Jump to content

Reparatie rolranden

Helveet
 Share

Recommended Posts

In de werkkamer van mijn vrouw hangen een paar oudere Magnat All Ribbon 8 speakers. De rolrand van de woofers is helemaal vergaan.

Wie weet waar ik deze voor een redelijke prijs kan laten repareren? Ik heb alleen een adres in Belgi

• 3 weeks later...
Is de klank van zo'n gerepareerde speaker niet anders dan in die van een normale speaker in (goede) staat?

Je mag er vanuit gaan dat ze dan juist weer als nieuw klinken denk ik. Ik kan me dus voorstellen dat het opnieuw moet inspelen. Rubber lekker soepel spelen. Anders zet je de kamertermostaat toch ietsje hoger, wordt het rubber lekker smeuig. ;)

Sowieso per set speakers gelijk vervangen natuurlijk...

Het rubber van nu is anders dan het rubber van vroeger, denk ik.

Het rubber van nu is niet veel anders als vroeger, maar er zijn honderden verschillende mixen. De een is enorm elastisch de ander is erg slijtvast en weer een ander kan goed tegen weers invloedenen zo zijn er vele variaties. Daarom is de ene conus rolrand ook niet de andere ;)

Dus altijd per paar laten repareren.

Marcel

vorige maand heb ik de vergane foamranden van mijn elipson 1303 woofers laten vervangen door nieuwe randen van rubber.

het mot ff ingespeeld worden zodat t rubber wat soepeler word, maar dan heb je ook wat

ben er uitermate tevree mee

(heb ik laten doen bij audiolab)

grtz. Jaap

vorige maand heb ik de vergane foamranden van mijn elipson 1303 woofers laten vervangen door nieuwe randen van rubber.

het mot ff ingespeeld worden zodat t rubber wat soepeler word, maar dan heb je ook wat

ben er uitermate tevree mee

(heb ik laten doen bij audiolab)

grtz. Jaap

Zelf heb ik ook de Elipson 1303 FT, ook met nieuwe rolranden op de woofers. En ook Ren

Het rubber van nu is anders dan het rubber van vroeger, denk ik.

Het rubber van nu is niet veel anders als vroeger, maar er zijn honderden verschillende mixen. De een is enorm elastisch de ander is erg slijtvast en weer een ander kan goed tegen weers invloedenen zo zijn er vele variaties.

Zo bedoelde ik het ook een beetje...