stphn Posted 13 maart 2005 Report Share Posted 13 maart 2005 Nadat ik vandaag weer enkele platen gedraaid heb op mijn stereo setjes draaitafel (technics SL-J90) kwam ik tot de conclusie dat mijn bescheiden vinyl collectie meer verdient. Vol enthousiasme ben ik de wondere wereld van het internet ingedoken, o.a. marktplaats en speurders.nl. Ik kom er echter niet uit, mijn kennis m.b.t. draaitafels is te gering. Ik heb gehoort van de thorens TD160 en 166, en dan met name de tweak (lees groei) mogelijkheden van deze spelers. Het lijkt echter dat ik niet de enige ben die dit weet en voor deze spelers worden dan ook flinke prijzen gevraagt en geboden. Van daar dat ik mij afvraag of er niet meer spelers zijn die geschikt zijn voor een beginneling. Ik zoek een eenvoudige speler met groei mogelijkheden. Genoemde bedrag is een richtbedrag en mag zonder element. groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
vieniel Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Voor 125 eu (vraagprijs) is dit best een aardig ding. Is nog niet op geboden, dus waag een gok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 14 maart 2005 Author Report Share Posted 14 maart 2005 Bedankt voor de tip! ik heb een bod gedaan. Wat ik ook met name bedoelde is, zijn er geen andere merken die goede spelers op de markt hebben gebracht (b.v. Dual)? Zo ja, ik weet niks van mogelijke type's enz. Graag wat meer info zodat ik mijn zoek actie kan uitbreiden, al vast bedankt! groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 14 maart 2005 Author Report Share Posted 14 maart 2005 Mijn bod is positief aangekomen bij de verkoper, nu luisteren en kijken! Ik heb een bod gedaan op de TD 166MKII met Ortofon VMS20MKII, er kan echter tegen een meerprijs van 50 euro een Goldring 1012 of Grado Silver element gemonteerd worden. Zijn genoemde elementen de extra investering waard, en welke voordelen gaat dit mij opleveren? Op draaitafel gebied ben ik echt een leek, qua elementen weet ik dus ook niet wat ik kan verwachten. Ik zal deze speler gaan gebruiken in combinatie met mijn Marantz pm7000 en Mission M52 speakers. Mijn muziek smaak is vrij breed: jazz, rock, pop en een beetje klassiek. groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Tja, de VMS20 is zeker ouder dan de andere twee. VMS 20 klinkt warm, zeker niet slecht, maar beetje romantisch (ervaring in dual 1019) De grado Silver kost bij onze oosterburen nieuw 159 euro. Het element vormt de top van de goedkopere grado elementen. (Prestige serie) De Goldring 1012 kost 178.80 euro nieuw. Zeer nette MM, maar ook beetje vlak. Ofwel: Hou je van neutraal en degelijk, doe de Goldring, de Grado voor als het wat spetterender mag, en voor romantiek de VMS20. Ikzelf zou voor 100 euro beide elementen overnemen en een extra headshell regelen. Haudio, wat is jouw idee hierover? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 wat dacht je van deze? Ook goede spelers en mooier dan de td160/166! Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Goldring G1012 Der Gyger-Schliff verhilft dem G1012 zu sehr guter Wiedergabequalit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Tja, de VMS20 is zeker ouder dan de andere twee. VMS 20 klinkt warm, zeker niet slecht, maar beetje romantisch (ervaring in dual 1019) De grado Silver kost bij onze oosterburen nieuw 159 euro. Het element vormt de top van de goedkopere grado elementen. (Prestige serie) De Goldring 1012 kost 178.80 euro nieuw. Zeer nette MM, maar ook beetje vlak. Ofwel: Hou je van neutraal en degelijk, doe de Goldring, de Grado voor als het wat spetterender mag, en voor romantiek de VMS20. Ikzelf zou voor 100 euro beide elementen overnemen en een extra headshell regelen. Haudio, wat is jouw idee hierover? Beste Porcino, Wat zou ik doen, dat zal ik je vertellen , iemand die een draaitafel koopt van 150,00 euro stikt niet van de centen (wie wel) of is een instapper die er (nog) niet veel geld voor over heeft. Dan zou ik geld willen overhouden voor een nieuwe snaar, ook nieuwe olie lijkt mij geen overbodige luxe. Snaar origineel kost 29,95 Transrotor olie kost 62,00 euro per 4 ml er gaat 1,5 ml in een TD 160 Mk 2 Dus zorg ervoor dat de bijkomende kosten niet voor een depressie zorgen. Verder heb ik jaren gespeeld met een Ortofon VMS 20 E Mk 2 EO maar hij bestaat allang niet meer en er zijn geen vervangingsnaalden meer voor te krijgen. Ik denk dat ik voor iets neutraals zou gaan voor de Goldring, dan kun je later alle kanten uit en weet je exact wat je wilt. De 280 is misschien wel mooier qua uiterlijk maar het is uit de tijd dat Thorens geen Thorens meer is en door Schneider is gemaakt waar ook bepaalde types van Dual werden gemaakt. Ook een Stanton is niet super . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 15 maart 2005 Author Report Share Posted 15 maart 2005 Allen dank voor de reactie! Wat zou ik doen, dat zal ik je vertellen , iemand die een draaitafel koopt van 150,00 euro stikt niet van de centen (wie wel) of is een instapper die er (nog) niet veel geld voor over heeft. Eigenlijk is beide wel een beetje het geval mijn platen collectie is niet zo uitgebreid dat ik veel geld uit wil geven aan een draaitafel. En ten opzichte van mijn huidige Technics kan ik er alleen maar op vooruit gaan Volgens de verkoper is het mogelijk de verschillen tussen de elementen te laten horen. a.s. woensdag heb ik een afspraak met hem om te luisteren en kijken. Wat daar de uitkomst van is maak ik hear wel dan wel ff bekend. groet, stphn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Transrotor olie kost 62,00 euro per 4 ml er gaat 1,5 ml in een TD 160 Mk 2 Dit meen je toch niet! Dat mag dan wel wonderolie heten. Dat komt neer op 18000 euro per liter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Transrotor olie kost 62,00 euro per 4 ml er gaat 1,5 ml in een TD 160 Mk 2 Dit meen je toch niet! Dat mag dan wel wonderolie heten. Dat komt neer op 18000 euro per liter! Belachelijk............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tja... Iemand wel eens uitgerekend wat inkt voor je inkjet-printer kost? Das ook belachelijk duur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tja... Iemand wel eens uitgerekend wat inkt voor je inkjet-printer kost? Das ook belachelijk duur... Ja, dat ook, maar dat maakt deze olie niet minder duur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tja... Iemand wel eens uitgerekend wat inkt voor je inkjet-printer kost? Das ook belachelijk duur... Ja, dat ook, maar dat maakt deze olie niet minder duur! Nee, dat klopt. Die is ook belachelijk duur. Maar ja, dat zijn we inmiddels wel gewend van de audio-industrie toch? Als het maar duur is, dan zal het wel speciaal zijn en dus heel goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tja... Iemand wel eens uitgerekend wat inkt voor je inkjet-printer kost? Das ook belachelijk duur... Ik heb pas mijn beide cartridges laten vullen voor 18 euro, en ik vermoed dat we het dan toch over aanzienlijk meer inkt hebben dan 4 ml. En ik ben idd. gewend om voor audioproducten iets extras te betalen, maar 18000 euro voor een liter smeerolie!!!!!!!!!!!??????????, Wat kost een kilo goud? 11000 euro oid? Dit riekt naar pure oplichterij Groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 @Haudio: Denk dat ik het weer met je eens moet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tja... Iemand wel eens uitgerekend wat inkt voor je inkjet-printer kost? Das ook belachelijk duur... Ik heb pas mijn beide cartridges laten vullen voor 18 euro, en ik vermoed dat we het dan toch over aanzienlijk meer inkt hebben dan 4 ml. En ik ben idd. gewend om voor audioproducten iets extras te betalen, maar 18000 euro voor een liter smeerolie!!!!!!!!!!!??????????, Wat kost een kilo goud? 11000 euro oid? Dit riekt naar pure oplichterij Groeten, vibuthi Tuurlijk. Je hebt ook gelijk hoor, dat het veel te duur is. Maar ik wilde alleen ff aangeven dat er meer dingen zijn die in verhouding veel te duur zijn. Zoals dus die printerinkt. Die heb jij trouwens vrij goedkoop, moet ik zeggen. Of het is inmiddels in prijs gedaald, dat kan ook. Maar ik weet wel dat ik voor mijn printer ooit 70 gulden moest betalen voor een cartridge zwarte inkt. Daar zit ook maar een paar ml in trouwens. Misschien wel wat meer dan 4ml, maar niet zo heel veel meer... Ik heb het toen niet gedaan, want er stond hier toen net een laserprinter in de centrale hal (in m'n studentenflat) waar ik gebruik van kon maken. Dat is/was goedkoper... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Transrotor olie kost 62,00 euro per 4 ml er gaat 1,5 ml in een TD 160 Mk 2 Dit meen je toch niet! Dat mag dan wel wonderolie heten. Dat komt neer op 18000 euro per liter! Bij die Transrotor olie betaal je allen maar de naam er is toch wel andere goedkopere olie te krijgen? Zelf gebruik ik al een paar jaar 100% syntetische 2tact scooter olie, was een tip van iemand die oude platenspelers verzamelt en restaureert. Werkt zeer goed en kost tussen de 20<30euro voor een halve liter, afhankelijk van het merk. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
stphn Posted 17 maart 2005 Author Report Share Posted 17 maart 2005 Vandaag wezen luisteren naar de TD 166mkII. De verkoper bood tevens een TD 318 aan, zo doende heb ik de twee spelers met elkaar kunnen vergelijken. Optisch is de TD 318 inderdaad heel erg mooi, de 166 had iets meer gebruiks sporen en de kap vertoonde nogal wat haarscheurtjes, maar deze is verder helemaal heel en werkend. Helaas heb ik de twee qua geluids kwaliteit niet helemaal goed kunnen testen. De verkoper had een speaker achter de tv staan en de andere ingeklemt tussen de muur en een kastje. Dit gaf een nogal vertekent beeld, met erg veel laag. Uiteindelijk heb ik voor de TD 166MKII met Ortofon VMS20MKII element gekozen. Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts