ruimte en plaatsing, het laag en hoog liep verder door, kortom en totale verbetering.

Probeer waar mogelijk een coaxiaal digitale verbinding te gebruiken. Bij coaxiaal zijn er twee conversie slagen minder namelijk elektrisch naar optisch en optisch naar elecktrisch.

Geplaatst door Kenneth_John:

Hallo '

Wie kan mij vertellen wat een goede digitale interlink is ?

Ik zie door de (kabel)bomen het bos(snoer) niet meer.

Ik heb al en paar geprobeerdt onderanderen (SLIS)siltech ,MIT ,Van den HUL(shit). mad.gif

Het bevalt me allemaal niet ,de een gooit alles naar voren de ander laat stukken weg en de volgende klinkt weer heel rommelig .

Ik weet niet of dit komt omdat de rest van de bekabeling uit Transparent bestaat confused.gif ?

Wie zou mijn kunnen helpen met een goed advies of heeft ervaring met een goede digitale intelink ??

Hoop van jullie te horen .

Kenneth John

Het is eigenlijk heel vervelend: het blijft een kwestie van proberen. De combinatie loopwerk-kabel-DAC kan maken dat de digitale interface het in de ene combinatie geweldig doet en in de andere totaal niet. Maar ook alles wat er verder nog volgt na de uitgangen van de DAC kan nog veel verprutsen of goedmaken.

Er blijft maar een remedie over: trial & error. Dat is tenminste mijn ervaring. Een goede match is meer een kwestie van geluk dan van kennis en inzicht.

vr gr, Picoso

Monster heeft een aantal digitale interlinks - in verschillende prijsklassen - die zeker zullen matchen met de Transparent die je hebt.

Groet Jitze

• 2 weeks later...

Wat een ontzettend geneuzel allemaal.

Een goede hifi winkel wordt toch geacht te weten dat een digitale kabel goed moet worden aangestuurd en afgesloten. Als dat niet zo is komen er fouten (reflecties) in de verbinding.

Afhankelijk van afhandeling van het signaal (foutcorrecties) klinkt het b.v. modderig of of zanderig of erger.

Dus als een loopwerk 75 Ohm uitgang heeft moet er ook een 75 Ohm kabel aan. Datzelfde geldt voor de DAC. En als het geen 75 Ohm is maak het dan 75 Ohm. Een weerstandje kost een paar cent. confused.gif:o

Geplaatst door gert:

Dus als een loopwerk 75 Ohm uitgang heeft moet er ook een 75 Ohm kabel aan. Datzelfde geldt voor de DAC. En als het geen 75 Ohm is maak het dan 75 Ohm. Een weerstandje kost een paar cent. confused.gif:o

Zouden alle 75 Omh kabels dan hetzelfde klinken confused.gif , ik neem aan dat ook daar gehoormatige verschillen te horen zijn :rolleyes: net als bij interlinks en speakerkabel.

Ja, in principe wel.

Je moet dan wel even checken of die kabel 75 Ohm is, of het loopwerk 75 Ohm is en de DAC.

Elke goede winkel of TD daarvan kan dat controleren.

Er zijn dus kabels die verkocht worden als digitaal en die 72 Ohm zijn of zelfs 60.

Dan kan dus echt niet zomaar. Dan krijg je dus allerlei reflecties.

Hoe dat dan klinkt weet ik natuurlijk niet, dat hangt ervan af wat de DAC ermee doet.

Als de DAC daardoor in de war raakt lijkt het mij ook logisch dat de uitkomst warrig klinkt.

Een en ander is ook van toepassing op de optische kabels.

Er zijn zulke gammele optische stekkertjes dat het al stikt van de reflecties in de stekkertjes zelf. Nog los van het feit dat voor een optische verbinding twee extra omzetters nodig zijn met al hun falen en feilen.

Die glazen vezel zelf is wel goed.

Mijn devies is dus:

Maak geen fout dan hoef je hem ook niet op te lossen.

Al dat gepier met die digitale kabeltje en die verschillen zijn daar dus aan te wijten.

Strikt genomen betekent dat dus: Neem een kerkorgel in uw kamer.

(Eventueel na een kleine verbouwing)

mvg

Gert