Jump to content

dilemma

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Jongens,

Kan het ook wat aardiger en volwassener allemaal.Stel je voor dat een 'buitenstaander'

dit leest. Die moet dan toch denken dat hier een stel kleine kinderen bezig zijn. Luister naar elkaar, respecteer elkaar en probeer elkaar geen vliegen af te vangen.

Zo, heit heeft gesproken, Jos

Kijk nou uit, want straks post Spido niets meer en dan valt er niet zoveel meer te lachen. De ene categorie liefhebbers heeft de wijsheid in pacht en dan andere categorie d

Eigenlijk wou ik alleen zeggen dat ik helemaal niet ontevreden ben met wat ik heb.... Beter kan het altijd..... :rolleyes:

Stel nou dat ik een duurder element zou kopen, zo een maar meer laag uitkomt dan uit m'n MC gold. Het zou heel goed kunnen dat hij op mijn set dan slechter klinkt dan wat ik nu heb.

Ik ben daar dus erg voorzichtig mee.....

:)

Guest Kraus vonBentinck
Kijk.....

ik draai met 'n oude LP12 met 'n Benz MC gold. Wanneer ik dit met m'n SACD 1000 of HK cd-speler vergelijk, wint de draaitafel met enorme voorsprong. :lol:

Nou vond ik jouw draaitafel ook goed klinken (meer relief bijv. dan de HK) maar ik weet ook dat bijv. Sodejuu er niet zo over tespreken was (gebrek aan laag/vlak zei hij naar ik meen).

Ik ben dan toch benieuwd waaruit die "enorme" voorsprong van de draaitafel volgens jou bestaat.

Het klonk in de verschillende combi's met de North Star & DAC toch ook niet slecht?

Ik meen me ook te herinneren dat ook John Picoso de draaitafel niet zo'n enorme voorsprong gaf.

Guest Kraus vonBentinck

Dan toch nog even de hamvraag:

heb jij nu het idee dat de "gouden combi" indertijd met de Audio Notes en NorthStar het had moeten afleggen tegen de LP 12/Array pre als bron?

Ik kreeg wel de indruk dat wat we toen hoorden volkomen bevredigend was wat reproductie van geluid betreft en niemand nostalgisch begon over een draaitafel.

Soms compenseert een apparaat het andere. Bij de Audio Note/NS combinatie had wel het gevoel dat dit zo was. Het klonk net allemaal wat ronder, voller en minder stresserig dan op de andere apparaten.

Het hangt natuurlijk sterk van de software af (of mag je een LP zo niet noemen..???), maar ik heb nog niet meegemaakt dat iemand met dezelfde opname de CD-speler koos. Noch de Philips noch de HK.... Er blijven veel aspecten die door een plaat beter worden worden weergegeven.

De CD en vooral SACD hebben zo ook hun voordelen (oa gebruiksgemak) maar ik kies gehoormatig toch de draaitafel.

Ik heb regelmatig een draaitafel gehoord met een Colibri of Grashopper en ook b.v. de draaitafel van Jitze met ZYX mogen beluisteren. Het domme is dat ik de meerprijs van de elementen niet meteen hoor. Pas met super opgenomen platen en een superset in een superluisterruimte is dit kennelijk waarneembaar.

Toch zou ik graag eens een andere draaitafel met beter element op mijn set willen beluisteren. Misschien dat ik er dan anders over ga denken.... :confused:

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Hans,

Ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden.

Ik vind dat een aantal dingen mij veel gebracht hebben;

- de mod's aan de MF's waren echt behoorlijk nuttig; de slechte prestaties in het laag (echt veel te wollig) zijn goed gecompenseerd. Voor mijn speakertjes is het flinke vermogen nuttig. In helderheid en snelheid kan het wel beter, maar zoals je hebt gehoord kunnen ze met de juiste speakers heel acceptabel klinken.

Hoewel heel wat "watts" is er ook op het gebied van drive en slam nog wel wat vooruitgang mogelijk.

- de vervanging van de Micro-Seiki door de Fat Bob heeft ten eerste veel meer rust in het geluidsbeeld gebracht en daarnaast de mogelijkheid gebracht om tot het oneindige aan de draaitafel te sleutelen

- Ik ging ooit van een Philips GP 412/ Yamaha MC naar een Benz Micro Gold, ja dat was een megasprong vooruit. Dat gaf een echte kick. (was op de micro-seiki en dat smaakte naar veel meer)

- Later van de Gold naar de Ace: dat bracht meer diepte, veel beter detail en kreeg ik ook meer plezier van het betere laag van de XA200

- van de Rega naar de M

Hoi Hans,

Ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden.

Ik vind dat een aantal dingen mij veel gebracht hebben;

- de mod's aan de MF's waren echt behoorlijk nuttig; de slechte prestaties in het laag (echt veel te wollig) zijn goed gecompenseerd. Voor mijn speakertjes is het flinke vermogen nuttig. In helderheid en snelheid kan het wel beter, maar zoals je hebt gehoord kunnen ze met de juiste speakers heel acceptabel klinken.

Hoewel heel wat "watts" is er ook op het gebied van drive en slam nog wel wat vooruitgang mogelijk.

- de vervanging van de Micro-Seiki door de Fat Bob heeft ten eerste veel meer rust in het geluidsbeeld gebracht en daarnaast de mogelijkheid gebracht om tot het oneindige aan de draaitafel te sleutelen

- Ik ging ooit van een Philips GP 412/ Yamaha MC naar een Benz Micro Gold, ja dat was een megasprong vooruit. Dat gaf een echte kick. (was op de micro-seiki en dat smaakte naar veel meer)

- Later van de Gold naar de Ace: dat bracht meer diepte, veel beter detail en kreeg ik ook meer plezier van het betere laag van de XA200

- van de Rega naar de M

Eigenlijk wou ik alleen zeggen dat ik helemaal niet ontevreden ben met wat ik heb.... Beter kan het altijd..... :rolleyes:

Stel nou dat ik een duurder element zou kopen, zo een maar meer laag uitkomt dan uit m'n MC gold. Het zou heel goed kunnen dat hij op mijn set dan slechter klinkt dan wat ik nu heb.

Ik ben daar dus erg voorzichtig mee.....

:)

Ik heb de speler 1 keer bij je mogen beluisteren. Mij viel wel op dat er op dat moment bijzonder weinig laag uit je combi kwam. Iets wat ik nog nooit eerder (en later) bij 'n MC Gold had gehoord.

Precisie en detail, dat was werkelijk prima, maar ik miste wel wat body.

Maar ik was er toen om verschillende DACjes uit de proberen op je dvd-speler :rolleyes:;)

Guest Kraus vonBentinck

Hoeveel te snel wordt door de Nederlandse overheid omgerekend in eurootjes, maar daar kom je pas na een paar weken achter. Er staan onderweg camera's genoeg maar van die Utrecht heb ik het idee dat ze nooit werken. Alleen tussen Emmeloord en Lelystad gaat het volgens mij wel eens mis met van die mobiele controles.

Ik denk dat je je niet al te veel zorgen moet maken. Af en toe ff blazen, dat houdt het hart gezond!

Ik ga het donderdag lekker rustig aan doen, datrecordertje onderweg aan en ben DV op tijd voor de verse koffie.

Guest Kraus vonBentinck

Bedankt voor de link Andre.

Ook iets waar ik met plezier aan terugdenk net als van de bezoekjes van jou als de "audiodokter". Zolang jij nog niet aan de draaitafel bent, denk ik dat het met de cd-speler nog wel meevalt :D

Ik had trouwens niet verwacht dat je aan de multicahnnel zou gaan of vergis ik me en ga je alleen aan het beeld?

Heb je advies overigens goed ter harte genomen en zal donderdag je wijze woorden in gedachten houden.

Ik had trouwens niet verwacht dat je aan de multicahnnel zou gaan of vergis ik me en ga je alleen aan het beeld?

Heb je advies overigens goed ter harte genomen en zal donderdag je wijze woorden in gedachten houden.

Tja, het multi-channel gebeuren ga ik aan de stereo set toevoegen nu ik de ruimte heb, al begin ik m.i. wel bescheiden.

Ik weet niet of het 'wijze' woorden zijn, maar wel 'nuchtere' denk ik :rolleyes:

Zelf heb ik behoorlijk lang gestoeid met 'rhythm and pace', je hele set blijkt dit te kunnen of niet, met 1 slechte schakel (mismatch) wordt het niets.

Ik hoop dat je donderdag weer een stap verder komt, want de zoektocht is het leukste van deze hobby, eigenlijk wil je nooit klaar zijn :D

Andr

Hans van Liempd Gepost op: 21 Mar 2005, 20:18:26

Eigenlijk wou ik alleen zeggen dat ik helemaal niet ontevreden ben met wat ik heb....

Kraus von Bentinck Gepost op: 21 Mar 2005, 22:42:34

(...) Ik ben eigenlijk helemaal niet ontevreden.

Haudio Gepost op: 21 Mar 2005, 13:00:12

(...) Kom eens een keer langs, wij monteren er dan een element in die voor jou verbetering brengt.

Beste Kraus, zomogelijk nog betere Hans,

Tevreden?

Nee, dat k

Guest Kraus vonBentinck

Nou heb ik begrepen, en ik geloof het voor de volle 100%, er zijn immers getuigen van, dat Klaas Feenstra een hartstikke aardige kerel is.

Ik denk dat hij zelfs Malraux heeft gelezen.

Maar zijn Mr Hyde is af en toe niet te pruimen. Wat een gifkikker.

Ils pissent de vinaigre op zijn Frans

Wat kan jou al die dingen nou toch eigenlijk schelen, man!

Broodnijd is een slechte raadgever.

Wat nou nog als Henk een succesvol zakenman is, met een mooie zaak op de koop toe!

De Roy Zuidewijn, die gun ik zijn centen niet maar waarom iemand aanvallen als hij op eigen verdienste zijn (belegde, so what) brood verdient?

Daar kan maar 1 reden voor zijn, maar ik ga hem niet vertellen.

De Rohrschach-test, die ken je vast ook wel.

Vergelijkbaar is de test waarbij ze je vragen om te beschrijven aan welke eigenschappen je een hekel hebt. Dan komt er altijd een goede beschrijving uit van de eigen persoonlijkheid.

Lullig als je in dezelfde vijver vist en jij vangt niks.

Misschien ligt het aan je aas of is je hengel tekort.

Beste Spido aka .... laat maar :huh:

beertje.jpg

Ik ben een keer voor de lol in Sneek geweest om een demonstratie van diverse apparatuur bij te wonen, geheel vrijblijvend.

Na deze demonstratie gingen we (10

1. Nou heb ik begrepen, en ik geloof het voor de volle 100%, er zijn immers getuigen van, dat Klaas Feenstra een hartstikke aardige kerel is.

Ik denk dat hij zelfs Malraux heeft gelezen.

2. (...) Broodnijd is een slechte raadgever.

3. (...) De Rohrschach-test, die ken je vast ook wel. (...) Dan komt er altijd een goede beschrijving uit van de eigen persoonlijkheid. (...)

4. (...) Lullig als je in dezelfde vijver vist en jij vangt niks. Misschien ligt het aan je aas of is je hengel tekort. (...)

Beste Kraus,

Ad 1. Dat heb ik ook begrepen!

Maar waarom begin je toch steeds over hem?

Hij forumt niet, en hij heeft jou toch nooit iets misdaan?

Richt je gramschap maar tot mij, hoor.

Tot Spido, dus.

Van mij kun je tenminste antwoord krijgen.

Die antwoorden zullen je niet bevallen.

Mijn antwoorden bevallen bijna niemand, hier.

De waarheid mag immers, zoals het spreekwoord luidt, niet gezegd worden?

Ad 2. Spido verkoopt geen pick-up elementjes. Dus: waar moet dit op slaan?

Ad 3. Vraag je dan ook eens af waarom jij je zo aan mij ergert!

Ik heb alleen maar geprobeerd jou te helpen, Kraus.

Niet door je weer een ander veel-te-duur pick-up element aan te smeren.

Ook niet door je weer een andere veel-te-dure draaitafel te laten kopen.

Maar door je - heel voorzichtig - een spiegel voor te houden.

Misschien moet ik echter wat concreter zijn, in jouw geval.

Welnu, Kraus: jouw probleem zit niet in je draaitafel, en ook niet in je element.

Jouw probleem zit in je geestesgesteldheid.

W