erik klijnsmit Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 ...het is ook een sociaal gebeuren hier... en soms een beetje a-sociaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 april 2005 Report Share Posted 21 april 2005 Zou het niet beter zijn wanneer iedereen die hier actief is vooral bijdraagt aan de discussie? Daarmee houdt je de reacties zinvol en bovendien beperkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 april 2005 Report Share Posted 22 april 2005 Das een idee kunnen we Hear geen sterke drank gaan verkopen?Dan worden de wildste ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Das een idee kunnen we Hear geen sterke drank gaan verkopen?Dan worden de wildste ide Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 (...) Nee hoor rond dat soort tijden zal je mij nooit zat tegenkomen Bedoel je dat je tegen die tijden niet meer kunt lopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 (...) Nee hoor rond dat soort tijden zal je mij nooit zat tegenkomen Bedoel je dat je tegen die tijden niet meer kunt lopen? nee hoor ik drink echt heel weinig marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 (...) Nee hoor rond dat soort tijden zal je mij nooit zat tegenkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 (...) Nee hoor rond dat soort tijden zal je mij nooit zat tegenkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Nou weer even terug naar het topic. De C37-lak van Dieter Ennemoser mag niet onvermeld blijven. Hiermee kun je conussen behandelen en het natrillen van de conus verbeteren. Er zit een hele theorie achter. Mijn ervaringen met dit product zijn zeer positief. Lees meer op http://www.ennemoser.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 http://www.ennemoser.com/ Of course the laws of classical mechanics play a part; the balance of tone and good response are a result of these natural laws, but the sound character, the tone, the depth and warmth of the sound are determined by another criteria, namely C37. Klopt. De responsie als ik het gaspedaal intrap hangt af van de verhouding PK/gewicht, maar hoe lekker de auto rijdt hangt af van de lak. Met C37 lak wordt het gevoel van sturen, de geur van de asbak en de feeling van de pedalen beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 De responsie als ik het gaspedaal intrap hangt af van de verhouding PK/gewicht, maar hoe lekker de auto rijdt hangt af van de lak. Met C37 lak wordt het gevoel van sturen, de geur van de asbak en de feeling van de pedalen beter. Je weet het: GEEN ALCOHOL ACHTER HET STUUR En dus zeker geen C37! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik kan niet bevestigen welke invloed C-37 lack op de response van je gaspedaal doet. Ongetwijfeld zal het als grapje bedoeld zijn. Goede lak, goed fineer, goede lijmsoorten... allemaal van belang bij het maken van goede instrumenten. Zoals je in het artikel hebt (had) kunnen lezen, is C-37 lack toepasbaar op vele plaatsen; printplaten, luidsprekers, behuizingen ervan... Maar, toch ook hier geldt: Met mate. Hoe dan ook... Lees hier een paar woorden van een Nederlandse gitarenbouwer: De keuze van de juiste lijmsoort is ook van enorm groot belang. Constructielijmen lijmen heel erg goed, maar de klankoverdracht is zeer slecht. Daarom gebruik ik tidebond en beenderlijm. Datzelfde geldt voor lakken. Polyesterlakken dempen de klank bij akoestische instrumenten. Ze krimpen en drukken je gitaar 'dood'. De lakken die ik gebruik, maak ik zelf aan in het atelier. Solidbodies mogen gerust met polyesterlak worden afgewerkt, zolang essenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Hmmm, toch vreemd dat High End audioapparatuur zo ver van de muziekinstrumenten lijkt af te staan, niet? Met vriendelijke groet, Erjee. Nee hoor, da's helemaal niet vreemd, en daar hebben we het ook al meerdere maalen over gehad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Klopt. Het is dus normaal. Maar hoe lang wordt het nog geaccepteerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Klopt. Het is dus normaal. Maar hoe lang wordt het nog geaccepteerd? Wat mij betreft altijd.. Er gaat voor mij niks boven een dode luidsprekerkast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Tja, een verre oom van mij was kapper. En als kapper ging hij er prat op dat hij ook een muziekinstument bespeelde en nog wel het kleinste ter wereld: De pick-up naald. Hij scheen ook uitvinder te zijn geweest volgens de overlevering. Dat kan wel kloppen wan die pick-up zat met veel draden aan een zelfgebakken versterkerinstallatie waarvan mij als kind de blauw flakkerende kwikdampgelijkrichters het meest fascineerde. Maar moet toegeven, voor zover ik mij kan herinneren kon oom prachtig pick-up naald spelen. Volgens mij was ie van echte diamant en daar kan geen C37 tegen op wmb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Klopt. Het is dus normaal. Maar hoe lang wordt het nog geaccepteerd? Wat mij betreft altijd.. Er gaat voor mij niks boven een dode luidsprekerkast. he gelukkig eindelijk iemand die het zegt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Hier een recensie van Ennemosers C37-lak. [uit deze recensie:]ConclusionsThe C37 lacquer adds transparency, detail and musical informations to your system. Considering the strange (yet very interesting) theory behind the C37 idea I would say there should be some truth in it: the C37 lacquer works and gives exactly what promises: more Music for our ears! En ik beschouw TNT-audio als een hoogstaande en een van de weinige onafhankelijke audio-sites (geen reclames, advertenties etc). Hier is hij niet zo bekend, maar als je de Duitse (zelfbouw)bladen leest, komt de lak vaak terug als een vaak toegepaste, goede upgrade. p.s. gaat het in dit topic over serieuze gadgets (die sommige mensen daadwerkelijk uitproberen om hun geluid te verbeteren) of gaat het om een opsomming van diezelfde spullen, alleen maar zodat er zonder kennis of enige praktijkervaring lullige opmerkingen geplaatst kunnen worden? Zalig zij de onwetende... het lijkt vaak op dat laatste... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 (...) of gaat het om een opsomming van diezelfde spullen, alleen maar zodat er zonder kennis of enige praktijkervaring lullige opmerkingen geplaatst kunnen worden? Zalig zij de onwetende... het lijkt vaak op dat laatste... Nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 (...) of gaat het om een opsomming van diezelfde spullen, alleen maar zodat er zonder kennis of enige praktijkervaring lullige opmerkingen geplaatst kunnen worden? Zalig zij de onwetende... het lijkt vaak op dat laatste... Nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 (...) of gaat het om een opsomming van diezelfde spullen, alleen maar zodat er zonder kennis of enige praktijkervaring lullige opmerkingen geplaatst kunnen worden? Zalig zij de onwetende... het lijkt vaak op dat laatste... Nat Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Hmmm, toch vreemd dat High End audioapparatuur zo ver van de muziekinstrumenten lijkt af te staan, niet? Helemaal niet vreemd. Bij de bouw van een instrument bepaalt de keuze van de materialen en de bouwwijze de uiteindelijke klankkleur (je varieert de verhouding van de harmonischen). Bij een speaker is dit niet relevant aangezien deze alle harmonischen gewoon weergeeft. Je hoeft dus zelf geen klankkleur meer aan je speaker toe te voegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Er gaat voor mij niks boven een dode luidsprekerkast. Hee, kijk dat is interessant. Want voor MIJ gaat er niks boven een speaker met wanden van 5 milimeter dik waarvan de voorkant slechts 7 milimeter dik is.... Zonder achterkant, zonder filter en zonder demping. Hoe werelden kunnen verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Er gaat voor mij niks boven een dode luidsprekerkast. Hee, kijk dat is interessant. Want voor MIJ gaat er niks boven een speaker met wanden van 5 milimeter dik waarvan de voorkant slechts 7 milimeter dik is.... Zonder achterkant, zonder filter en zonder demping. Hoe werelden kunnen verschillen. Ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen. Je ziet momenteel een soort stroming waarbij er van alles moet gaan resoneren en weet ik wat. Ach, er zal altijd wel weer iets goeds uit voortkomen. Als we allebei maar genieten, op onze eigen manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts