berend Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 (...) Moeten we dan maar gelijk al de anderen over dezelfde kam scheren die er duizenden Euro's voor over hebben om merken als Krell, Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 maart 2005 Members Report Share Posted 30 maart 2005 Ik vermoed dat Spido in essentie wel gelijk heeft , maar wie maakt zich in min of meerdere mate niet schuldig aan deze bezigheid. Zelf zal hij z'n kleding niet alleen bij de Zeeman kopen. (is dan toch ook goed genoeg) Wie draagt er een horloge van 9,95 bij de Hema( geeft ook de tijd aan) Wie drinkt er Raak -cola (niet te hachelen , maar toch is het cola) Zelf rij ik Volvo , terwijl een Skoda waarschijnlijk net zo goed rijd Dat Spido de wereld wakker probeerd te schudden , is zijn goed recht , of eenander hier iets mee aanvangt, is weer aan deze... Groet , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Als de mens zo dacht als Spido woonden we nu nog nog in grotten. Een beetje van Spido's terug naar de natuur zou overigens geen kwaad kunnen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Valt vast wel binnen het kader, vanmiddag een paar uurtjes bij Rinsma op bezoek geweest, lekker zitten kletsenn over muziek, verschillende stukken beluisterd en het ook even over massa gehad. Imposante zware draaitafels die ook nog eens steeds verder kunnen worden uitgebreid, leggen het in de praktijk toch wel af tegen veel llichtere soortgenoten. muziek kenmerkt zich - in het algemeen - door een bijzondere levendigheid, lichtvoetigheid, het zweeft bijzonder ongrijpbaar, roept beeelden en emotie op. weln juist dat deel van de beleving raak je kwijt met een zwaardere machine, je krijgt alles te horen, datwel, het is mogelijk zelfs precieser, beter te volgen, te analyseren. Wat mij betreft is echter de ziel eruit............. Maar ja wie wil er nog iets ongrijpbaars als een ziel, terwijl een stuk muziek kant en klaar voor diepere analyse kan worden voorgeschoteld ? zoals het wel nuttig is het brein aan het werk te zetten bij het nemen van beslissingen op het vlak van upgrades of nieuwe aankopen, zo nuttig is het om bij het beleven van muziek, het brein even te dimmen of mogelijk zelfs even geheel vrijaf te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 waar Spido zich volgens mij vooral aan ergert is het feit dat iemand zoals Kraus nog steeds niet kan genieten van muziek, hoeveel geld hij hier ook aan besteed . Hierin kan ik mij ook wel vinden, zulke mensen zijn niet tevreden te krijgen. Mij komt soms ook het rood in de nek als er weer iemand beweerd niet van de muziek te kunnen genieten omdat zijn of haar CD/Platenspeler of Versterker van duizenden euro`s toch niet goed genoeg is. Volgens mij houden zulke mensen niet eens van muziek, mijn setje zou natuurlijk vele malen beter kunnen maar ik ben zeer tevreden met wat ik nu heb. Om van muziek te genieten heb ik niet een echte topset nodig , in de auto bijv klinkt het ondanks de redelijke apparatuur die ik daarin heb vele malen slechter als thuis maar ondanks dat geniet ik toch wel van muziek al is het op een andere manier. Veel mensen zijn gewoon stront verwend, nog erger als kleine kinderen laat zulke mensen eens een jaar op een onbewoond eiland zitten, met niets anders als de kleren die ze dragen. Of nog beter laat ze failliet gaan dat ze alles verliezen, dat ze weer in een huurflatje moeten leven met een gekregen TV en een transistor radio`tje. Dan leren ze de kleine dingen in het leven weer eens waarderen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Beste Jitze, Ja, bij Rinsma kun je wel terecht voor een Umwertung aller Werten! Lichte draaitafels, lichte speakertjes, lichte kabels... Zou die voorkeur niet deels te verklaren zijn door het verschuiven van de frequenties van de (toch onvermijdelijke) eigenresonanties naar een hoger deel van het geluidsspectrum, met - dankzij de gereduceerde massa's - een veel geringer amplitude? Een historisch eraatje, of een modern regaatje, resoneert weliswaar hoger, maar ook minder heftig, dan zo'n massale fatbob. En kan gemakkelijker worden gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Veel mensen zijn gewoon stront verwend, nog erger als kleine kinderen laat zulke mensen eens een jaar op een onbewoond eiland zitten, met niets anders als de kleren die ze dragen. Of nog beter laat ze failliet gaan dat ze alles verliezen, dat ze weer in een huurflatje moeten leven met een gekregen TV en een transistor radio`tje. Dan leren ze de kleine dingen in het leven weer eens waarderen Marcel Zo, gaat het weer een beetje? Het is hear nu eenmaal zo dat we niet alleen bezig zijn met muziek draaien, maar ook klungelen met apparatuur. Dat kost soms veel geld, ja. Het is onze hobby, mag dat geld kosten? Ik vind van wel. En jij kan niet weten wat anderen hebben meegemaakt. Misschien zijn die "verwende" audiofielen wel arm geweest, en laten ze nu gewoon hun geld rollen. Verder zijn er genoeg hier die ook in de auto of de keuken van muziek genieten, maar dit hoort er ook bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Het is "politiek" geworden en elke relatie met de werkelijkheid is verloren gegaan. Men preekt voor eigen parochie, ;leest niet wat er staat omdat men dat eenvoudigweg niet kan of wil en wringt de werkelijkheid in de gewenste vorm. En een flinke dosis opportunisme, natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Hallo Kraus, Zolang je er geen geld voor leent heb ik alle begrip voor je draaitafelperikelen. Er zijn heel wat slechtere dingen om je geld aan uit te geven. Ik vind het typisch NL om mensen die voor dit soort dingen geld over hebben te betitelen als "die zou wel niet van muziek kunnen genieten". Persoonlijk denk ik wel dat je je geld beter kan besteden aan een heel goed element. Als die Transrotor echt zo goed is kan deze verbetering niet zo veel meer opleveren. Hallo anderen, Op zich is een massa loopwerk maken eenvoudiger dan een subchasis. Je zou je de vraag kunnen stellen waarom men dan met subchasis op de markt gekomen is terwijl dit constructietechnisch moeilijker te maken is. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat Spido en Jitze ten principale gelijk hebben. Ik denk daarbij dat kort voor en na de oorlog men mechanisch ongelooflijk ver was. Misschien nog wel verder dan nu. Niet dat dit uiteindelijk zoveel uitmaakt , een toptafel is een toptafel. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Waanzin is niet zo erg. Dit forum staat er bol van. Maar iemand zo te zien lijden, zonder te mogen ingrijpen... dat is teveel gevraagd! VERBAAS U NIET VERWONDER U SLECHTS. DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Het is "politiek" geworden en elke relatie met de werkelijkheid is verloren gegaan. Men preekt voor eigen parochie, ;leest niet wat er staat omdat men dat eenvoudigweg niet kan of wil en wringt de werkelijkheid in de gewenste vorm. En een flinke dosis opportunisme, natuurlijk. Dat zou wel eens kunnen Kraus. Als men niet snapt waar de kern zit gaat men snel over tot oeverloos doorzanikken over zaken die eigenlijk niets meer met het onderwerp te maken hebben. Soort van geldingsdrang c.q. bekeringsdrang of zou er ook een zekere dosis jaloezie meespelen? Het zijn meestal uitingen van een chronische ontevredenheid over de eigen situatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 De verwondering zou aanzienlijk kleiner zijn wanneer bij de verschillende bijdragen vermeld zou staan: "deelnemer met commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 De verwondering zou aanzienlijk kleiner zijn wanneer bij de verschillende bijdragen vermeld zou staan: "deelnemer met commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 slaap maar rustig verder Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 slaap maar rustig verder Maar ben net wakker Maar wanneer gaan bij jou de ogen open Klaus???? DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Ik denk als iemand hier echt" commercieel belang" heeft, deze zich niet zo open in deze discusie mengt. Welke discussie eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Ik denk als iemand hier echt" commercieel belang" heeft, deze zich niet zo open in deze discusie mengt. Welke discussie eigenlijk? Weet je het zelf al niet meer??? DEPETER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Jij wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Sommige reacties vertonen een opmerkelijke overeenkomst met wat goede katholieken vroeger tegen ketters zeiden als ze de brandstapel aanstaken: ik doe het voor je eigen bestwil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Jij wel? Moet ik eerlijk zijn? DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Sommige reacties vertonen een opmerkelijke overeenkomst met wat goede katholieken vroeger tegen ketters zeiden als ze de brandstapel aanstaken: ik doe het voor je eigen bestwil. Maar ze bedoelden: " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Beste Jitze, Ja, bij Rinsma kun je wel terecht voor een Umwertung aller Werten! Lichte draaitafels, lichte speakertjes, lichte kabels... Zou die voorkeur niet deels te verklaren zijn door het verschuiven van de frequenties van de (toch onvermijdelijke) eigenresonanties naar een hoger deel van het geluidsspectrum, met - dankzij de gereduceerde massa's - een veel geringer amplitude? Een historisch eraatje, of een modern regaatje, resoneert weliswaar hoger, maar ook minder heftig, dan zo'n massale fatbob. En kan gemakkelijker worden gedempt. Rinsma denkt volgens mij vaak net zo als 47Labs, alleen wil hij dat niet toegeven. Hij gebruikt resonantie, hij gaat het niet blind uit de weg. Die opvatting vertaalt zich in een heel erg levendig en ruimtelijk geluid. Echt totaal anders dan het geluid bij anderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Zou die voorkeur niet deels te verklaren zijn door het verschuiven van de frequenties van de (toch onvermijdelijke) eigenresonanties naar een hoger deel van het geluidsspectrum, met - dankzij de gereduceerde massa's - een veel geringer amplitude? Neen niet echt, heb ook naar wat heftiger stukken zowel pop als klassiek geluisterd, hierbij was van enige verschuiving naar boven geen sprake............................. Wel is het zo dat men bij Rinsma een duidelijke voorkeur heeft voor transparant - dun zo u wilt - en snel laag, prachtig gedetailleerd, dit is ook mijn keuze....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Wel is het zo dat men bij Rinsma een duidelijke voorkeur heeft voor transparant - dun zo u wilt - en snel laag, prachtig gedetailleerd, dit is ook mijn keuze..... Yep, mijn keuze ook. Daarom ben ik ook gecharmeerd van de meeste merken die Rinsma voert of voerde. Merken als Royd, Naim, Creek, PENaudio, Sonneteer. Ze hebben allen als overeenkomst die open, heldere klank, met een strak/snel laag en veel detail. Voor sommigen zal 't een iets te uitgesproken smaak zijn, en die geven vaak meer de voorkeur aan een voller,warmer geluid met zijdezacht hoog en meer druk in 't laag. Dat geeft ook nix, daarom is er voor een ieder wat wils. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 30 maart 2005 Report Share Posted 30 maart 2005 Veel mensen zijn gewoon stront verwend, nog erger als kleine kinderen laat zulke mensen eens een jaar op een onbewoond eiland zitten, met niets anders als de kleren die ze dragen. Of nog beter laat ze failliet gaan dat ze alles verliezen, dat ze weer in een huurflatje moeten leven met een gekregen TV en een transistor radio`tje. Dan leren ze de kleine dingen in het leven weer eens waarderen Marcel Zo, gaat het weer een beetje? Het is hear nu eenmaal zo dat we niet alleen bezig zijn met muziek draaien, maar ook klungelen met apparatuur. Dat kost soms veel geld, ja. Het is onze hobby, mag dat geld kosten? Ik vind van wel. En jij kan niet weten wat anderen hebben meegemaakt. Misschien zijn die "verwende" audiofielen wel arm geweest, en laten ze nu gewoon hun geld rollen. Verder zijn er genoeg hier die ook in de auto of de keuken van muziek genieten, maar dit hoort er ook bij. Lekker prutsen mag ook ik graag doen, en geld kosten mag het ook. Hoeveel? dat moet ieder voor zich weten. Maar als er na het uitgeven van zoveel geld, nog gezegd word dat hij of zij nog niet kan genieten van de magie van Vinyl en dan met de vraag komt of er misschien ook nog een paar duizend euro tegenaan moet voor een element of phono pre sorry dan blijf ik bij mijn stelling dat het hem/haar niet om de muziek gaat nog om het knutselen Wanneer iemand na wat expirimenteren met kabels/apparaten/elementen en meubels kan zeggen nu ben ik gelukkig en tevreden, kan ik geloven dat zo iemand het voor de muziek en de hobby doet. En dan zal je mij ook niet horen zeggen dat hij of zij er te veel voor uitgegeven heeft. Nee sommige mensen zullen nooit tevreden zijn Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts