Jump to content

dilemma


Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik hoop dat ik 'm morgen bij Henk gelijk kan laten inbouwen, maar ik vermoed dat deze nog niet in NL is gearriveerd

Is dit niet het duidelijkste en meest overtuigende bewijs tot dusverre, dat we hier met iemand te maken hebben van wie de kritische functie geheel verlamd is geraakt, en die geheel in de macht is geraakt van zijn draaitafelgoeroe?

Blindelings stapt de onnozele in weer een nieuwe valkuil...

 

Weinig kennis is gevaarlijk, zegt het Engelse spreekwoord.

We weten nu ook, dat het erg kostbaar kan zijn!

 

Er werd over een "nieuw" aandrijfprincipe gezegd dat het een motorgestommel van een bepaald aantal deebee's onder nul zou opleveren.

Zo'n gegeven is alleen maar relevant in combinatie met andere gegevens: met name van de frequentie waarbij de rumble (in de complete platenspeler!) optreedt.

Als deze co

Link to comment
Share on other sites

 

Transrotor gebruikt volgens mij Papst motoren, die zijn niet zo slecht.

:confused: Toch zeg je zelf dat ie een brom veroorzaakt :confused:

 

Wat ik overigens bij mijn ex transrotor nooit heb vernomen.

 

 

DEPETER :cool2:

Ik kan beter meten!

 

De brom blijft onder een ruisniveau van -65dB, dat is wel zichtbaar maar niet direct hoorbaar.

Waar maak je je dan druk over :confused:

 

DEPETER :cool2:

Ik maak me niet druk, ik doe mijn liefhebberij.

Als ik geen fouten meer kan meten aan het loopwerk/ de draaitafel ga ik naar de volgende stap.

Af en toe zet ik wel eens twee stappen tegelijk. Dat is niet verstandig.

 

En ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik ook wel eens een stap terug heb gedaan. (nog niet op draaitafelgebied naar mijn bescheiden mening)

 

Zoals vermeld ga ik morgen luisteren en heb als muziekfragment van Felicja Blumenthal het Rondo uit het 1e pianoconcert van Beethoven (wat dus eigenlijk zijn 2e was, maar goed).

Twee weken geleden ben ik naar een huisconcert geweest van iemand op het conservatorium met een mooie vleugel thuis en de kamer er voor. Tegen de vullende klank van zo'n vleugel kan niets op. De koning der instrumenten zonder meer.

Het is dom om te zeggen dat ik diezelfde klank hier ook kan bereiken, maar dat ik met de huidige combinatie bevredigend in de buurt kom ( vooropgesteld de goede opname) staat voor mij vast. Er komt uit de reproductie wel degelijk iets van het imposante van het instrument over. Daarbij moet ik wel zeggen dat het hier ook een legendarische opname betreft van een geinspireerd concert waarbij de piano nou eens niet zo overdreven breed staat, zoals helaas meestal het geval.

:blink: En toch snap ik jou niet, ik ben ook een liefhebber van techniek, maar niet tegen zulke prijzen, maar goed als jij er plezier in hebt, ti,s je gegund.

 

 

DEPETER :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Gisteren weer een hoop geleerd:

 

= dat als je onderaan een ladder staat je niet zo goed kunt inschatten hoe hoog hij is als je er bovenaan staat

 

- dat een M

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Al hou je niet van tennis (ikke niet dus) dan kan het toch soms ongehoord spannend zijn om naar te kijken. Dan botsen twee persoonlijkheden op de baan en is het tennis ondergeschikt, uiteraard dankzij de vaardigheid van de spelers, die in het tennis slechts een middel vinden om zichzelf te zijn. Dan krijgt een balletje slaan een universele betekenis.

Toen Kraijcek zijn Wimbledon won viel het mij op dat hij, in tegenstelling tot zijn tegenstander, Washington heette hij geloof ik, een enorme zee van tijd leek te hebben bij het retourneren van de ballen van zijn tegenstander. Hoewel hij in werkelijkheid over de baan vloog, kon je zo zien dat Kraijcek boven zich zelf uitsteeg. Hij was tegelijk bliksemsnel en oneindig traag. Dat zie je niet vaak. Er was zelden een moment waarop je kon zien dat hij zich moest inspannen, hij was in een andere dimensie leek het wel. Dat is altijd mooi om te zien.

 

Als 15-jarige heb ik de sensatie meegemaakt dat je

Link to comment
Share on other sites

Wat een prachtig vehaal Kraus :D:D:D

 

Die struisvogel van jou doet er verstandig aan om ook eens de voorkant van de krant te lezen en niet alleen de achterkant. Dat heb ik hem nog niet zien doen :lol:

 

Om jouw verhaal door te trekken heb je voor een bijzondere uitvoering vooral goede muzikanten nodig en niet meer muzikanten. Ik blijf erbij dat Transrotor een roestvlek oplost met een likkie verf ipv meteen roestvrij materiaal te gebruiken.

 

Neem je een loodzwaar plateau om een zo stabiel mogelijke loop te krijgen, ga je er een licht sub-plateau'tje onder hangen ??? Net zoiets als een Mercedes uit de bolideklasse met een Dafje voortduwen. Maar ach dat is ook ongetwijfeld heel bijzonder.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Misschien/waarschijnlijk heb je gelijk Pjotr en kan ik beter naar jou luisteren dan naar iets waar geen muziek in zit.

Maar ja, hier sta ik, ik kan & wil niet anders.

 

Ziende blind, dat kan toch alleen als hobby?

En wat een luxe :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Dat voordeel van het zware plateau en de daarmee samenhangende gelijkloop is natuurlijk met de M-drive niet weg (wet van behoud van het impulsmoment).

 

Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is de mogelijke storende invloed van de magneten. Bij het opstarten zal ongetwijfeld het onderste plateau meer omwentelingen per minuut maken dan het bovenste plateau. Doordat de magneten dan niet stilstaan ten opzichte van elkaar kan het niet anders of er ontstaan sterke velden. Is het bovenste plateau eenmaal op gang dan staan de magneten onderling wel stil en zal storing op element wel loslopen.

Kijken of ze Transrotor hun huiswerk goed hebben gedaan.

 

Door de M-drive bereik je volgens mij

 

- het maximale profijt van het mooie lager en de keramiekkogel

 

- een bijna ideale loskoppeling van aandrijving en plateau; zeker kleine fluctuaties worden hierdoor geelimineerd

 

- in mijn idee is aandrijving door meerdere motoren bij dit aandrijfprincipe zinloos.

 

Dat lost voor mij in een klap de zoektocht naar een snelheidsregeling/synchronisatie voor meerdere motoren (erg, erg duur) op en is dus een elegante en economische oplossing. Ook een eventuele upgrade naar de eerder genoemde fraaie Maxon-motoren ( heel wat mensen hebben dit gedaan) kun je verder rustig vergeten. Immers, door deze aandrijving worden aan het motortje minder eisen gesteld.

Link to comment
Share on other sites

Meerdere motoren is ook niet de oplossing, dat is slechts een lapmiddel. De oplossing hier is 1 goede stabiele motor die ook goed te regelen is. Maar het lijkt wel of dat te hoog gegrepen is voor die jongens van TR. Ze zoeken het liever in van dik hout zaagt men planken.

 

Dat kom ik ook professioneel wel vaker tegen, fantastische mechanica aangedreven door een onnozele besturing.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
Meerdere motoren is ook niet de oplossing, dat is slechts een lapmiddel. De oplossing hier is 1 goede stabiele motor die ook goed te regelen is. Maar het lijkt wel of dat te hoog gegrepen is voor die jongens van TR. Ze zoeken het liever in van dik hout zaagt men planken.

 

Dat kom ik ook professioneel wel vaker tegen, fantastische mechanica aangedreven door een onnozele besturing.

Ja, ze denken daar: we gaan niet dezelfde stomme fouten maken als Philips :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...