Jump to content

Geluidstweaks - een overzicht

nout
 Share

Recommended Posts

Kijk en gniffel ;)

Cd sound improver

http://www.audiodesksysteme.de/index.php?kat=10_17_6

Cable cooker

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equi.../audioharma.htm

The Auric Illuminator

http://www.audience-av.com/accessor.htm

The Amber tweak (voor de New agers onder ons)

http://www.1388.com/articles/chris_report/09_pavane.htm

The Hallograph - Soundfield Optimizer

http://www.shakti-innovations.com/

Een oude bekende houten knop

http://www.referenceaudiomods.com/Merchant...Product_Count=2

k'ben nogal nieuw in deze wereld, wacht effe, is dat een houten knopje :confused:

Mooi dingetje, leuk voor op mijn ladekastjes.

Maar d'r staat een prijs bij van $485, dat moet een grap wezen.

Heb je dan 1 knopje?

Pardon, ik weet even niet of ik moet huilen, lachen of overgeven...

Nu begin ik te begrijpen waarom sommigen zo fel van leer trekken tegen High-end oplichterij.

Ik lever knopjes in een veel geavanceerder model, model paddestoel, deze vorm zorg namelijk expliciet voor een demping van allerlei veelvuldig voorkomende storingspatronen in je luisterruimte, bla bla borrel borrel, houtsoort naar keuze, zelf een gat boren en met montagekit erop drukken. De reden van die kit verzin ik nog wel een keertje. Krijg je er ook nog een lintje omheen...

paddestoelen_01.jpg

en de groeten maar... :D

Bas (ik zeg niet dat zoiets niet werkt, dat heb ik nog niet getest)

Wauw, dit is een mooie verzameling hocus pocus bij elkaar.

Dit is regelrechte symptoombestrijding, de oorzaak kan alleen een arts genezen :(

Van die "new age" stenen vind ik nog wel de meest bizarre...

Wauw, dit is een mooie verzameling hocus pocus bij elkaar.

Dit is regelrechte symptoombestrijding, de oorzaak kan alleen een arts genezen :(

Van die "new age" stenen vind ik nog wel de meest bizarre...

Nou je moest eens weten hoeveel imbicielen Hear rondneuzen die dat soort dingen nog geloven ook :lol:

Marcel

Lullige is dan meestal wel weer dat de mensen die er (op voorhand) tegen zijn dan weer van die amateurs zijn die 2 postings geleden nog moesten vragen wat de boven of onderkant van een luidspreker is. :rolleyes:

:lol:;)

Marcel

Wel voorspelbaar deze reacties.

Toevallig staat in de huidige Electuur een artikel met opsomming van tweaks.

Elk van deze tweak en van de in dit topic genoemde, zijn onbewezen, simpelweg omdat het niet bewezen kan worden.

Ook al zouden 10 vd. 10 mensen verschillen horen en beschrijven, de uitleg wordt door de rationalist niet geaccepteerd.

De muziekliefhebber daarentegen, luistert eerst en oordeelt (en koopt) daarna indien de prijs/kwaliteit OK is.

De audio-ontwerper, die moet verkopen, gebruikt deze tweaks stiekem en verzint een mooi technisch verhaal om de toegenomen geluidswinst te verklaren voor de buitenwereld.

Overigens zijn van bijna alle genoemde tweaks door gerespecteerde audio-journalisten een positieve review gschreven. Al zegt dat niet alles. Feit is dat naast de ontwerper, minimaal 1 iemand verbeteringen heeft waargenomen.

Of je het geld ervoor over hebt moet je zelf weten.

Wat vaker geconstateerd is: als er verbeteringen waargenomen worden, zonder logische verklaring, worden eerst de verbeteringen ontkend en daarna de (verkeerde) verklaring verworpen en voila "dus" het werkt niet.

Aan de andere kant: fantastisch ontworpen, oerdegelijke apparaten, met 0,00001% vervorming, goede onderdelen... die als brandhout klinken?

Dat komt ook voor.

Aan de andere kant: fantastisch ontworpen, oerdegelijke apparaten, met 0,00001% vervorming, goede onderdelen... die als brandhout klinken?

Dat komt ook voor.

Zonde om spullen met dergelijke specificaties in de fik te steken. Zou ik toch niet snel doen ..... :P:lol:

Wat vaker geconstateerd is: als er verbeteringen waargenomen worden, zonder logische verklaring, worden eerst de verbeteringen ontkend en daarna de (verkeerde) verklaring verworpen en voila "dus" het werkt niet.

Dat probleem had Hans Kazan ook altijd. Hij liet mensen zweven, het publiek zag het, en toch wilde men maar niet geloven dat hij echt kon toveren.. :P

Ik begrijp niet dat er toch steeds weer aandacht aan die bagger wordt besteed.  :ph34r:  :confused:  :mad2:

Er mag toch wel iets te lachen zijn?

Als het dan ook maar bij lachen blijft. <_< Nondejuu nog aan toe, ze zouden die oplichters de nek om moeten draaien met hun kloten praktijken. :mad2:

Je snapt het gewoonweg niet, er zijn toch altijd van die zielige figuren die deze rotzooi aanschaffen. :confused:

En die persoon die hier laatst nog een recentie over geschreven heeft, neem ik al helemaal niet meer serieus. :eek:

Tue Nov 16, 2004 10:23 pm Post subject: Freeing Your Mind to "Listen"

--------------------------------------------------------------------------------

Hi Listeners,

The biggest challenge in this hobby is not what you would think it to be. It's not the components you choose or the amount of money you spend. It is the freeing of your mind. This is why TuneLand is becoming as read as it is. The people who come up here want to get to where they know an audio system should take them. Tunees are not going to stop at that typical measured out soundstage, H x W x D. TuneLand is the place where people can break past the boundaries and step inside of the music. It's also the past that says all recordings get a fair shake; they can be tuned in to sound their best. TuneLand is the end of the search, in other words. We go further than anyone in the industry. That is not something we pound our chest with, but instead is a humbling experience to get this close to the makers of music. No, the biggest challenge is the freeing up of our minds.

Everyday, as I watch TuneLand become stronger, I realize that it is because the Tune itself is without flaw. Tuning is the method of perfection that all music must attribute its success. Tuning is the rudiment of all of sound

Die zichzelf allemaal collectief de nek omdraaien als het perfecte audio systeem op de aarde is neergedaald. Of beter dat kunnen we ze misschien wel wijs maken, zijn we sneller van ze af.

Elk van deze tweak en van de in dit topic genoemde, zijn onbewezen, simpelweg omdat het niet bewezen kan worden.

Ook al zouden 10 vd. 10 mensen verschillen horen en beschrijven, de uitleg wordt door de rationalist niet geaccepteerd.

Wat een onzin! Als iets een positief effect op het geluid heeft dan zal iedereen het met me eens zijn dat de frequentiekarakteristiek dan ook veranderd moet zijn anders is immers het geluid miet veranderd.

Bewijs is dus simpel;

Neem de karakteristiek op met een goed meetsysteem vanaf de luisterpositie v

Wat een onzin! Als iets een positief effect op het geluid heeft dan zal iedereen het met me eens zijn dat de frequentiekarakteristiek dan ook veranderd moet zijn anders is immers het geluid miet veranderd.

Het probleem is dat het de gelovige (en allerlei kwakzalvers die zooi verkopen) niet uitkomt om het eens degelijk te testen. Nee, we blijven liever roepen dat er mensen zijn die verschillen horen, en de rest heeft gewoon een te slechte set..

Beste cgm, Silver, Matthias,

Jullie zijn altijd erg snel om zaken, waar jullie blijkbaar geen kennis van genomen te hebben, te ontkrachten door op te merken, dat er geen grafiekjes of percentages bestaan die JULLIE kunnen overtuigen van het effect van een "tuning device" of methode.

Audioapparatuur die een bepaald meetresultaat laat zien... tjonge, wat zegt dat nou?

* Probeer degenen, die zich niet meer zo laten leiden door meetresultaten, eens aan te uit te leggen, waarom (in dit geval) die tuneable turntable table niet kan werken?

* En hoe komt het toch, dat jullie voor een ander kunnen bepalen wat verstandig is en wat niet? Misschien zijn er bezoekers op dit forum aanwezig die niet actief willen deelnemen aan dit soort "gesprekken", maar wel graag kennis willen nemen van bepaalde zaken. Hoezo willen jullie hen jullie mening opdringen?

Pas op; zelf volg ik zeker niet alle tips&tweaks op. Sommige zaken wel. Alleen zo kan ik immers een oordeel vellen.

* Dus ook; op basis waarvan veroordelen jullie dit soort zaken?

:)

Beste cgm, Silver, Matthias,

Jullie zijn altijd erg snel om zaken, waar jullie blijkbaar geen kennis van genomen te hebben, te ontkrachten door op te merken, dat er geen grafiekjes of percentages bestaan die JULLIE kunnen overtuigen van het effect van een "tuning device" of methode.

Zucht. Laat ik er nu wel kennis van genomen hebben. Jij bent dus misschien te snel met je oordeel over wat anderen aan kennis tot zich nemen.

In dit geval gaat het iets verder dan grafiekjes e.d. maar om wetenschap. De zo door jou bejubelde persoon is pseudo-wetenschappelijk bezig. Dat is dus onzin met een sausje van wetenschappelijke terminlogie. Overtuig mij maar met feieten en niet met gebakken lucht a.u.b. ;)

:huh::o:D

Ik veroordeel niemand (hooguit verklaar ik ze voor gek ;) ). Voor mij appart bewerk je de hele kamer met groene fluorescente verf. En luister je al staand in de handstand naar de muziek. Wat je maar goed vindt klinken.

Dit doet mij een beetje denken aan homeopathie en dat soort kwakzalverij. Wetenschappelijk gezien kan het niet werken, toch hebben veel mensen er baat bij, rara hoe kan dit, misschien in dezelfde lijn met sommige tweaks. Dus blijkbaar kunnen dingen die niet zouden kunnen werken toch werken......wie is er nu dom? (PS dit was retorisch bedoeld!!!!!!!!! :P )