cgm Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Is er iemand die ervaring heeft met speakers achter de vitrage? Heeft dat veel invloed? Ik kan het niet vantevoren zelf uitproberen, vandaar mijn vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Waarschijnlijk zal de hogetonenweergave hieronder te lijden hebben. Maar met een stevige trebbleboost met de toonregeling of equalizer kun je dit vast compenseren. Misschien kun je nog beter een Bosesysteem aanschaffen, de luidsprekers vallen nog minder op in het interieur en klinken van huis uit al lekker vaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Last van de WAF? :rolleyes Kan me niet voorstellen dat het erg veel uitmaakt. Mits het niet dikker is dan normaal speakerdoek, houdt het volgens mij niet veel geluid tegen. Maar ik kan het helaas ook niet voor je uitproberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 maart 2005 Author Report Share Posted 18 maart 2005 Waarschijnlijk zal de hogetonenweergave hieronder te lijden hebben. Maar met een stevige trebbleboost met de toonregeling of equalizer kun je dit vast compenseren. Misschien kun je nog beter een Bosesysteem aanschaffen, de luidsprekers vallen nog minder op in het interieur en klinken van huis uit al lekker vaag. Bedankt, ga ik gelijk doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 maart 2005 Author Report Share Posted 18 maart 2005 Last van de WAF? :rolleyes Nee, last van de kamerindeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Last van de WAF? :rolleyes Nee, last van de kamerindeling. Maar ga je de speakers dan zover tegen de muur/het raam plaatsen? Met weinig ruimte erachter dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 maart 2005 Author Report Share Posted 18 maart 2005 Last van de WAF? :rolleyes Nee, last van de kamerindeling. Maar ga je de speakers dan zover tegen de muur/het raam plaatsen? Met weinig ruimte erachter dus? Ongeveer wel ja. Maar het probleem is dat de vitrage niet strak voor de vensterbank kan komen, maar zeker een halve meter ervoor. De speakers zouden daar dan makkelijk achter kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Aha, ik begrijp het. Gaat het dan sowieso nog wel klinken trouwens? Tenminste, ik hoor vaak dat (sommige) speakers rondom wel wat ruimte kunnen gebruiken. Helaas kan ik zelf het verschil tussen veel en weinig ruimte rondom niet testen (door gebrek aan ruimte ). Ik bedenk met net dat het verschil met speakerdoek wel is, dat speakerdoek strak staat en vitrage er onregelmatig voor gaat hangen. Misschien dat dat wel invloed heeft op het geluid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Gewoon een goede interlink kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 maart 2005 Author Report Share Posted 18 maart 2005 Gewoon een goede interlink kopen... Dat ziet er toch niet uit, een paar honderd meter interlink als vitrage.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Kun je bij elke tweak wel mooi de vitrages opendoen. Werkt altijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Heb je elke keer weer de ervaring alsof er een gordijn voor je speakers verdwijnt Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Vitrage hangt geplooit voor je luidsprekers, dit heeft een behoorlijk dempende werking op het hoog, niet te vergelijken met een strak gespannen luidsprekerdoek. Ook lijkt me de ruimte tussen de gordijnen en de luidspreker vrij krap zodat het laag misschien extra wollig gaat klinken. Maar waarom kun je het niet uitproberen? Als het niet bevalt dan zet je de luidsprekers toch net voor de vitrage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 Maar waarom kun je het niet uitproberen? Als het niet bevalt dan zet je de luidsprekers toch net voor de vitrage? De lokatie van de vitrage hangt af van waar ik de speakers plaats. Oftewel, speakers erachter, vitrage nog wat naar voren, en andersom. 2 rijen gaten in het plafond is niet zo aanlokkelijk. Maar, ik heb de vitrage binnen en hang eerst wel wat los spul voor de kasten ter test.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Ik zou eerst de speakers eens op de plaats zetten waar ze zouden moeten komen, maar dan zonder de vitrage. Klinkt het dan zoals je het graag hoort, kun je overwegen om de vitrage ervoor te hangen. Ik zou echter zeker voor de speaker geen plooien hangen. Een enkele "laag" virage lijkt mij geen probleem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Waar heb je in godsnaam vitrage voor nodig? Neem rolgordijnen bij de Hema, die kun je gewoon open laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 Nou, ik heb dus eerst een dubbele laag vitrage voor de kasten gelegd en geluisterd. Ik vond het verschil niet schokkend. Inmiddels hangt de vitrage. De plooien zijn niet groot (ik heb enkele plooi genomen, voor de deskundigen onder ons), dus is het eigenlijk een enkele laag. Qua invloed lijkt het minimaal, als het er al is. De speakers verdwijnen nu letterlijk als ik muziek op heb.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Waar heb je in godsnaam vitrage voor nodig? Neem rolgordijnen bij de Hema, die kun je gewoon open laten. Waar heb je in godsnaam een rolgordijn voor nodig als je hem open laat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 Waar heb je in godsnaam vitrage voor nodig? Neem rolgordijnen bij de Hema, die kun je gewoon open laten. Ik ben niet audiofiel genoeg Kraus, vond dit mooier. En je bent in ieder geval te laat, ze zijn betaald en binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 Waar heb je in godsnaam vitrage voor nodig? Neem rolgordijnen bij de Hema, die kun je gewoon open laten. Waar heb je in godsnaam een rolgordijn voor nodig als je hem open laat? Hij luistert misschien niet zo vaak muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 wat een hopeloos topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 wat een hopeloos topic. Start jij dan eens wat. Die losse opmerkingen van jou, daar schiet niemand wat mee op.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Opnieuw naar deze onzintopic kijkende begrijp ik eigenlijk niet dat iemand die hier zowat bij het meubilair hoort (ca. 3500 berichten..!!) uberhaupt IETS voor zijn speakers wil hebben en er hier ook nog vragen over stelt of dit uitmaakt... Natuurlijk maakt elke audio-liefhebber zoiets wat uit!! Heel veel zelfs...! Brrr! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 Opnieuw naar deze onzintopic kijkende begrijp ik eigenlijk niet dat iemand die hier zowat bij het meubilair hoort (ca. 3500 berichten..!!) uberhaupt IETS voor zijn speakers wil hebben en er hier ook nog vragen over stelt of dit uitmaakt... Natuurlijk maakt elke audio-liefhebber zoiets wat uit!! Heel veel zelfs...! Brrr! Als jij dit onzin vindt dan volg je dit toch gewoon niet? Genoeg andere topics, hopelijk wat minder onzinnig voor jou. Verder begrijp ik niet wat mijn aantal postings met mijn vraag te maken heeft. Als er een relatie zou moeten zijn, dan zou jij met je nog geen 200 postings hier heel veel vragen moeten stellen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 20 maart 2005 Report Share Posted 20 maart 2005 Naar je aantal geposte berichten kijkende, behoor je zo'n beetje bij het HEAR-interieur. Je hebt in elk geval hier menig uurtje serieus over hifi zitten praten neem ik aan. Het verbaast mij dan nogal dat je zo lichtzinnig met je luidsprekerplaatsing omspringt. Het is aan de ons mede-HEAR bezoekers om je terug in het audiofiele gelid te krijgen Anders kom je immers nooit in het audiofiele walhalla p.s. die 200 is nog een heeeeel eind hoor, geef me dus nog een kans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts