Makine30 Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Ik ben sinds kort in het bezit van een NAD743 receiver met Draide boxen en Pioneer center en rears. Om de speakers aan te sluiten is het nogal een gepruts om daar bij te komen. Uiteindelijk wel gelukt met solderen en gepriegel, maar niet naar volle tevredenheid. Volgens de handleiding schijnen er daarvoor speciale amerikaanse banaanstekkers te zijn waar op ik zoek naar ben. Deze lopen schuin weg waardoor er gemakkelijker in het kleine gaatje van de aansluiting in kunnen. Wie oh wie weet waar ik deze kan vinden. Alles is natuurlijk van harte welkom.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 Zoiets? Deze zijn van Cardas (importeur B&W, maar ik heb de losse onderdelen in NL nog nooit gezien). overigens lijkt me wel dat er een vergrote kans op kortsluiting is bij zo'n full metal variant (als de connectoren elkaar raken). Sommige versterkers kunnen daar heel slecht tegen. Wellicht zijn ze meer bedoeld voor bevestiging aan de speakerunit zelf (sommige woofers hebben daar klemmende connectoren) De kosten vallen wel mee (tenzij je je amp opblaast) http://www.diycable.com/main/product_info....products_id=433 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 16 maart 2005 Report Share Posted 16 maart 2005 bij NAD (en andere merken) zitten in de luidspreker klemmen een afdicht dopje, heb je die er al afgehaald, dan kun je toch gewoon normale banaanstekkers gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts