Guest Kraus vonBentinck Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Beste Ruud/Spido De oorspronkelijke klacht/vraag was de hoge prijs van een upgrade aan de draaitafel, die er al heel wat van die upgrades heeft opzitten in betrekkelijk korte tijd, afgezet tegen het rendement van een investering in de rest van de set. Ook de opmerking dat uiteindelijk de kosten van een draaitafel toch wel erg hoog zijn als je bedenkt hoe gering de uiteindelijke geluidskwaliteit verbeterd is t.o.v. de relatief goedkope cd-speler. Voor wat betreft deze laatste opmerking verwijs ik naar de vinyl-discussie van enige tijd geleden. Afgezien van de ingegraven standpunten LP versus CD kwam daaruit toch naar voren dat de draaitafel geen must is voor de muziekliefhebber, maar zijn charme vooral ontleent aan andere aspecten. Althans, dat was mijn conclusie uit het hele 10-tallen pagina Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 @Spido,dat van de dank voor de welgemeende adviezen was ook wat mij betreft welgemeend; de venijnige, ironische toon en het definitieve karakter er van leiden er wel toe dat wie de bal kaatst hem ook maar moet terug verwachten. Tja, Spido je kunt het mooi vertellen, maar Kraus kan het mooier vertellen . En je weet er veel van, ook denk je dat je van verschillende dingen wat weet terwijl je toch regelmatig bij mij door de mand valt. Ik heb er geen zin in om daarop te reageren dus wordt het negeren. Want het venijnige en ironische daar hou ik niet zo van. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Is het nu verstandig om voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 (...) En je weet er veel van, ook denk je dat je van verschillende dingen wat weet terwijl je toch regelmatig bij mij door de mand valt. (...) Beste Haudio, Vermoedelijk moet jij juist op die punten je kennis en inzicht vergroten! Naarmate mensen meer verstand van zaken hebben, zijn zij het meer met mij eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Tja Kraus, ergens denk ik dat je eigenlijk nog helemaal niet 'klaar' bent om een (achteraf) dure besllissing als deze te nemen. De twijfel straalt van je af, zeker wanneer je een cdspeler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 (...) En je weet er veel van, ook denk je dat je van verschillende dingen wat weet terwijl je toch regelmatig bij mij door de mand valt. (...) Beste Haudio, Vermoedelijk moet jij juist op die punten je kennis en inzicht vergroten! Naarmate mensen meer verstand van zaken hebben, zijn zij het meer met mij eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 For what it's worth: (n.b. Ik heb niet de gehele draad gelezen) Een ketting is zo zwak als de zwakste schakel. Maar gezien de tafel die je nu hebt met alles er om heen kan ik een aantal dingen zeggen: Allereerst is het niet zo dat een groot geinvesteerd vermogen een voor jou perfecte weergave garandeerd. Het is het samenspel tussen de componenten. verbeteringen aan de mechanische kant zullen geen/ zeer kleine veranderingen aan de klankkleur/timbre hebben. Voor mij (met mijn relatief eenvoudige tafeltje) is de emotie die doorkomt reeds sterk aanwezig en indien ik zou zoeken naar meer gevoel is de eerste kandidaad het element. Als ik zo vrij mag zijn, laat de ASR de ASR. Die is erg goed. Ander kassie kan, Schaeffer bouwt hem zo voor je om, is een vriendelijke man. Misschien eens interessant om te vertellen wat je precies mist. Kan je dat omschrijven? Welke verbeteringen aan je tafel voor jou de grootste verbeteringen hebben gehad? Verschillen zullen steeds kleiner worden, dus ik verwacht dat vooral meer rust. Maar eerlijk is eerlijk, de grootste klapper kwam bij mij na overschakeling op andere luidsprekers (nu de verguisde ESL63). Je schreef ook al dat de Thiel's toch niet geheel waren wat je zoekt. Waar stuur je deze nu mee aan? Wat zijn je problemen met deze weergever? Bonkerig? Of juist niet evenwichtig, te zwaar kwa kleur of...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Kijk..... ik draai met 'n oude LP12 met 'n Benz MC gold. Wanneer ik dit met m'n SACD 1000 of HK cd-speler vergelijk, wint de draaitafel met enorme voorsprong. Ik twijfel dan ook om m'n element te vervangen door een duurder. Brengt dit dan zoveel meer, of kom ik ook op zo'n eindeloos pad van zwakste schakel verbeteringen.... Ik weet het niet. En daarom wacht ik nog maar even.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Jij kan je element juist wel weer vervangen, omdat jouw keten wel goed genoeg blijkt om de logische verschillen te laten horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Kijk..... ik draai met 'n oude LP12 met 'n Benz MC gold. Wanneer ik dit met m'n SACD 1000 of HK cd-speler vergelijk, wint de draaitafel met enorme voorsprong. Ik twijfel dan ook om m'n element te vervangen door een duurder. Brengt dit dan zoveel meer, of kom ik ook op zo'n eindeloos pad van zwakste schekel verbeteringen.... Ik weet het niet. En daarom wacht ik nog maar even.... Beste Hans, Kom eens een keer langs, wij monteren er dan een element in die voor jou verbetering brengt. Maakt het niet uit of je hoort het niet , dan halen we het er gewoon weer uit . Kost jou dus niets. MvG , Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 (...) Kom eens een keer langs, wij monteren er dan een element in die voor jou verbetering brengt. (...) Beste Haudio, Hoe kun je nou toch weer zoiets beweren, als Hans t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 (...) Kom eens een keer langs, wij monteren er dan een element in die voor jou verbetering brengt. (...) Beste Haudio, Hoe kun je nou toch weer zoiets beweren, als Hans t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik ruik hier werk ! Ik hoop een middelgrote vrachtwagen en verhuur die aan audioliefhbbers die met hun hele set, inclusief luisterruimte naar henk willen. Een "gat" in de markt gevonden ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik ruik hier werk ! Ik hoop een middelgrote vrachtwagen en verhuur die aan audioliefhbbers die met hun hele set, inclusief luisterruimte naar henk willen. Een "gat" in de markt gevonden ???? Je kan ook met dat elementje naar de liefhebber toegaan, kan je op de fiets.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik ruik hier werk ! Ik hoop een middelgrote vrachtwagen en verhuur die aan audioliefhbbers die met hun hele set, inclusief luisterruimte naar henk willen. Een "gat" in de markt gevonden ???? Je kan ook met dat elementje naar de liefhebber toegaan, kan je op de fiets.. Over die fiets heb ik twijfels. Ik zie Henk nu niet direkt naar Sodejuu fietsen met alle materiaal op de fiets, inclusief Scoop. Hij kan, eens daar aangekomen natuurlijk genieten van Limburgse vlaai.... Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Maar voor mij klinkt een Steinway toch beter dan een Yamaha . Ik ben het met je eens hoewel ik een Bosendorfer prefereer, maar ik heb klanten die hem in een aquarium (serre rondom glas ) hebben staan en dat is nou niet direkt een ideale omgeving Maar een vleugel is een op zichzelf staand "ding" en dat kun je van een element nou niet direkt zeggen. Je bent gewoon van veel factoren afhankelijk Beste Ruud, De ene wijn is de andere niet . Wat de Bosendorfer > Steinway ben ik het met je eens, de Bosendorfer klinkt wat warmer Verder heb ik het genoegen te weten ,waarmee Hans speeld Dus wat beter zou kunnen zijn ook .. De andere oplossingen zijn ook niet echt verkeerd.. Gelukkig heb ik uitgebreid een Lyra kunnen beluisteren, meerdere modellen trouwens. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Over die fiets heb ik twijfels. Ik zie Henk nu niet direkt naar Sodejuu fietsen met alle materiaal op de fiets, inclusief Scoop. Hij kan, eens daar aangekomen natuurlijk genieten van Limburgse vlaai.... Henri Een scoop hoeft Haudio niet mee te brengen, die heb ik zelf Vlaai kan hij altijd krijgen en daarvoor heeft hij waarschijnlijk ook wel een fietstocht over Toch denk ik denk ik Haudio niet snel op een fiets zal tegenkomen BTW, ik ben vrijdag toch bij Audiopaul. Da's ongeveer halverwege. Hij hoeft dan niet zover te fietsen en vlaai heb ik dan ook bij me (net als een soldeerbout, gereedschap, een raffel elko's en nog wat grut), want we gaan 's avonds ook nog bij Stefan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Jongens, het is toch wel grappig: wanneer we audiotroep met auto's of met piano's vergelijken, kunnen we misschien tot een hoger niveau van discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Dat bedoel ik nou met reageren of negeren. Jij l*lt uit je nekharen denk ik dan maar , want goed lezen is blijkbaar ook nog erg moeilijk. Ik zei voor mij ..........................etc Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Jongens, het is toch wel grappig: wanneer we audiotroep met auto's of met piano's vergelijken, kunnen we misschien tot een hoger niveau van discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Wat een gel*l allemaal, ben ik blij dat ik van muziek hou en niet zo,n dure smaak heb. DEPETER> PLAY THE ACE IT,S A WINNER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Spido maakt zich blijkbaar niet geliefd hier. Daarom heb ik me beziggehouden met het lezen van Spido z'n comments, niet allemaal, ik wil vanavond immers met een goed gevoel naar bed gaan. In haast elk ervan schuilt wel ergens ironie, misplaatste humor, persoonlijke aanvallen of ander fraais..... Whats the point Spido ???? Zijn er geen moderators hier ???? Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Leven en laten leven, meer zeg ik niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Leven en laten leven, meer zeg ik niet! Wat u niet wilt dat u geschiedt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts