Jump to content

sony de deur uit?

Jeepfh
 Share

Recommended Posts

Wat me net te binnen schiet, is er geen modificatie mogelijk voor de sony om de bassen strakker te krijgen? De rest van de sound bevalt me nl wel!

Is het dan niet makkelijker om de baspoorten van de speakers te dempen?

Nee, want het geluid komt uit de units, niet uit de basspoorten ( die vanzichzelf al bijna volledig gedempt zijn), het is niet teveel bas opzich, alleen de manier waarop het wordt weergegeven. De beste beschrijving is tot nu toe, de bassen klinken te electrisch (misschien rare beschrijving). De accoustische bassen neigen naar het geluid van een electrische bassgitaar en dat vind ik zeer onplezierig klinken, alsof de versterker het niet onder controle heeft. (met de harman kardon versterker klonk de bas juist subtiel en veel realistischer).

ligt dat dan niet eerder aan de akoestiek????

Ik denk het niet, vrijwel zeker van niet, want hoe kan het dan dat de harman kardon de bassen dan wel mooi weergeeft?

Je zou natuurlijk ook een andere sony kunnen proberen, maar dan uit de ES reeks.....als je verder tevreden bent met het geluid.

Ik ben niet bekend met het heco geluid, maar ik kan me wel heugen dat in het duits hifiblad indertijd de voorloper van jouw speaker de mythos 500 gecombineerd werd met een Onkyo integra a9711 en een rotel cd-speler.

Het zal dus uitproberen worden......, maar voordat je er dingen gaat uitgooien, zou ik eerst wat proberen met je huidige spullen, dus kijken naar opstelling en eerst daar wat dingen uitproberen.

Succes Mark

Je zou natuurlijk ook een andere sony kunnen proberen, maar dan uit de ES reeks.....als je verder tevreden bent met het geluid.

Ik ben niet bekend met het heco geluid, maar ik kan me wel heugen dat in het duits hifiblad indertijd de voorloper van jouw speaker de mythos 500 gecombineerd werd met een Onkyo integra a9711 en een rotel cd-speler.

Ik denk idd dat ik een exemplaar uit de es reeks ga proberen, of het nieuwere model van mijn versterker met een grotere voeding.

Verder, de onkyo versterkers die ik tot nu toe heb gehoord vond ik juist ook niet zo uitblinken in het basgebied. Ik ga wel kijken hoe het matcht met mijn speakers, want ik vind het het proberen waard!

De mythos 500 ken ik overigens wel, heb beide modellen speakers hier gehad. De argon is duidelijk een model van een aantal jaren meer ervaring, alles komt beter op zijn plaats. (het enige wat nog hetzelfde aan de speakers is eigenlijk de houten afwerking aan de zeikanten en het buitenformaat van de kasten)

Ik heb nu op mijn lijstje staan om mee te experimenteren:

Rotel,

Denon,

Sony Es,

en als ik een goede deal zou kunnen maken misschien een NAD.