Guest Kraus vonBentinck Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 [ Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Het is daarbij essenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Nog even dit: Henk kon dit ook niet 1,2,3 zien want ik heb gewoon de losse basis bij hem opgehaald en thuis gemonteerd. Ik begreep dat hij dit ook al eens bij Transrotor heeft aangekaart maar dat het niet meevalt iemand te overtuigen dat het verkeerd zit. Je hebt het pas in de gaten als je zelf aan het schuiven en schroeven bent.Ik heb wel het idee dat het hele avontuur mijn begrip voor hoe je een arm moet monteren heeft verdiept. Het ovale gat is bovendien typisch voor SME en speelt bij andere armen geen rol. Een ander linkerplateau voor een arm was wel goed geboord overigens. Beste, Ik kon het inderdaad ook eerst niet goed krijgen , ben er daadwerkelijk een tijd mee bezig geweest en tot de slotkom gekomen dat de platine geometrisch niet goed was. De fabrikant geeft het nog steeds niet toe of ziet het gewoonweg ook niet, heeft wel mijn platine opnieuw uitgefreesd op mijn aanwijzingen. Maar kloppen doet het niet , instellen wil wel nu. Hij had hem gewoon in spiegelbeeld moeten maken , nu is hij spiegelverkeerd. Het geeft niet, met wat kunst en vliegwerk wil het wel. Dit probleem doet zich allen voor bij de SME platine voor de Fat Bob S aan de linkerkant, bij andere armen niet en ook niet bij een SME platine aan de rechterkant. Tja, wat weet een fabrikant wel en wat niet, kijk naar de Geometrie van de arm op een Emotion, het geeft niet , het is niet erg , want wat voor een kleine uitslag maakt de arm op en neer bij het afspelen. als het goed is bijna niets, en dan is het geen probleem, maar bij kromme platen wel. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Hoi Kraus, slordig hoor! Ik heb een soortgelijke ervaring met de originele SME-mountingplate voor de Transrotor Leonardo. Hoewel de montagegaten hier goed zijn geplaatst, is de hoogte van het mountingplate-gedeelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Ik weet niet hoe de bevestiging van de onderste plaat is. Maar waarom spiegelen? Je verplaatst de arm op een boog met de plateau spindel als midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Dit heeft ook gevolgen voor het aansluiten van de phonokabel aan de onderzijde. Daar is een asymmetrisch gat geboord wat automatisch de kabel van de tafel wegleidt. Ook hier is trouwens ruimte voor verbetering op dezelfde wijze als Paul aangeeft. Je komt gauw in de problemen met de phonokabel. Misschien zou Paul beter af zijn met een rechte ipv een haakse plug. Ik heb rechte pluggen maar zou meer manouvreerruimte hebben met een haakse plug. Echt een probleem is er bij mij overigens niet ik kan beide armen over de volle hoogte verstellen. Hoi Kraus, Ik zou inderdaad meer marge hebben met een rechte plug, dat zou ook de druk van de kabel tegen de rand van het chassis verminderen. Toch was het een mooiere oplossing geweest als de mountingplate een dikkere bovenrand van bijv. 30 mm. had gekregen. Je hebt dan veel meer marge om met de VTA te spelen, bovendien staat dat nog mooier ook. Hier nog een plaatje waarop je goed de mountingplate kunt zien. Het onderste smallere deel zakt in het plexiglas chassis, er blijft aan de bovenzijde slechts 20 mm. over. Dat komt allemaal maar n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Voor de fouthoek is alleen de afstand hart draaitafel en hart arm bepalend. De stand van het vaste deel van de arm kan zodanig gemaakt zijn dat deze in een bepaalde stand moet staan. Dan is de slobgleuf inderdaad verkeerd. De meeste armen hebben een ronde opname. Dan maakt het allemaal niks uit. Het is dan wel lastig om de stand van de opname goed te krijgen. voor de dwarsdrukcompensatie maakt het n.l. wel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Hoi Kraus, De SME-aansluiting zit horizontaal en kan ook alleen horizontaal verdraaid worden. Het heeft dus inderdaad weinig zin om een rechte plug te gebruiken want daar is in de binnenring gewoon geen ruimte voor. De haakse plug is dus i.d.d de beste oplossing maar deze komt al snel tegen een rand in de moutingplate aan, zodat er relatief weinig hoogteinstelling voor de arm overblijft. Ik heb ook al aan jouw idee over een tussenring zitten denken. Op zich is dat een goed idee maar die ring zou niet dikker mogen zijn dan ca. 5 mm. Het onderste deel van de mountingplate wordt nl. van binnenuit met twee piepkleine inbusboutje tegen het chassis geklemd. Komt de mountingplate dus iets te hoog dan kan deze wellicht niet meer vastgeklemd worden. Hopelijk leg ik 't zo duidelijk uit. Ik wacht even af hoe alles met de JA uitkomt, misschien houd ik dan wat extra marge over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Think BIG, Paul Leuk dat je deze topic weer omhoog hebt getrokken, Kraus! Je bent maar druk met je Fat Bob, erg fraai geheel met die drie armen. Je "think big" advies van destijds heb ik, zoals je weet, iets anders opgepakt; gewoon even naar Duitsland afreizen voor een TMD en hoog plateau en zie hier; de hogere mountingplate kwam er vanzelf bij. De VTA is nu heel ruim instelbaar. Mooie bijkomstigheid van deze hoge mountingplate is dat de binnenruimte "rianter" is zodat in- en uitstekkeren veel gemakkelijker gaat. Keep the vinyl spinning! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Jullie zijn goed bezig, jongens. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Jullie zijn goed bezig, jongens.W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Jammer dat ik mijn Linn niet kan gebruiken. Ik zit namelijk momenteel zonder preamp. Speel dus direkt met de cd speler op de eindtrap. Dat gaat tot op zekere hoogte redelijk. Als ik dan, bij wijze van experiment, de phonotrap aan de eindtrap hang dan vergaat me de lust van het plaatjes draaien. Dat werkt dus niet. Op zoek dus naar een fijne preamp... dan kan ik weer lekker vinyl draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 april 2007 Report Share Posted 7 april 2007 Bedankt voor je aanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Als ik dit allemaal nog eens overlees moet me toch van het hart dat een vooraanstaand draaitafelfabrikant zo'n fout niet zou moeten maken. Overigens ben ik wel jaloers op de mogelijkheid van twee armen. Iets als een buitenboordarm voor mijn Oracle is niet mogelijk volgens mij. Zo'n parallel tracker erbij was wel leuk geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Prachtig al die armen!!!!! Maar een groot nadeel. je moet ook net zoveel elementen perfekt afregelen Dit vind ik dus echt een ramp Als een van jullie dit echt goed kan, zich verveelt, in de buurt van Ede woont: dan mag hij dit heel graag bij mij proberen Ik denk dat de afstelling bij mij nog steeds niet perfekt is en zou hier heel blij van kunnen worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Prachtig al die armen!!!!!Maar een groot nadeel. je moet ook net zoveel elementen perfekt afregelen Dit vind ik dus echt een ramp Als een van jullie dit echt goed kan, zich verveelt, in de buurt van Ede woont: dan mag hij dit heel graag bij mij proberen Ik denk dat de afstelling bij mij nog steeds niet perfekt is en zou hier heel blij van kunnen worden Je hebt nou ook niet echt de makkelijkste draaitafel om af te regelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
parker700 Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Dat weet ik, maar wat doe je met oude liefde waar je nog steeds verliefd op bent? proberen zo goed mogelijk voor te zorgen De draaitafel zelf staat wel perfekt afgeregeld, maar heb alleen twijfels over het element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 april 2007 Report Share Posted 8 april 2007 Het afregelen is een combinatie. Het hoort een samenspel tussen element, arm en loopwerk te zijn. Je regelt dus niet alleen een element af als je het goed wil doen. Zo'n Fatbob S is een peulenschilletje tov een LP12. Ik heb me nog niet aan eel LP12 gewaagd (je ziet ze niet zoveel), maar mijn Fatbob is erg simpel in te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Zo'n Fatbob S is een peulenschilletje tov een LP12. Afregelen van verschillende platenspelers ontloopt elkaar niet zo veel, een fat bob moet eerst horizontaal geplaatst worden, hetwelk enig gefr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 april 2007 Members Report Share Posted 9 april 2007 [...] In de uiterste stand is de VTA met de Glider op normaal vinyl OK, maar met 180 gram of zelfs 200 gram vinyl gaat het maar n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 Ach, zo is er altijd wel wat. Ik wilde bij mijn MK IV upgrade pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 ziet er indrukwekkend uit maar komt er uit al die drie armen signaal ? of hoe zit dat waarom 3 armen elpee van cat stevens year of the cat ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 9 april 2007 Report Share Posted 9 april 2007 thnkz voor de uitleg blijft een genot voor het oog De LP is the Teaser and the Firecat can Cat Stevens was ook niet echt perfect te zien alleen het island label was herkenbaar ( jethro tull fan ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Is de mechanische interactie van de drie armpjes (= resonantiepijpjes) bekend? Is zo'n contraptie de gesublimeerde uitdrukkingsvorm van besluiteloosheid (als 't ene armpje niet goed genoeg is, dan maar een ander armpje), van een overspelige natuur (hoe meer armpjes, hoe beter), of van fallusverering (want een armpje is een stijve pik, per slot van rekening)? Waarom verwachtte Kraus toch dat bij dit platform de armmontagesleuven geometrisch perfect zouden zijn, aangezien het apparaat zijn statuur niet baseert op functionele kwaliteiten maar op glans, glitter & overdreven complexiteit? Hij moest toch immers weten dat alle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Spido, wat wil je met deze vraagstelling in hemelsnaam bereiken? Met vriendelijke groet, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts