WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Zou dit wat zijn.... voor onder de pickup....???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Zou dit wat zijn.... voor onder de pickup....???? Maar dan wel vullen met olie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Heb je die op het strand gevonden Hans? Leuk voor de kinderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Heb je die op het strand gevonden Hans? Leuk voor de kinderen. Nee, op Marktplaats.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Zou dit wat zijn.... voor onder de pickup....???? Maar dan wel vullen met olie Of zand...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Heb je die op het strand gevonden Hans? Leuk voor de kinderen. Nee, op Marktplaats.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 BTW, het kussen heeft als doel de giga trillingen van een dansvloer op te vangen. Het wordt hoofdzakelijk gebruikt door DJ's Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 BTW, het kussen heeft als doel de giga trillingen van een dansvloer op te vangen. Het wordt hoofdzakelijk gebruikt door DJ's Ik was er bang voor, want er werden er twee aangeboden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Iets voor de CD (de)magnetiseurs? EUREKA SPRINGS (Magnetic Spring) "Local legend holds that water from this spring has the power to magnetize metal. I haven't been able to get it to work yet, though. I've been just letting a nail sit in a cup of water. Am I doing something wrong? Does the water need to be moving? Does it only work at the spring itself? Should I suspend the nail from a forked stick or divining rod? Should I use a glass instead of a ceramic cup? Could I be more sarcastic? The water I got from it looked milky and full of gas, but cleared after a couple of minutes. Tasted OK. To find Magnetic Spring, take Magnetic Road off highway 23 in Eureka Springs or pick up Magnetic Road at the opposite end, midway down Great Passion Play Road. Take notice of the signs posted by local authorities. A guy at Devil's Den State Park told me that some formerly pristine Ozark springs are turning up with harmful levels of minerals which leach out of chicken manure and into the soil." http://users.aristotle.net/~russjohn/springs/magsp.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 nou er staat een sessie gepland waarbij een van de meer kritische forummers bij mij het verschil komt aanhoren (of hij het hoort is dus de vraag) tussen een niet en een wel behandelde CD. dubbelblind. ik weet de uitkomst wel want ik heb het 3 weken terug op een andere mede-forummer uitgeprobeerd die ook zelf wilde horen of er een verschil was. die heeft nu ook een demagnetiseer-pen gekocht .... en als eenmaal genoeg personen bevestigen dat het goed te horen is. wat dan .... dan zijn we allem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Dacht eerder dat het een kussen was voor als je aan je aambeien geholpen bent. Moet zeggen er staan leuke dingen tussen. Heb gelijk van alles wat gekocht en een nieuwe blauwe jurk. Wat ook wel eens wil helpen is voor het muziek luisteren jezelf helemaal met pindakaas in smeren. HAHAHAHAHAHAHA Moet wel erg lachen als ik het zo lees. Heb deze topic nog niet eerder gelezen, en ga 'm ook niet helemaal lezen maar leuk issie wel. Groeten, Andre. Van geluidjes luisteren wordt de muziek niet beter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Ehm nog even iets over dat demagnetiseren: Bij de meeste CD spelers wordt de CD in het midden op de spindel vast gehouden met een magnetische klem met een sterke magneet er in. Dat demagnetisren is dus zo weer weg. Of zou het alleen bij bovenladers werken met zo'n "puck" voor de CD zonder magneet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 of hij het hoort is dus de vraag Je kunt dit twee kanten op redeneren. Als er bij 1 van de twee gevallen de CD beter uitleesbaar wordt, dan wil ik wel eens zien of de beter uitleesbare inderdaad ook de beter klinkende is. Overigens kan ik me (nog) niet voorstellen dat een speler als de SA-11, net als een 10 euro kostend CD-rom loopwerk overigens, de data van een normaal geperste en niet beschadigde CD niet foutloos zou kunnen uitlezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 De SA11 heeft zo'n klem bovenop het schijfje, weet niet of daar weer een magneetje in zit. Tot nog toe bleek het hoorbaar op de Kenwood DP7090 , de SACD1000 en ook de SA11. los even van recensies waarin telkens het positief effect wordt gerapporteerd. En inderdaad s0000884: het is uitermate boeiend wanneer nou eens uitgevonden zou worden of dit soort dingen in nullen en enen te analyseren is. Er moet ergens iets te ontdekken zijn als je het kan horen. Overigens: dan zou je ook bij het groen stiften en andere maatregelen die de optiek willen beinvloeden een wijziging in de foutcorrectie-activiteit moeten zien. Het enige dat ik tot nog toe las is een groen gemaakte CD meer leesfouten oplevert. maar wel beter klinkt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Ja hallo Rob, Heb dat Hear al verscheidene malen gepost. Ga maar eens zoeken. Er was geen draad veschil te ondekken in de uiteindelijke digitale gedecodeerde audiodatastroom. Nu had ik daarvoor wel zo'n goedkoop Plextor PC brandertje gebruikt, dus vast niet audiofiel verantwoord maar het ding deed zijn werk uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 dank, even zoeken .... waar komt dan het klankverschil vandaan ... (en nee, het voor de hand liggende antwoord is niet: dan is er geen klankverschil). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 dank, even zoeken .... waar komt dan het klankverschil vandaan ... (en nee, het voor de hand liggende antwoord is niet: dan is er geen klankverschil). groet Als jij verschil hoort tussen twee exact dezelfde bronnen, dan is er maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Zouden we dit topic niet eens ten grave moeten dragen? Het begint een oude koe te worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Zouden we dit topic niet eens ten grave moeten dragen? Het begint een oude koe te worden... Er komen steeds nieuwe tweaks uit, blijft leuk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 dank, even zoeken .... waar komt dan het klankverschil vandaan ... (en nee, het voor de hand liggende antwoord is niet: dan is er geen klankverschil). groet Eigenlijk moet ik zeggen; het ligt dus in ieder geval niet aan de bron. Dat elimineert wat oorzaken. Jij kan het beste weten wat er verder nog kan vari Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 laat ik nog een teaser toevoegen: 2 weken terug had ik iemand te luisteren die na mijn behandelde en zijn onbehandelde CD zonder enige aarzeling en zelfs licht geschokt kijkend aangaf dat de mijne toch veel beter klonk. niet een beetje, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 laat ik nog een teaser toevoegen: 2 weken terug had ik iemand te luisteren die na mijn behandelde en zijn onbehandelde CD zonder enige aarzeling en zelfs licht geschokt kijkend aangaf dat de mijne toch veel beter klonk. niet een beetje, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 hee dit is het begin van een nieuwe beweging Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 hee dit is het begin van een nieuwe beweging Jij wordt de hopman Terwijl ik het schrijf: zijn er wel vrouwen lid van het forum? Ik heb er nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Wie weet doet dat demagnetiseren idd niks aan de cd zelf (dus de uitgelezen data blijft onveranderd), maar heeft invloed op iets heel anders, bijv de mate van afbuiging van de laser of mider troep in de voeding Whatever, als het voor jouw werkt is het toch OK? Er is al een draad geweest waarop een groen gekleurde cd zichtbaar meer leesfouten opleverde (volgens de metingen) en toch klonk de muziek mooier Ik weet het ook allemaal niet meer. Ik maak me er ook niet meer druk over en speel gewoon door. Stickertje erop, invriezen, groen kleuren, olietje erop en klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts