luxmanL81 Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Spido, wat wil je met deze vraagstelling in hemelsnaam bereiken? zal die het zelf weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Spido, wat wil je met deze vraagstelling in hemelsnaam bereiken? zal die het zelf weten Wat wil je... om 1/2 4.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Toch, als je de vragen eens op je in laat werken, blijkt dat er beslist enige helderheid zichtbaar is, zelfs om half vier, die vraag over het mechanisch reageren van al die armen lijkt me heel legitiem, terwijl de overige opmerkingen en vragen in elk geval aanleiding tot enige reflectie zouden kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Prachtige foto Kraus. En dito DT combi. kwijl...kwijl groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 10 april 2007 Report Share Posted 10 april 2007 Beste Kraus, Is er nu een bepaalde arm/element combinatie die je bij bepaalde muziek gebruikt? En welke combinatie heeft nu je voorkeur? Mooie draaitafel trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Wel eens een Lyra geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Zo'n Lyra (wil graag de Argo nog eens beluisteren) is interessant vanwege de "extreme" eisen en moet daarom in een zeer stijve arm (eigenlijk liever geen 1-punter). In een SME is het naar mijn idee een knaller.Ik zou hem wel willen inruilen op mijn Benz-Wood. Vandaar dat Graham - Lyra zo'n veel verkochte combinatie is. oeps is Graham dan geen eenpunts gelagerde arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 april 2007 Report Share Posted 11 april 2007 Ze worden wel door dezelfde importeur geimporteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2007 Report Share Posted 12 april 2007 (...) in een zeer stijve arm (...) Der Sigmund liest mit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzdax Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 Van de fabriek uit al verkeerd gemonteerd is inderdaad slordig. Je begrijpt ook niet goed hoe dat kan: de medewerkers hebben toch vaker te maken met twee (of drie) montageconsoles voor armen? Heb je dit nu al laten corrigeren? Wat zeiden ze in Duitsland over hun foutje? Chris Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 juli 2007 Report Share Posted 4 juli 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 [...] fietsbandje [...] Ken je de Freefloat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 juli 2007 Report Share Posted 7 juli 2007 Dat "reddingsvest" is toch meer voor de disco dacht ik... Of voor in het zwembad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 Het afregelen is een combinatie. Het hoort een samenspel tussen element, arm en loopwerk te zijn. Je regelt dus niet alleen een element af als je het goed wil doen. Zo'n Fatbob S is een peulenschilletje tov een LP12. Ik heb me nog niet aan eel LP12 gewaagd (je ziet ze niet zoveel), maar mijn Fatbob is erg simpel in te stellen. Beste, Voor het overgrote deel van de armen klopt het, maar niet voor een SME arm, omdat de eff.lengte van een SME vast is, er zitten nl geen sleufgaatjes in de shell, maar je beweegt de gehele arm. Daardoor is het van belang te weten wat de juiste eff. lengte is , dit is op te zoeken op de site van SME. Daarna goed kijken (meten) hoeveel de naalds oversteekt ten opzichte van de opgave van SME, ook hierom kun je meestal niet de bijgeleverde mal van SME gebruiken . Daarna een universele mal gebruiken met de maten van SME, hierdoor zullen heel veel elementen verkeerd zijn ingesteld in een SME arm. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten Ziet er wel indrukwekkend uit. Als we ons triootje Fat Bob vervolgen is alles wel klaar toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten Ziet er wel indrukwekkend uit. Als we ons triootje Fat Bob vervolgen is alles wel klaar toch? 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten 1 om te gebruiken en 2 op reserve Het zou bij jou nu al erg goed moeten klinken, al een andere Phono Versterker geprobeerd ? Ik ben nl nieuwschierig hoe het zich allemaal bij jou combineert. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten Ziet er wel indrukwekkend uit. Als we ons triootje Fat Bob vervolgen is alles wel klaar toch? 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten 1 om te gebruiken en 2 op reserve Het zou bij jou nu al erg goed moeten klinken, al een andere Phono Versterker geprobeerd ? Ik ben nl nieuwschierig hoe het zich allemaal bij jou combineert. MvG, Haudio Beste Henk, Het klinkt super. Vannochtend was kraus bij mij om even te luisteren en zijn commentraar onderschrijf ik volledig. De ander phono heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wordt waarschijnlijk na de vakantie. Ik hou je op de hoogte Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten Ziet er wel indrukwekkend uit. Als we ons triootje Fat Bob vervolgen is alles wel klaar toch? 3 armen, drie elementen, 3 naalden...., 3 maal kans om een naald te verkl*ten 1 om te gebruiken en 2 op reserve Het zou bij jou nu al erg goed moeten klinken, al een andere Phono Versterker geprobeerd ? Ik ben nl nieuwschierig hoe het zich allemaal bij jou combineert. MvG, Haudio Beste Henk, Het klinkt super. Vannochtend was kraus bij mij om even te luisteren en zijn commentraar onderschrijf ik volledig. De ander phono heb ik nog niet uitgeprobeerd. Wordt waarschijnlijk na de vakantie. Ik hou je op de hoogte Hoi Hans, Volgens mij moet ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 juli 2008 Report Share Posted 6 juli 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Beste Kraus, Het enige dat ik weet (en op dit gebied weet ik niet veel) is dat dit extra gat nodig was om de Moerch passend te maken op het rega armboard. Ik kan je eventueel het email adres pb-en van degene die dit voor mij heeft gedaan. Die weet er wel veel van. Heb je nu een probleem? Groet hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Een Rega heeft een montageafstand van 222mm, 10 mm meer dan een M Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Ik vind het indrukwekkend om te zien waar je mee bezig bent Kraus, als het allemaal wat verder gevorderd is kom ik graag een keer luisteren en zeker ook kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Je weet de weg Mordante, altijd welkom.Na de zomer wil ik ook graag een keer jouw kant op komen. Je bent van harte welkom, de kans is groot dat ik in september met een groote verhuiz/klus actie bezig ben. Ik heb zo goed als zeker een huis gekocht en daar krijg ik waarschijnlijk begin september de sleutel van. Ik PM je wel een keer of PM mij als alles weer inelkaar zit en klaar is, maken we dan een afspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Beste Kraus, In het armboard voor een Rega/Transrotor 2.6 arm zit een groot gat, hierin zou je een draaibaar opvulstuk kunnen maken a la Oracle Delphi , waarvan het gat excentrisch zit , door dit opvulstuk te draaien kun je het aanpassen, zodat hij toch op de juiste plaats zit. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 juli 2008 Report Share Posted 7 juli 2008 Overigens ben ik weer zo blij als een kind met mijn "nieuwe" M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts