Jeepfh Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Wat vinden jullie van het id om mijn sony versterker (qs std db870) en mijn sony dvd speler (ns dvp 930v) er uit te gooien en hier een stereo set voor weer te nemen? 1, ga ik echt zoveel vooruit op spul in dezelfde prijsklasse? 2, in welke prijsklasse moet ik zoeken voor een gewoon goede versterker? 3, zijn er merken aan te raden? Mijn speakers zijn: Heco argon 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Ben je tevreden met het geluid dat je nu hebt? Zo ja stel het upgraden dan zo lang mogelijk uit en ga op je gemak eens luisteren of beter: ignorance is bliss, geniet gewoon van je muziek en films. Zo nee...hmm...Welke prijsklasse is je huidige Sony A/V receiver? Merken die mij te binnen schieten: Marantz, NAD, Denon en Arcam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Als je effectief en letterlijk er iets gaat uitgooien, laat dan effe iets weten he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 14 maart 2005 Author Report Share Posted 14 maart 2005 Ben je tevreden met het geluid dat je nu hebt? Zo ja stel het upgraden dan zo lang mogelijk uit en ga op je gemak eens luisteren of beter: ignorance is bliss, geniet gewoon van je muziek en films. Zo nee...hmm...Welke prijsklasse is je huidige Sony A/V receiver? Merken die mij te binnen schieten: Marantz, NAD, Denon en Arcam Ja, dit kan je voor iedereen wel stellen Mijn versterker was geloof ik 700 euro en mijn dvd speler 550. Ik ben niet meer tevreden met het geluid, ik vind nl de lage tonen wat te slecht onder controle. (moeilijk te beschrijven, maar accoustische bassen klinken nogal electrisch ) laatst heb ik even een harman kardon versterker geprobeerd, was een ding van 350 euro ofzo, die speelde mijn sony er met 2 vingers in de neus uit. Ookal had deze versterker wel klankeigenschappen die ik anderzijds weer niet kon waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 14 maart 2005 Report Share Posted 14 maart 2005 Ben je tevreden met het geluid dat je nu hebt? Zo ja stel het upgraden dan zo lang mogelijk uit en ga op je gemak eens luisteren of beter: ignorance is bliss, geniet gewoon van je muziek en films. Zo nee...hmm...Welke prijsklasse is je huidige Sony A/V receiver? Merken die mij te binnen schieten: Marantz, NAD, Denon en Arcam Ja, dit kan je voor iedereen wel stellen Mijn versterker was geloof ik 700 euro en mijn dvd speler 550. Ik ben niet meer tevreden met het geluid, ik vind nl de lage tonen wat te slecht onder controle. (moeilijk te beschrijven, maar accoustische bassen klinken nogal electrisch ) laatst heb ik even een harman kardon versterker geprobeerd, was een ding van 350 euro ofzo, die speelde mijn sony er met 2 vingers in de neus uit. Ookal had deze versterker wel klankeigenschappen die ik anderzijds weer niet kon waarderen. Je bent dus niet tevreden (had gekund) Wat versterkers betreft. Je gaf zelf al aan dat de Harman Kardon van 350 euro in bepaalde opzichten beter klonk, dus met een bedrag van 500 - 600 euro ben je er al wat verbetering in geluid betreft. NAD C352 (600 euro) Strakke bas, bijzonder dynamisch en een ietswat donker, warm laag midden. Voor velen de referentie in zijn prijsklasse. Marantz PM 7200 (500 euro) Diepe, volle bas. Minder strak dan de NAD C352, maar daardoor ook wat vriendelijker, analoger (in mijn perceptie). Open zijdezachte midden en gedetailleerde treble. Geeft wat minder drive en punch aan de muziek dan de NAD C352, maar daar staat een heel stabiel en driedimensionaal geluidsbeeld tegenover. (mijn favoriet, ik heb hem zelf Rotel RA-02 (600 euro) of RA-01 (400 euro, identiek aan RA-02, maar zonder afstandsbediening) Heel snel, accuraat en direkt geluid. Met Rock geweldig. Kan wat te "upfront" zijn bij minder gelukkige opnamen, maar is nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 14 maart 2005 Author Report Share Posted 14 maart 2005 Ik zoek eigenlijk iets wat niet de nadruk legt op de bass of het midden... gewoon een neutrale versterker. Als ergens al nadruk op gelegd mag worden dan het liefste op het hoog. De punch in de bass is juist iets waar ik een beetje vanaf wil. Op dit moment klinkt de rotel het meest aantrekkelijk! Ik hou namelijk wel erg van de directheid waarmee de sony het geluid weergeeft, alleen niet van de bassen die voor mijn gevoel niet aansluiten bij de rest. *edit* Heb net even de specs opgezocht van de rotel, ik maak me om 1 ding zorgen. Het vermogen, ik speel ook wel is wat harder (bij een film oid) en mijn speakers zijn niet de makkelijkste om aan te sturen. (zakken in het laag tot 2 ohm schijnt het) Ga ik hier geen problemen mee krijgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Met punch bedoel ik overigens niet een "bult" in het laag, maar meer een stuwing, drive gevend aan de muziek. De bas van de Rotel is overigens het slankst van de genoemde versterkers, maar daardoor niet minder krachtig. Ik ken je speakers niet, maar de Rotel is een bijzonder stabiele versterker dus ik zie eigenlijk niet zo veel problemen, of je moet echt *gruwelijk* hard willen spelen, maar dan kom je er met de 2 maal 95 watt van de Marantz ook niet, dan praat je over een andere prijsklasse versterker en niet over meer watts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Ik ken je speakers niet, maar de Rotel is een bijzonder stabiele versterker dus ik zie eigenlijk niet zo veel problemen, of je moet echt *gruwelijk* hard willen spelen, maar dan kom je er met de 2 maal 95 watt van de Marantz ook niet, dan praat je over een andere prijsklasse versterker en niet over meer watts. Natuurlijk heb je het dan nog wel over watts. JUIST bij hard spelen heb je het over watts: hoe meer, hoe harder het gaat. Een en ander is natuurlijk ook nog afhankelijk van het rendement van de speakers. Ik kan met die 2x95W trouwens wel gruwelijk hard spelen, maar dat heeft ook met m'n kamer te maken. Die is vrij klein, en bovendien hebben m'n speakers een rendement van 91dB, dus die hebben ook niet zoveel sap nodig. En het zijn JBL's, die kunnen doorgaans knetterhard Speakers die tot 2Ohm gaan, leveren denk ik wel een probleem op voor versterkers in deze klasse. Niet als je rustig speelt misschien, maar wel als je harder wilt spelen. Versterkers in deze klasse zijn nou eenmaal niet stabiel tot 2Ohm. Meestal niet eens tot 4Ohm, al zal dat doorgaans nog wel goed gaan, maar 2Ohm lijkt me een probleem... Ik zou dan ook 2e hands gaan zoeken naar een stabiele eindversterker (en natuurlijk nog een voorversterker). Ik weet alleen niet of je er dan komt, voor deze prijs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Speakers die tot 2Ohm gaan, leveren denk ik wel een probleem op voor versterkers in deze klasse. Niet als je rustig speelt misschien, maar wel als je harder wilt spelen. Versterkers in deze klasse zijn nou eenmaal niet stabiel tot 2Ohm. Meestal niet eens tot 4Ohm, al zal dat doorgaans nog wel goed gaan, maar 2Ohm lijkt me een probleem... Ik zou dan ook 2e hands gaan zoeken naar een stabiele eindversterker (en natuurlijk nog een voorversterker). Ik weet alleen niet of je er dan komt, voor deze prijs... Hallo Henrie , het valt best mee hoor een versterker zoals de jouwe is al aardig stabiel en kan 4 Ohm met gemak aan, en als je bedenkt dat 4 Ohm speakers vaak een minimum weerstand hebben van rond de 2 Ohm mag dat nog geen probleem opleveren. Prijsklasse zegt vaak ook nog niet alles over het kunnen van een versterker, behalve als je bij de hele dikke Krel versterkers of iets dergelijks komt die zijn zo compromisloos opgebouwd dat die vaak wel tot 0,5 Ohm stabiel zijn. Maarja meestal zijn die ook bijna onbetaalbaar. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 15 maart 2005 Author Report Share Posted 15 maart 2005 Met punch bedoel ik overigens niet een "bult" in het laag, maar meer een stuwing, drive gevend aan de muziek.De bas van de Rotel is overigens het slankst van de genoemde versterkers, maar daardoor niet minder krachtig. Ik ken je speakers niet, maar de Rotel is een bijzonder stabiele versterker dus ik zie eigenlijk niet zo veel problemen, of je moet echt *gruwelijk* hard willen spelen, maar dan kom je er met de 2 maal 95 watt van de Marantz ook niet, dan praat je over een andere prijsklasse versterker en niet over meer watts. Het is wel handig om mijn speakers eerst te omschrijven denk ik. Mijn speakers zijn van duitse oorsprong. Alleen de klank is niet echt duits te noemen. De speakers gaan vrij laag, het midden is helder en warm de hoge tonen worden niet overdreven aangezet zoals je bij goedkope duitse speakers zou verwachten. Sommige mensen beschrijven mijn speakers als: Dit is de eerste duitse speaker die ik niet duits vind klinken! Het hoog is in combinatie met mijn sony versterker eerder terughoudend. (ja, klinkt raar, maar omdat de bass zo raar doet klinkt dit zo!) Mijn bevindingen bij de harman waren dat het geheel beter in het plaatje ging passen. De bassen waren mooier en meer onder controle, een acoustische bass klonk als een acoustische bass. Een basdrum was goed te onderscheiden van de bass in plaats van dat het een brei werd etc. Alleen het middengebied van de harman vond ik minder, het was terughoudend. De hoge tonen waren wel erg mooi weer. En dan het stereobeeld wat echt stukken beter was! (tja, misschien moet je ook geen surroundversterkers met stereo versterkers willen vergelijken) Ik denk dat ik dan ga kijken of ik een Rotel van iemand kan lenen en kan gaan luisteren wat deze met mijn set doet, ik ben overigens niet vies van 2e hands spul en wil ook best daar kijken naar iets. De prijs voor de versterker mag max 700 euro zijn en de speler 300. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Natuurlijk heb je het dan nog wel over watts. JUIST bij hard spelen heb je het over watts: hoe meer, hoe harder het gaat. Een en ander is natuurlijk ook nog afhankelijk van het rendement van de speakers. Ik kan met die 2x95W trouwens wel gruwelijk hard spelen, maar dat heeft ook met m'n kamer te maken. Die is vrij klein, en bovendien hebben m'n speakers een rendement van 91dB, dus die hebben ook niet zoveel sap nodig. En het zijn JBL's, die kunnen doorgaans knetterhard Speakers die tot 2Ohm gaan, leveren denk ik wel een probleem op voor versterkers in deze klasse. Niet als je rustig speelt misschien, maar wel als je harder wilt spelen. Versterkers in deze klasse zijn nou eenmaal niet stabiel tot 2Ohm. Meestal niet eens tot 4Ohm, al zal dat doorgaans nog wel goed gaan, maar 2Ohm lijkt me een probleem... Ik zou dan ook 2e hands gaan zoeken naar een stabiele eindversterker (en natuurlijk nog een voorversterker). Ik weet alleen niet of je er dan komt, voor deze prijs... Tuurlijk hebben Watts er ook mee te maken, maar om een voorbeeld te geven: De Naim Nait (type?) versterker van 2 maal 25 watt (rond de 1200 euro)die ik eens heb gehoord daar kon gruwelijk hard mee worden gespeeld zonder vervorming of clipping, een Sony QS (van 2 maal 80 watt) (500 euro) kon daar niet aan tippen. Kennelijk heeft een betere voeding er ook iets mee te maken. Ik ben niet technisch, maar ik heb soortgelijke ervaringen van mensen gehoord, het aantal watts is niet zaligmakend als het om controle en volume gaat. Ik kan met mijn Marantz ook gruwelijk hard spelen, omdat ook ik een kleine kamer heb Het is wel handig om mijn speakers eerst te omschrijven denk ik. Mijn speakers zijn van duitse oorsprong. Alleen de klank is niet echt duits te noemen. De speakers gaan vrij laag, het midden is helder en warm de hoge tonen worden niet overdreven aangezet zoals je bij goedkope duitse speakers zou verwachten.Sommige mensen beschrijven mijn speakers als: Dit is de eerste duitse speaker die ik niet duits vind klinken! Het hoog is in combinatie met mijn sony versterker eerder terughoudend. (ja, klinkt raar, maar omdat de bass zo raar doet klinkt dit zo!) Mijn bevindingen bij de harman waren dat het geheel beter in het plaatje ging passen. De bassen waren mooier en meer onder controle, een acoustische bass klonk als een acoustische bass. Een basdrum was goed te onderscheiden van de bass in plaats van dat het een brei werd etc. Alleen het middengebied van de harman vond ik minder, het was terughoudend. De hoge tonen waren wel erg mooi weer. En dan het stereobeeld wat echt stukken beter was! (tja, misschien moet je ook geen surroundversterkers met stereo versterkers willen vergelijken) Ik denk dat ik dan ga kijken of ik een Rotel van iemand kan lenen en kan gaan luisteren wat deze met mijn set doet, ik ben overigens niet vies van 2e hands spul en wil ook best daar kijken naar iets. Ik zal zeker eerst gaan luisteren en goed nagaan of de Rotel voor jouw speakers krachtig genoeg is, al zie ik geen problemen hier. Ik denk dat het heldere karakter van de Rotel goed aansluit bij het warmere midden van je speakers. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tuurlijk hebben Watts er ook mee te maken, maar om een voorbeeld te geven:De Naim Nait (type?) versterker van 2 maal 25 watt (rond de 1200 euro)die ik eens heb gehoord daar kon gruwelijk hard mee worden gespeeld zonder vervorming of clipping, een Sony QS (van 2 maal 80 watt) (500 euro) kon daar niet aan tippen. Kennelijk heeft een betere voeding er ook iets mee te maken. Ik ben niet technisch, maar ik heb soortgelijke ervaringen van mensen gehoord, het aantal watts is niet zaligmakend als het om controle en volume gaat. Ik kan met mijn Marantz ook gruwelijk hard spelen, omdat ook ik een kleine kamer heb Dat die Sony niet kon tippen aan die Naim, ligt vooral aan de kwaliteit van het geluid denk ik. Een versterker die stabiel is, kan onvervormd tot z'n uiterste gedreven worden. Die Sony kon dat wellicht niet, maar kon met z'n hogere vermogen waarschijnlijk wel harder. Als het gaat om volume, is vermogen (i.c.m. het rendement van de speakers) het enige dat telt. Mocht toch nog blijken dat die Naim daadwerkelijk (gemeten dus) op een hoger volume kan weergeven dan die Sony, dan levert de Naim blijkbaar meer vermogen dan de Sony en kloppen de specs niet... Overigens heb je op speakers met een hoog rendement natuurlijk maar een paar Watt nodig om hard te spelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 15 maart 2005 Author Report Share Posted 15 maart 2005 Vaak wordt niet opgegeven bij welke vervorming het maximale vermogen geleverd wordt. Ik denk dat daar het grote verschil tussen zit. Mijn huidige qs sony met 100 watt per kanaal bij 8 ohm kan de heco's wel hard genoeg laten gaan, maar het niet mooi aansturen. De bassen flubberen dan voor mijn gevoel. Ik ga morgen kijken bij de audiozaak of ik een rotel mag proberen hier en wat ik als inruil krijg voor mijn huidige set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Flubberende bassen hebben meer met de dempingsfactor te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Sony geeft bijna altijd de wattages weer bij 1kHz, dat klinkt beter. Andere minder-massamerken geven meestal weer in het hoorbare bereik (20Hz-20kHz). Dus die cijfers zijn totaal niet vergelijkbaar. Het zegt ook niks over de kwaliteit. Stabiliteit van de voeding en een effici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tuurlijk hebben Watts er ook mee te maken, maar om een voorbeeld te geven:De Naim Nait (type?) versterker van 2 maal 25 watt (rond de 1200 euro)die ik eens heb gehoord daar kon gruwelijk hard mee worden gespeeld zonder vervorming of clipping, een Sony QS (van 2 maal 80 watt) (500 euro) kon daar niet aan tippen. Ik denk dat elke Sony versterker meer watts levert dan alle Naim Nait's die er tot nu toe op de markt zijn geweest. Het ligt ook voor 'n deel aan de trafo. De Naim Nait die Nout bedoeld is wellicht deze ?: De Naim Nait-II Die levert geen 25 watt, maar slechts 15watt ! (de Nait-1 ook 15watt, de Nait-3 & Nait-5 30watt, en de Nait5i 50watt) Dankzij de befaamde 'Holden & Fisher' ringkertrafo heeft deze versterker echter wel een grote vermogensreserve, waardoor de 15watt een vertekend beeld geeft. Die Nait-2 heb ik ook 'n keer gehoord bij iemand thuis, op zelfbouw speakers van Speaker & Co, van zo'n 91db. Dat ging ook akelig hard, zonder een spoortje stress. Ik zou zelf in mijn huis nooit zo hard willen/kunnen draaien i.v.m buren. Veel minisetjes hebben op papier veel meer vermogen in huis. Soms meer dan 100, maar dat zijn kwalitatief veel mindere watts, met een klein (vaak blok)trafootje, wat zo'n versterker veel minder stabiel maakt. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Tuurlijk hebben Watts er ook mee te maken, maar om een voorbeeld te geven:De Naim Nait (type?) versterker van 2 maal 25 watt (rond de 1200 euro)die ik eens heb gehoord daar kon gruwelijk hard mee worden gespeeld zonder vervorming of clipping, een Sony QS (van 2 maal 80 watt) (500 euro) kon daar niet aan tippen. Ik denk dat elke Sony versterker meer watts levert dan alle Naim Nait's die er tot nu toe op de markt zijn geweest. Het ligt ook voor 'n deel aan de trafo. De Naim Nait die Nout bedoeld is wellicht deze ?: De Naim Nait-II Die levert geen 25 watt, maar slechts 15watt ! (de Nait-1 ook 15watt, de Nait-3 & Nait-5 30watt, en de Nait5i 50watt) Dankzij de befaamde 'Holden & Fisher' ringkertrafo heeft deze versterker echter wel een grote vermogensreserve, waardoor de 15watt een vertekend beeld geeft. Die Nait-2 heb ik ook 'n keer gehoord bij iemand thuis, op zelfbouw speakers van Speaker & Co, van zo'n 91db. Dat ging ook akelig hard, zonder een spoortje stress. Ik zou zelf in mijn huis nooit zo hard willen/kunnen draaien i.v.m buren. Veel minisetjes hebben op papier veel meer vermogen in huis. Soms meer dan 100, maar dat zijn kwalitatief veel mindere watts, met een klein (vaak blok)trafootje, wat zo'n versterker veel minder stabiel maakt. Mvg, Alco Beste Alco, De Orton heeft het dubbele, en ook nog twee keer mono in 1 kast. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freshfighter Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Je bent dus niet tevreden (had gekund) Wat versterkers betreft. Je gaf zelf al aan dat de Harman Kardon van 350 euro in bepaalde opzichten beter klonk, dus met een bedrag van 500 - 600 euro ben je er al wat verbetering in geluid betreft. NAD C352 (600 euro) Strakke bas, bijzonder dynamisch en een ietswat donker, warm laag midden. Voor velen de referentie in zijn prijsklasse. Marantz PM 7200 (500 euro) Diepe, volle bas. Minder strak dan de NAD C352, maar daardoor ook wat vriendelijker, analoger (in mijn perceptie). Open zijdezachte midden en gedetailleerde treble. Geeft wat minder drive en punch aan de muziek dan de NAD C352, maar daar staat een heel stabiel en driedimensionaal geluidsbeeld tegenover. (mijn favoriet, ik heb hem zelf Rotel RA-02 (600 euro) of RA-01 (400 euro, identiek aan RA-02, maar zonder afstandsbediening) Heel snel, accuraat en direkt geluid. Met Rock geweldig. Kan wat te "upfront" zijn bij minder gelukkige opnamen, maar is nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Beste Alco, De Orton heeft het dubbele, en ook nog twee keer mono in 1 kast. O, dat zou kunnen Haudio. ...ik zie alleen de link niet met 't onderwerp welke hier besproken wordt ? Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Ik zelf uiteindelijk voor een AMC 3025a moeten kiezen, wegens budgettaire redenen. Kent eig iemand dit merk: het is echt weining verspreid. Ik ben er niet ontevreden van voor het geld, maar ik heb toch de indruk dat ik beter men budget ietwat gestretched had... www.amchome.com Uit wat ik heb gelezen over dit merk is het erg vergelijkbaar met NAD, zowel uiterlijk als klankmatig (warm karakter). Dat zit dus wel goed lijkt me (Op Audioreview.com staan ook alleen maar positieve recensies) Hoe klinkt het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freshfighter Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik heb het gecombineerd met 2 Monitor Audio Silver S1 speakers (vrij scherp van natuur), maar toch is het idd redelijk warm. Soms wat te naar men zin, vooral in de hogere bas en midrange. Ik heb de speakers ook eens gehoord op een denon, en dat was een heel ander geluid. Maar ik kan niet klagen voor het geld is het een prima set (heb ook nog NAD C521BEE cd-speler). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Alco, die midisetjes die meer dan 100W per kanaal leveren, kunnen dat waarschijnlijk maar heel kort en/of met heel veel vervorming. Een Naim zal dat waarschijnlijk beter doen. Vandaar dat je er hard mee kunt spelen en tegelijk een zuiver geluid blijft houden. Je kunt dus eigenlijk die vermogens niet vergelijken (zoals iemand al eerder aangaf). Vermogens kun je alleen vergelijken als ze binnen dezelfde frequentieband worden gegeven en in beide gevallen het gemiddelde vermogen betreffen. En dan moet je ook nog rekening houden met faseverschuiving van de stroom t.o.v. de spanning. Is allemaal dus maar moeilijk te vergelijken, omdat je niet weet wat en hoe er is gemeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepfh Posted 16 maart 2005 Author Report Share Posted 16 maart 2005 Wat me net te binnen schiet, is er geen modificatie mogelijk voor de sony om de bassen strakker te krijgen? De rest van de sound bevalt me nl wel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Alles valt te modificeren alleen is het de vraag of het ook de moeite waard is Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Wat me net te binnen schiet, is er geen modificatie mogelijk voor de sony om de bassen strakker te krijgen? De rest van de sound bevalt me nl wel! Is het dan niet makkelijker om de baspoorten van de speakers te dempen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts