Jump to content

Geluidstweaks - een overzicht

nout
 Share

Recommended Posts

Tuurlijk akkoord! Het is niet je mening op zich waar ik mij aan stoorde.

:cool2:

... maar?

Is dat na al die posts nog niet duidelijk? Ach, laat ook maar.

Terug naar de geluidstweaks in deze draad.

Mijn favoriete tweak: de Silver Rainbow Foil.

Ben er al een jaartje mee aan het stoeien.

Het zijn stickertjes die je op je cd's moet plakken.

Niet meteen :D , het is serieus, en ze werken ook nog.

Lees de review op Soundstage.com en het mooie is, voor de heren skeptici:

de leverancier stelt een gratis proefpakketje ter beschikking.

Lees het artikel voor de details.

Mijn favoriete tweak: de Silver Rainbow Foil.

Ben er al een jaartje mee aan het stoeien.

Het zijn stickertjes die je op je cd's moet plakken.

Niet meteen  :D , het is serieus, en ze werken ook nog.

Lees de review op Soundstage.com en het mooie is, voor de heren skeptici:

de leverancier stelt een gratis proefpakketje ter beschikking.

Lees het artikel voor de details.

:lol::P Ik denk toch dat mijn wattenstaafjes beterwerken ;)

Oh ja nog ff een mega tweak speel je cd`s nat af :huh: wow de rust die je dan hoort joh :rolleyes: je kan de vogeltjes buiten horen fluiten, zelfs met de versterker helemaal open :D:lol:;)

Marcel

In mijn directe omgeving heb ik de Silver Rainbow Foil laten uitproberen door 6 personen, waarvan 4 audiofielen.

Drie van de vier horen duidelijke verschillen, bij de anderen was het 1 om 1.

Niet wetenschappelijk, slechts empirisch...

Hifiset varieerde van 20 jaar oude B&O-set van de niet-audiofiel (verbetering);

midi-set (geen verschil).

Audiofielen hadden sets van E3000-E5000 en eentje zelfs >E10000 (ook verbetering).

Dit om slechts een indicatie te geven.

Eentje hoorde zelfs verschillen bij het plakken van de SRF op een LP!!!

De consistente en herhaalbare verbeteringen waren:

- betere stemafbeelding 'ruimte om stem', en betere scheiding tussen voor en achtergrondzangers

- het hoog lijkt uitgebreider (more extended, hoe zeg je dat), alsof je zonder de stickers met een hoog/af filter gespeeld hebt...

- strakker laag, het lijkt minder boemerig

- moeilijk te omschrijven maar vrouwenstemmen lijken 'vloeiender', wat de Engelsen liquid noemen.

Niet iedereen schijnt verbeteringen zomaar te horen. Mijn inschatting, ook na bestudering van (internationale) fora over de SRF, is dat degenen die succes hebben met de groene Staedtlerstift op de cd-rand, een grote kans lopen hier voordeel mee te behalen.

Kortom, wat let je de gratis proef te doen?

(Lees de review op Soundstage.com om te lezen hoe)

Het wordt juist interessant als de ergste sceptici verschillen gaan horen.

Sterker nog, toen ik er een jaar terug aan begon, was ik ook erg sceptisch. Totdat de verbeteringen duidelijk hoorbaar werden en nog steeds zijn.

Niet iedereen schijnt verbeteringen zomaar te horen. Mijn inschatting, ook na bestudering van (internationale) fora over de SRF, is dat degenen die succes hebben met de groene Staedtlerstift op de cd-rand, een grote kans lopen hier voordeel mee te behalen.

Ja, dat is mijn inschatting ook.. ;):D

Op in ternet gevonden en gemaakt door een vriend van mij.

Vraag me niet hoe het werkt oid. technisch ben ik een drama.

Op de digitale coax uitgang(als deze niet uit te schakelen is zoals op mijn Sony xa 50es) van je cd speler een tulpstekkertje met hierop gesoldeerd een 75 ohm weer standje. A-B vergeleken en dit maakt echt een verschil. Kosten minimaal.

Wie kan mij dit uitleggen???? Kijk maar enns op deze link

http://diyparadise.com/75ohmtweak.htm

dit heb ik ook gemaakt, en het zit nog steeds in mijn cd-speler (in de vorige eeuw in een Duits blad gelezen). Simpel in en uit te pluggen om de verschillen te horen.

Meer details, preciezer stereobeeld, echter ietsje meer scherpte en s-klanken.

Heb een stekkertje van E1,- waarin het weerstandje (E0,50) in zijn geheel inpast.

Werking -wat ik ervan begrepen had:

De digitale uitgang moet correct afgeloten worden, op 75 ohm.

Anders heb je kans op "reflecties", die je dan weer op de voedingslijnen terugvindt.

Werking -wat ik ervan begrepen had:

De digitale uitgang moet correct afgeloten worden, op 75 ohm.

Anders heb je kans op "reflecties", die je dan weer op de voedingslijnen terugvindt.

KLOPT!

Iedere techneut die beroepshalver (of puur uit hobby) wel eens netwerken moet aanleggen is hiervan op de hoogte.

Ook complexe TV-antenneaansluitingen zijn hiervan voorzien.

In de betere eind-dozen voor TV/Radio-aansluitingen (Hirschman) zitten ook dit soort weerstanden standaard om reflecties te voorkomen.

;)

Op in ternet gevonden en gemaakt door een vriend van mij.

Vraag me niet hoe het werkt oid. technisch ben ik een drama.

Op de digitale coax uitgang(als deze niet uit te schakelen is zoals op mijn Sony xa 50es) van je cd speler een tulpstekkertje met hierop gesoldeerd een 75 ohm weer standje. A-B vergeleken en dit maakt echt een verschil. Kosten minimaal.

Wie kan mij dit uitleggen???? Kijk maar enns op deze link

http://diyparadise.com/75ohmtweak.htm

Ik las dit van middag en toen flitste het ineens door mijn hoofd, ik heb ook nog ergens zo`n stekkertje met een 75ohm weerstandje. Die had ik eens gekregen bij een uitgave van het duitse hifiblad AUDIO maar was in een laatje beland en had het nooit geprobeerd :( Dus direct opgezocht en aan m`n CD6000KI gehangen, ik heb daarna de CD Vaya Con Dios (the best of) beluisterd deze heb ik al jaren en ken hem als mijn broekzak. Al na een paar regels van het nummer Johnny had ik het gevoel dat het anders klinkt dan voorheen, om het zeker te weten heb ik hem er later ook nog eens een paar keer er uit gehaald. Telkens was het beter als zonder deze stekker, ik ervaar vooral meer warmte en betere doortekening. Het is geen dramatische verandering, maar toch. Vooral als je bedenkt hoe weing het kost om zoiets zelf te maken. :rolleyes:

Marcel

De consistente en herhaalbare verbeteringen waren:

- betere stemafbeelding 'ruimte om stem', en betere scheiding tussen voor en achtergrondzangers

- het hoog lijkt uitgebreider (more extended, hoe zeg je dat), alsof je zonder de stickers met een hoog/af filter gespeeld hebt...

- strakker laag, het lijkt minder boemerig

- moeilijk te omschrijven maar vrouwenstemmen lijken 'vloeiender', wat de Engelsen liquid noemen.

Dit zijn precies de verbeteringen die binnen onze audiofielen club, 4 man sterk, ook gemaakt zijn. Echter hierbij hebben we het blind gedaan. De score was 100 %. Door gebruik te maken van 2 dezelfde cd's en deze om te laten wisselen door mijn vrouw die niet geheel audiofiel is aangelegd en het eigenlijk ook een worst zal zijn. Ze vind ons maar een beetje prettig gestoord.

De meest gehoorde opmerking bij het uitproberen was het "veel makkelijker om naar te luisteren en alles te horen"

Wil je foil uitproberen dan kun je een mail sturen naar:

pwb@belt.demon.co.uk

en vragen om een sample van de Rainbow foil.

succes ermee

Rob

Ja, dat is mijn inschatting ook.. ;):D

Dan heb ik er niks an want een cd randje groen gekleurd hoor ik ook geen zak van :D

Marcel

Guest UKSub

Marcel,

ik ben zeker tevreden van de cd-mat hoor!

zowel mijn vrouw als ik hoorden een duidelijk verschil in de weergave tuss zonder en met!!

Ik veronderstel dat je de CD-mat wel kent :D:D

gr

stef

Marcel,

zowel mijn vrouw als ik hoorden een duidelijk verschil in de weergave tuss zonder en met!!

Ik veronderstel dat je de CD-mat wel kent :D:D

gr

stef

Nee de CD mat ken ik niet, sorry dat ik wat flauw overkwam maar ik was wat melig ;)

Marcel

Marcel,

Ik veronderstel dat je de CD-mat wel kent  :D  :D

gr

stef

Nee de CD mat ken ik niet, sorry dat ik wat flauw overkwam maar ik was wat melig ;)

Marcel

Beste UKSub,

Geloof me alsjeblieft dat IK wel geleerd heb effe te wachten met 'n reactie.

Ook ik heb gemerkt, dat veel (de meeste?) van dat soort reacties niet serieus bedoeld zijn, maar gewoon om wat te dollen.

En ergens hebben die mensen wel gelijk. Want waar hebben we het hier altijd over?

Methoden te zoeken die onze hobby nog leuker maken. Toch?

En humor hoort daar ook bij. Het gaat om muziek. Een schitterende vorm van kunst. En daar hoort ook luchtigheid bij.

Ik geef toe om ook een flauwe opmerking te maken op die van M_Pekel. Maar ben bij dat niet gedaan te hebben; hij zegt zelf dat het gewoon voor 'n bietje te dollen was.

Lighten up! It's only audio!

Trouwens, de Mat heb ik ook.

Wie 'm voor een zacht prijsje wil overkopen, stuur ik 'm toe.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Ach... als er hear alleen serieuze post binnenkwam zo het niet zo druk zijn.....

Anders is het zo saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.

Zeker in dit topic mag je wat minder serieus zijn. De verkopers van die "tweaks" nemen ons toch ook niet serieus...??

:rolleyes:

Zou het niet beter zijn wanneer iedereen die hier actief is vooral bijdraagt aan de discussie? Daarmee houdt je de reacties zinvol en bovendien beperkt. <_<

Misschien voor jou, jij hebt andere verwachtingen van wat dit forum is dan anderen zoals ik. Zie het ook een beetje als een kroeg of zoiets, het is ook een sociaal gebeuren hier.