Superboer Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Ik luister nu naar dizzee rascal weet niet echt of het hiphop is maar klinkt wel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 @Audiopaul, In de begintijd van de HipHop werd er door de rappers gezegd dat men wat te zeggen had. Iets zinnigs bedoelde men dan. Men rapte over misstanden, men was sociaal betrokken etc. Public Enemy en Disposable Heroes of Hiphoprisy zijn wat mij betreft de exponenten van die "stroming". En het werd, mijns inziens, in een goeie song gebracht. Graag had ik wat meer, als ze nog bestaan, van dat soort hiphop/rap, misschien zijn er tegenwoordig wel crossover varianten, namen van dat soort groepen/acts gelezen. Hubertinus De La Soul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Kijk, en als M Pekel mij dan wil uitdagen moet hij voorzichtig worden want anders zal ik eens een keer uithalen zodat hij meteen genezen is. En al zeg ik hetzelf, ik kan goed uithalen. Hubertinus Zooo moet ik hier bang van worden Ik vind het gewoon kinderachtig dat je om de haverklap loopt te schreeuwen dat de Redactie dit topic moet verwijderen, omdat het niet helemaal gaat zoals jij zou willen De Redactie kan dat toch zeker zelf beslissen, of iets verwijdert wordt of niet. Stel je wat volwassener op, al zal dat misschien moeilijk zijn voor iemand die altijd zijn zin krijgt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Goh, nu wordt hier toch eventje "live" een battle-rap gevoerd! Ga zo door, jongens.......... Hit it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Black Sheep Hun eerste album uit begin jaren 90! Niet zo zeer politiek/maatschapij gericht dacht ik maar wel een berestrek album! Ik heb spijt dat toch veel rap en Hiphop heb weggedaan in een impulsieve bui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Volgens mij zijn er genoeg mensen geweest die een serieuze suggestie hebben gedaan. Dat dat niet zoekt wat jij wilt, is nog geen reden om dan maar meteen een heel topic weg te laten halen. Vooral omdat het toch redelijk on-topic blijft. Dan zijn er wel topics die veel erger uit de hand lopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Luister ook eens naar Guru. Z'n "Jazzmataz" cd's zijn een mengeling van jazz en hip-hop en zijn best het beluisteren waard. Ik heb er zelf drie uit de reeks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Ik heb spijt dat toch veel rap en Hiphop heb weggedaan in een impulsieve bui Hoewel ik het nog maar weinig draai heb ik al m'n originele lp's, 12-inches en cd's op hip-hop gebied nog! Vandaag nog even deze gedraaid: Grandmaster Flash & The furious Five - The message (1982) De vrij harde teksten van toen over sex, drugs, gangs enz. zijn helaas nog steeds z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Ook leuk om eens naar te luisteren, de rappers van US3, vooral de eerste is erg goed! Ik heb ook nog twee nieuwere cd's van ze, die vind ik iets minder t.o.v. de eerste, maar nog steeds de moeite waard. US3 - Hand on the torch (Bluenote 1993) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 White lines waren destijds trouwens heel populair in de discotheken. En Paul nu niet meer Weet ik niet, Ruud. Ik kom niet meer zo vaak in discotheken, jij wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Guru's Gangstarr (is dacht ik wel al eens genoemd) Het eerste album van Naugthy by Nature was ook erg goed! Volgens mij zijn white lines in letterlijke zin toch nog best populair, waar het witte lijntje van gemaakt is doet er in veel gevallen ook nog niet eens toe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 US3 was Cantaloop oid niet van hun? idd ook erg goed! Mr. Dobilina van Del the funky homosapian oid is ook erg goed! Ik ervaar momenteel een enorm dejavu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 US3 was Cantaloop oid niet van hun? idd ook erg goed! Klopt, die staat ook op de door mij genoemde cd! Mr. Dobilina van Del the funky homosapian [/b]oid is ook erg goed! Ik ervaar momenteel een enorm dejavu! Inderdaad een strak nummer! Als het nummer begint denk je dat het niks is, maar dan zit je er dus mooi naast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ik wordt niet op mijn teentjes getrapt. Er wordt volledig voorbij gegaan aan de ondertitel van het topic. Al is dat subjectief. Een weldenkend mens kan zich daar wel iets bij voorstellen. Dat er dan mensen zijn die je persoonlijk gaan uitkafferen, ja dat vind ik minder Ome Henk. Want ik weet al hoe het gaat. Als ik M Pekel eens echt aanpak beginnen de moderators te kwaken dat ik me in moet houden. Het lijkt hier erg veel op de "gewone" maatschappij. Hubertinus Wat heb je liever. 1 dat ik gewoon zeg hoe ik ergens over denk en dat jij de kans hebt je te verdedigen. 2 of dat ik achter je rug om jou zwart ga lopen maken bij anderen. Laatste optie hou ik zelf niet zo van, ik ben nogal eens erg direct dat weet ik . Sommigen waarderen dit anderen haten het. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Marcel, Geef me de vijf, dan houden we erover op. Jij zegt gewoon wat jij denkt dat je moet zeggen, dan doe ik dat ook. Hubertinus de 5 tuurlijk moet ook kunnen maar niet meer van die kwaaie smilies he , bij de eeste tegenslag. Als ik zelf iets start en het wordt niet wat ik er van verwacht dan laat ik het Topic gewoon doodbloeden Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 mijn favo's, - Wu Tang Clan, oude albums - Tribe called Quest - Dizzy Rascal - Jurassic 5 - Dr Dre - NAS - Dead Prezz - Gangstar (solo dan) - Kanye West (underground mixtapes) etc etc etc kortom, niet die nieuwe top40 troep wat er nu alleen maar uitkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 maart 2005 Report Share Posted 22 maart 2005 Hoera, de consensus is dat je mag zeggen wat je wilt/denkt Vanmorgen op het nieuws het bericht over een afgebroken rapconcert in Londen vanwege een schietpartij. Lopen er ook niet een aantal rechtzaken in Amerika tegen schietende rappers, hiphoppers, raphoppers, hophippers o.i.d. Kunnen ze voor dit "muziek"-genre geen aanmoedigingsprijs uitloven, onder het motto: "Zijn ze niet zalig, dan zijn ze toch uit de voeten" H Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 Ik heb welgeteld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 april 2005 Report Share Posted 8 april 2005 Hubertinus, ik hoorde vandaag de nieuwe CD van Prefuse 73 en moest gelijk aan jouw en dit topic denken. Ik vind het niet echt doorluisterbaar, maar toch wel goed en leuk, wellicht iets voor jouw? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts