Jump to content

Rap/HipHop

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Ah , je bedoelt Grandmaster B. AKA

Abdomenizer B

Bass Master B

Bed Wetter B

Bellringer B

Buckminister B

Burgermeister

Bushwacker B

Butt-wagger B

Court Jester B

Crossdresser B

Dustbuster B

Gas-passer B

Ghostbuster B

Grand Bastard B

Grand Flasher B

Grand Marshall B

Grandfather B

Grandma B

Grandmaster One

Grandmaster Virgin

Grandpappy B

Grasshopper B

Grinchmaster B

Mixmaster B

Thighmaster

Thumb Sucker B

:P:D:lol:B)

Ja, die bedoel ik! :lol::lol:

De echte rappers van de jaren 80 waren natuurlijk Mc Miker G en DJ Sven, van Nederlandse bodem. Zelfs in Amerika stonden zo op nummer 1 met het nummer 'Holiday-rap' :D

590_sven-miker.jpg

We gonna ringerengedong for a holiday, put your arms in the air and let me hear you say. :D:D:D

We are going on a summer holiday. :D

Edwin

Ja lachen, daar heb ik nog een 12 inch van staan. :ph34r: Rappen konden ze echt niet, maar w

Nee, da's een andere Tony Scott. wink.gif Degene die ik bedoel is een Nederlandse rapper van een tijdje terug, pakweg eind '80- begin '90.

Die ken ik wel, Paul. :D

Tony Scott was in de jaren 80 en begin jaren 90 erg hip, met z'n swingbeat achtige rap . B) Vooral het nummer, ' Get Into It' vond ik een stoer nummer. :)

Ik heb zelfs nog een CD van hem, en ben destijds in 1990 nog naar een concert van hem geweest in Arnhem. :D

tony_scott_in_1991.1440.jpg

Kijk hem zitten, :rolleyes::D

Nu vind ik het gewoon een broekie om te zien, een snotneus.. :D

Volgens mij hebben wij dan dezelfde cd en zijn we naar hetzelfde concert geweest! :D

Ik heb die cd er net effe ingelegd, tjonge jonge wat is die slecht opgenomen zeg! :blink::o:D

Nee, da's een andere Tony Scott. wink.gif Degene die ik bedoel is een Nederlandse rapper van een tijdje terug, pakweg eind '80- begin '90.

Die ken ik wel, Paul. :D

Tony Scott was in de jaren 80 en begin jaren 90 erg hip, met z'n swingbeat achtige rap . B) Vooral het nummer, ' Get Into It' vond ik een stoer nummer. :)

Ik heb zelfs nog een CD van hem, en ben destijds in 1990 nog naar een concert van hem geweest in Arnhem. :D

tony_scott_in_1991.1440.jpg

Kijk hem zitten, :rolleyes::D

Nu vind ik het gewoon een broekie om te zien, een snotneus.. :D

Volgens mij hebben wij dan dezelfde cd en zijn we naar hetzelfde concert geweest! :D

Ik heb die cd er net effe ingelegd, tjonge jonge wat is die slecht opgenomen zeg! :blink::o:D

De CD heet 'The Chief', en die is inderdaad megaslecht opgenomen. Het klinkt veel te donker en veel te dik aangezet in het laag. Eigenlijk

Diepgang vroeg ik om of ...etc.

Die Timbaland, Master P etc zijn eigenlijk producenten van wasmiddel en maandverband.

Ik vind Pharrel samen met Snoop Dog toch wel de meest diepgaande mainstream muziek die ik de afgelopen tijd op de radio heb gehoord... Niks mis mee en niet te vergelijken met een 50cent

Ik heb niet zoveel met het gebeuren maar de oude Dr. Dre vind ik nog steeds erg gaaf!

Wie kan mij nog enkele hiphop bands noemen die de moeite waard zijn?

Ik noem bv: Public Enemy, Beastie Boys, Disposable Heroes of Hiphoprisy, Slum Village.

Hubertinus

Ik heb Ice-t genoemd aangezien ik deze toch zeker de moeite waard acht, vooral zijn O.G. plaat!

EPMD is ook erg gaaf, de albums 'Unfinished Business' en 'Business as Usual' acht ik ook de moeite waard. En wat dacht je van PARIS 'the devil made me do it', ook een superplaat!

:rolleyes:

@ Sodejuu

Ik heb niks tegen een goed geprogrammeerde drumcomputer. Cocteau Twins: alles drumcomputer en dat is geen hiphop.

Maar ik heb spijt van dit topic. Ik vroeg om de betere rap/hiphop. Krijg ik allemaal die rubbish voorgeschoteld.

Beste redactie, kan dit topic verwijdert worden, want ik kan er niet meer tegen.

Hubertinus

Juist, ik ook niet. Als het goed is gebruikt is zelfs een drumcomputer een prima instrument. Echter ik had eigenlijk al voorzien dat dit topic zo zou verlopen. Helaas.

Ik zal ff vermelden dat songteksten voor mij absoluut niet belangrijk zijn en drums vaak meer kwaad dan goed doen in een nummer. Vandaar dat ik die hele rep-ssien niet kan waarderen. Voor mij is het net alsof ik in een fabriek naar eoa machine zit te luisteren. Erg eentonig dus. Goeie drum is als je het nauwelijks merkt dat 't er is. Net als een goeie scheidrechter.

Ik vind het vaak maar gebral en ik heb een hekel aan rijmpjes (echtwaar) Een goeie rijm is als je niet eens in de gaten hebt dat het rijmt. Dan heb je normale spreekzinnen en geen kromme zinnen die je in het dagelijks gebruik ook niet zou zeggen. Bovendien gaat 95% van de teksten over hetzelfde en is derhalve ook niet (meer) interessant.

Vanmiddag was Xtince weer eens op de radio met dat verschrikkelijke "spraakwater' nummer. Ik had echt gehoopt dat die vent er intussen in was verzopen (sorry). ZEEEEEER IRITANT :angry:

Ik geef Huub groot gelijk. HEAR, zouden jullie zo vriendelijk zijn dit topic te verbranden Of iig ergens te dumpen war je het niet zo makkelijk opduikelt :rolleyes:;)

@ Sodejuu

Ik heb niks tegen een goed geprogrammeerde drumcomputer. Cocteau Twins: alles drumcomputer en dat is geen hiphop.

Maar ik heb spijt van dit topic. Ik vroeg om de betere rap/hiphop. Krijg ik allemaal die rubbish voorgeschoteld.

Beste redactie, kan dit topic verwijdert worden, want ik kan er niet meer tegen.

Hubertinus

Zielig hoor <_< ga je zitten janken omdat mensen jou muzieksmaak niet delen :(

Marcel

Hoi Hubertinus,

Als je een vraag stelt over hip hop/rap dan kun je verwachten dat er allerlei namen over de toonbank vliegen. Of je er wat mee kunt is jouw zaak.

Maar iedere reactie, ook mijn eerste uit deze topic, wordt meteen naar het vuilnis verwezen omdat het "niks" is.

Ik noemde t