Jump to content

Geluidstweaks - een overzicht

nout
 Share

Recommended Posts

Laat ik er nu wel kennis van genomen hebben. Jij bent dus misschien te snel met je oordeel over wat anderen aan kennis tot zich nemen.

In dit geval gaat het iets verder dan grafiekjes e.d. maar om wetenschap. De zo door jou bejubelde persoon is pseudo-wetenschappelijk bezig. Dat is dus onzin met een sausje van wetenschappelijke terminlogie. Overtuig mij maar met feieten en niet met gebakken lucht a.u.b. ;)

Nu wordt het interessant!

Wat heb je van zijn voorstellen en/of producten geprobeerd?

Wat waren je resultaten?

Ik ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen. En sorry, als ik inderdaad te snel ben geweest met mijn oordeel, cgm. B)

Ook wil ik graag van jou uit gelegd krijgen wat er nu pseudo-wetenschappelijk is aan het zo puur mogelijk overbrengen van vibraties/trillingen of hoe je het ook noemen wilt.

(muziek is trillingen immers ;) )

:)

Dit doet mij een beetje denken aan homeopathie en dat soort kwakzalverij.

Beste Matthias,

Nu vlieg je toch even de bocht uit :o

Ok, als je het goed bekijkt is homeopathie eigenlijk volksverlakkerij, niet kwakzalverij. Ze wijzen mensen erop dat ze ook naar de reguliere geneeskunde moeten luisteren, en wijzen die ook niet af. Iets wat kwakzalvers dus wel doen.

Mijn reden waarom homeopathie eigenlijk niet kan werken is de verdunning, er wordt zover verdunt dat er geen werkzame stof meer aanwezig is in het uiteindelijke flesje dat je koopt. Je koopt dus eigenlijk een flesje met wat water, alcohol en andere niet active bestanddelen. Om dit te vertalen naar audio tweaks, je koopt dus lucht.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ook ik homeopathische dingen gebruikt heb, al werkte ze bij mij niet, andere mensen hebben er wel baat bij, goed voor hun.

En over de audio tweaks, ik moet zeggen ik die zelf nooit geprobeerd heb, dus ik kan hier dus ook niet over oordelen. Maar als het in de sfeer komt van plaats een blauwe steen op tafel en plaats een half volle kan water achter de bank dan begin ik toch wel een beetje te twijfelen.

Ik moet trouwens wel toegeven dat ook ik homeopathische dingen gebruikt heb, al werkte ze bij mij niet, andere mensen hebben er wel baat bij, goed voor hun.

Het kon ook niet werken bij jou, want het werkt sowieso niet. Ook bij die andere mensen niet. Die denken alleen maar dat het werkt bij hun. Prima hoor. Een placebo werkt soms nog het best...

over de audio tweaks, ik moet zeggen ik die zelf nooit geprobeerd heb, dus ik kan hier dus ook niet over oordelen. Maar als het in de sfeer komt van plaats een blauwe steen op tafel en plaats een half volle kan water achter de bank dan begin ik toch wel een beetje te twijfelen.

Beste Matthias,

Dit respecteer ik aan je!

Dat je duidelijk uitlegt waarom je ergens niet in gelooft. En dat je vertelt dat je bepaalde zaken niet hebt uitgeprobeerd en dus (terecht) ook geen oordeel kunt geven, maar slechts een mening.

En iemands MENING respecteer ik :cool2: !

Iemands OORDEEL dat op niets dan vermoedens en vooroordelen gebaseerd is maakt me heel moe <_<

Met vriendelijke groet,

Erjee

Nu wordt het interessant!

Wat heb je van zijn voorstellen en/of producten geprobeerd?

Wat waren je resultaten?

Nu draai je de boel weer om. Als iemand een leuke theorie heeft, dan moet hij die vervolgens eerste maar eens bewijzen. Tot die tijd interesseert zo'n idee mij niet echt.

Iemands OORDEEL dat op niets dan vermoedens en vooroordelen gebaseerd is maakt me heel moe <_<

Met vriendelijke groet,

Erjee

Ach, ik word ook wel eens moe van al die verhalen.. <_<

Het kon ook niet werken bij jou, want het werkt sowieso niet. Ook bij die andere mensen niet. Die denken alleen maar dat het werkt bij hun. Prima hoor. Een placebo werkt soms nog het best...

Ook bij dieren <_<

ook dieren kunnen baat hebben bij de aandacht die ze van een "alternatieve genezer" krijgen.. :)

Ook bij dieren <_<

Worden er dieren genezen door homeopathische middelen dan? Dan zal dat ook wetenschappelijk bepaald kunnen worden. De homeopathische middelen die zo eindeloos verdund worden dat het gemiddeld minder dan 1 molecuul van het oorspronkelijke geneesmiddel bevat, daar geloof ik niet in. En bij mijn weten is er ook nog nooit aangetoond dat homeopathische middelen (op een of andere magische manier) echt werken... Behalve als placebo dan...

Ook bij dieren <_<

Hmm ik wist niet dat er dier studies gedaan zijn met homeopathische middelen omtrend de werking. In dat geval zou de werking natuurlijk wel aangetoond zijn.

Omdat homeopatische middelen niet worden verkocht als geneesmiddel is het voor de fabrikant niet nodig om aan te tonen dat het werkt. Als het echt zou werken denk je dan niet dat het ook als geneesmiddel zou zijn geregistreerd, berijk je een nog grotere markt.

Trouwens helemaal mee eens dat er niks mis is met een placobo effect, zolang mensen er maar mee geholpen zijn daar gaat het om.

Trouwens helemaal mee eens dat er niks mis is met een placobo effect, zolang mensen er maar mee geholpen zijn daar gaat het om.

Mee eens. Ik heb daar nog niet zo heel lang geleden een mooie reportage over gezien, van Netwerk...

Audioapparatuur die een bepaald meetresultaat laat zien... tjonge, wat zegt dat nou?

Best wel veel denk ik.

Wat ik bijvoorbeeld een interessant artikel vind is dit.

Een artikel van Dhr. Floyd (Harman international). Het hele artikel is interessant, maar vanaf pagina 17 gaat het over objectieve frequentie karakteristiek metingen en subjectieve luistertesten. Wat blijkt? De luidsprekers die door het luisterpanel als best klinkend worden beschouwd, hebben allemaal een vlakke frequentie karakteristiek. Luidsprekers met (veel) pieken en dalen worden niet goed beoordeelt. Zegt toch wel iets blijkbaar?

Link naar die Netwerk-uitzending:

Onderwerp: Placebo-operaties 

Uitzenddatum: Wo. 30 juli 2003, 20.30u

Verslaggeving: Bregittha Nuyten en Theresa Boerema

Reageer: Reactie aan de makers

Video: smalband / breedband (windows media player)

Een chirurg kwam tot zijn grote verbazing tot de ontdekking dat 'niets doen' tijdens operaties ook klachten kan verhelpen bij pati

Ook dieren kunnen baat hebben bij de aandacht die ze van een "alternatieve genezer" krijgen.. :)

Allemaal leuk en aardig wat zegt, maar als ik door de telefoon advies krijg over een "medicijn" tegen stramheid (oude hond) en het helpt :blink:

Zou dat dan niet ook gewoon wetenschappelijk aan te tonen zijn? Een stramme hond een placebo-effect aanpraten zit er denk ik niet in, nee ;):D

Ook dieren kunnen baat hebben bij de aandacht die ze van een "alternatieve genezer" krijgen.. :)

Allemaal leuk en aardig wat zegt, maar als ik door de telefoon advies krijg over een "medicijn" tegen stramheid (oude hond) en het helpt :blink:

Zou dat dan niet ook gewoon wetenschappelijk aan te tonen zijn? Een stramme hond een placebo-effect aanpraten zit er denk ik niet in, nee ;):D

Er is jarenlang tevergeefs geprobeerd om aan te tonen dat homeopathie "werkt".

Er is jarenlang tevergeefs geprobeerd om aan te tonen dat homeopathie "werkt".

Dat weet ik. En toch schijnen veel mensen (en kennelijk ook dieren) er baat bij te hebben... Vreemd...

Uhmmmm terug naar de topic.

Conclusie is dat degene die zeggen dat iets niet bewezen kan worden of anderen erop veroordelen dat perse te willen gewoon naieve gelovige zijn die eventuele tegensprekende bewijzen toch niet accepteren.

Dan kun je heel lang met modder op en neer smijten maar accepteren dat het te bewijzen moet zijn doen ze toch niet.

Hollo Silver,

Denk dat veel wat reeel waargenomen wordt niet te bewijzen valt of zo je wilt niet eenduidig aan te tonen is. Dat is en blijft een schemergebied waarover te discuteren valt.

Waar het om gaat is dat van deze onduidelijkheid handige lieden misbruik maken door met allerlei audiotweaks te komen die heel veel beloven en heel veel geld kosten en eigenlijk niets bieden. Vaak wordt de heilzame werking onderbouwd met de meest fantastische duimzuigerij. En de arme audiofiel zonder een klein beetje natuurkundge basiskennis die ten einde raad niets meer weet te verzinnen om zijn set nog beter te maken tuint daar dan soms in. Dat hier ook het placebo effect een rol speelt .... tja :rolleyes:

;)

Hallo iedereen kijk eens hier KLIKKERDEKLIK deze website wordt beheerd door ene Jan die veel kennis heeft op het gebied van elektronica. Hij geeft op heel veel dingen antwoord en waarschuwd ook voor Hocuspocus gedoe in de hifi wereld. ;)

En wil je een echte audiofiel worden, ook daar heeft hij een leuk hoofdstukje over ^_^

Mensen die hun geloof niet willen verliezen kunnen beter niet naar deze site gaan :lol:

Marcel

Ehm Marcel,

Om nou de ene pseudo wetenschappelijke prietpraat in te ruilen voor een andere? Maar toegegeven, als volgeling van Jan uit de Betuwe ben je wel minder geld kwijt :lol:

Worden we die Jan nou nooit kwijt :blink::huh::(

Ook bij dieren <_<

Hmm ik wist niet dat er dier studies gedaan zijn met homeopathische middelen omtrend de werking. In dat geval zou de werking natuurlijk wel aangetoond zijn.

Hallo Matthias,

Niet helemaal waar dat bewezen aangetoond, maar diverse van onze dieren hebben het er goed op gedaan en enkele nog steeds.

Webpage

Dat is erg mooi, iedereen mens of dier die ergens beter van wordt is mooi.

Toch heb ik zo mijn bedenkingen, het is een beetje natte vinger werk. Werkt er iets niet, O dan zal de dosis of middel wel verkeerd zijn, werkt het wel dan is het middel en dosis dus wel goed. Kan het niet gewoon zijn dat het toeval is dat er iets werkt?

Misschien was het dier bij niks doen ook beter geworden?

Maar goed zoals al eerder gezegd niet alles is bekend en als wetenschapper moet je altijd een open mind houden dus misschien wordt er ooit nog wel eens bewezen dat het wel werkt. Als je positieve reacties bij dieren ziet met homeopathie is het dan niet misschien een idee je resultaten eens aan te kaarten bij diergeneeskunde in Utrecht (of waar dan ook), misschien kunnen ze daar eens een onderzoek mee doen, weer een aio of oio zoet voor een tijdje.

Ehm Marcel,

Om nou de ene pseudo wetenschappelijke prietpraat in te ruilen voor een andere? Maar toegegeven, als volgeling van Jan uit de Betuwe ben je wel minder geld kwijt  :lol:

:D:lol::P

Inderdaad, staan best wel leuke dingen op die site, alleen helaas ook wat kabel onzin...oops....

Maar goed zoals al eerder gezegd niet alles is bekend en als wetenschapper moet je altijd een open mind houden dus misschien wordt er ooit nog wel eens bewezen dat het wel werkt.

Beste Matthias,

Ook voor audiotweaks :rolleyes:;)

Als ze maar "hout"snijden zeker :P:lol: