Jump to content

dilemma

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Maar waarom begin je toch steeds over hem?

Hij forumt niet, en hij heeft jou toch nooit iets misdaan?

Richt je gramschap maar tot mij, hoor.

Tot Spido, dus.

Het maakt geen reet uit Spido (aka dooie Spiekerboer). Gezien het feit dat je hier erg vaak voor Klaas Feenstra speelt maakt het voor ons helemaal niet meer uit. Jij en Klaas zijn voor de meesten 1 en dezelfde poppenkast.

Tot Spido, dus.

Het maakt geen reet uit Spido (aka dooie Spiekerboer). Gezien het feit dat je hier erg vaak voor Klaas Feenstra speelt maakt het voor ons helemaal niet meer uit. Jij en Klaas zijn voor de meesten 1 en dezelfde poppenkast.

Maaaaaaaaaaaaaar het pad gaat wel bij voorkeur over al dan niet lange tenen. :D

Tot Spido, dus.

Maaaaaaaaaaaaaar het pad gaat wel bij voorkeur over al dan niet lange tenen. :D

We proberen de schijn voor hem op te houden anders wordt het zo sneu voor hem :D;)

Dit forum is toch een schitterende afspiegeling van het landje waarin we leven, trek een vergelijking met de politiek, we zijn te belazerd om er over na te denken, zelfs te bedonderd om te gaan stemmen, maar klagen wel over hetgeen er dan over ons komt.

Als je diverse topics hier eens weegt op hun inhoud, kun je er toch niet om heen dat het gros wel heel erg licht is, net als in de politiek worden degenen die heel vriendelijk, nietszeggend met alle winden meewaaien zeer hoog gewaardeerd, terwijl de enkeling die echt iets probeert te zeggen wordt genegeerd en als de frustratie eens toeslaat, het toontje en de inhoud op scherp zettend, wordt er even fijn op in gehakt............

:huh:

Kijk.....

ik draai met 'n oude LP12 met 'n Benz MC gold. Wanneer ik dit met m'n SACD 1000 of HK cd-speler vergelijk, wint de draaitafel met enorme voorsprong. :lol:

Ik twijfel dan ook om m'n element te vervangen door een duurder. Brengt dit dan zoveel meer, of kom ik ook op zo'n eindeloos pad van zwakste schekel verbeteringen.... :confused:

Ik weet het niet. En daarom wacht ik nog maar even.... :)

Beste Hans,

Kom eens een keer langs, wij monteren er dan een element in die voor jou verbetering brengt.

Maakt het niet uit of je hoort het niet , dan halen we het er gewoon weer uit .

Kost jou dus niets.

MvG ,

Haudio

:rolleyes:

Das wel een heeeel mooi aanbod Hans.

Wat let je.

Geld kosten doet het toch, want je wilt toch weten wat het verschil is.

Of niet? :P:rolleyes:

Voor alle duidelijkheid: Spido vist niet.

In geen enkel vijvertje.

Spido gooit stenen in vijvers, om de zwanen te pesten.

Die komen dan agressief snaterend op de kant, en maken zichzelf belachelijk.

Nu ook weer!!

Leuk, hoor.

Nee, Spido vist niet.

En zeker niet in de vijver waar hij stenen in gooit...

Wat de prijs van een pick-up element betreft: natuurlijk is duizend euro verantwoord!

Tweeduizend misschien ook wel!

Als je er maar tevreden mee kunt zijn...

Niet eventjes, maar jarenlang.

Als je maar niet, als de overjarige dreinende, verwende peuter die we inmiddels allemaal kennen, steeds maar zit te zeuren en te zaniken dat je nog steeds niet blij bent met je dure speelgoed.

Koop toch bijvoorbeeld een mooie Ortofon SPU, of een profi EMT, schroef die in een SME-3012 arm of een Ortofon AS 212, zet dat op een Garrard 401 of een Thorens TD 124, speel nat af op drie gram en wees intens gelukkig.

Of nog liever: had dat dertig jaar geleden al gedaan!

Dan had je er inmiddels drie decennia al heel veel plezier aan beleefd.

Met leedvermaak had jij je vervolgens verbaasd over alle neurasthenen die steeds opnieuw hun levensvreugde afhankelijk stelden van nog weer een nieuwer, nog duurder Japans flutelementje in halfedelstenen sarcofaagje en een nog wiebeliger, nog wrakkiger trilarmpje, met nog meer mogelijkheden tot verkeerde instelling en zelfontregeling.

En je had je niet minder verbaasd over het gemak waarmee de haaifaaiboeren, in sluwe samenspanning met de van hen afhankelijke haaifaaiblaadjes, de arme sukkelaars elke keer het vel over de oren trekken en, jawel, een paar nieuwe oren aannaaien.

Daar zit wat in spido, maar mijn 681EEE in een Thorens TD 110 uit 1980 legt het toch wel erg ver af tegen de LP12 uit 1990 en een MC gold uit 2003....

:)

Beste Hans,

Zou jouw Stanton 681EEE in een Thorens TD 110 uit 1980 het in 1980 niet evenzeer hebben afgelegd tegen de combinaties die ik noemde?

Had toch in 1980 meteen wat goeds gekocht!

Van iets goeds heb je nooit spijt...

Overigens foeterde ik helemaal niet over jou, Hans.

Je liet je ook niet de ene na de andere dure miskoop aansmeren.

En je zat er ook niet over te zeuren, hier.

(Overigens zou ik mijn ca. dertig jaar oude Thorens TD 126 Mk III met SME 3009 Mk II en Ortofon MC200 nog steeds niet willen ruilen... <_< )

Een paar punten:

- we hebben allemaal in meerdere of mindere mate verstand van audio. Zelfs bij dingen waar ik zelf heel veel verstand van heb (mijn werk) heb ik het soms mis - laat staan over mijn hobby. Over een ding ivalt niet te twisten dat is namelijk smaak. Laten we over die twee dingen onze mening uitwisselen en andere zaken er buiten houden.

- ik zou na al die jaren niet met zekerheid durven te zeggen dat LP veel beter klinkt dan CD - misschien bij zeer goede persingen. LP is zeker leuker en je kan de zaak beter op je smaak afstemmen.

- Jan Kool zei altijd dat er alleen verschillen in luidsprekers en elementen waren. Dat ben ik niet met hem eens, wel dat hier hele grote verschillen zitten.

- ik denk dat je je geld aan de hoeren kan uitgeven of aan een element. Persoonlijk val ik op een "lekker" element.

Carl

Guest Kraus vonBentinck

Er is een mooie upgrade mogelijkheid bijgekomen voor de Transrotor loopwerken,

de M(agnetic)-drive.

Dat is voor mij geen dilemma.