frank2 Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 HAllo, ik heb een vraag; wie heeft voor mij een kopie (liefst digitaal ) even onder de scanner en opsturen van het artikel in het duitse audio tijdschrift van 9-2004 over subwoofers. Daar staat nl. ook een subwoofer bij die ik graag wilbeluisteren. Het betreft het artikel: 10 aktiv subwoofer von 700 bis 9000 euro Bedank voor de moeite. Jaja ik ben echt van plan om een subwoofer van rond de 500 euro aan te schaffen voor filmgeluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 Beste Frank, Probeer het eens op HTForum, daar zitten wat meer HT liefhebbers die zeer regelmatig subs gebruiken. Subwoofers zijn op dit forum wat minder vaak geziene gasten. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 maart 2005 Report Share Posted 18 maart 2005 HAllo, ik heb een vraag; wie heeft voor mij een kopie (liefst digitaal ) even onder de scanner en opsturen van het artikel in het duitse audio tijdschrift van 9-2004 over subwoofers. Daar staat nl. ook een subwoofer bij die ik graag wilbeluisteren. Het betreft het artikel: 10 aktiv subwoofer von 700 bis 9000 euro Bedank voor de moeite. Jaja ik ben echt van plan om een subwoofer van rond de 500 euro aan te schaffen voor filmgeluid. Als je ff geduld hebt kan ik het maandag voor je inscannen. Mijn scanner werkt nl niet goed met XP (oudje weet je). Acer heeft nooit de moeite genomen om voor dat ding een passende XP-driver te maken en de custom driver (geschreven door een hobbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 19 maart 2005 Author Report Share Posted 19 maart 2005 dank je voor de moeite, ik wacht wel tot maandag..... ik had deze vraag ook op het ht forum gezet, maar helaas daar wordt niet op gereageerd. En ja, dit forum is meer voor stereo e.d. dat weet ik, ben zelf ook meer gericht op stereo, maar ik heb het volgende gedaan. Voor stereo gebruik ik mijn accuphase en mijn T+A tal 140. Kijk ik naar films dan zet ik de onkyo aan deze is dan doorgeschakeld op mijn accuphase. Zo heb ik in feite 2 aparte systemen en heb je de voordelen van beide systemen. Goed stereo met een goede verstereker en voor surround de onkyo welke een iets slechter is voor stero maar voor surround goed genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Zo heb ik in feite 2 aparte systemen en heb je de voordelen van beide systemen. Klinkt als de oplossing waar ik ook voor zou kiezen. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Persoonlijk denk ik dat het goedkoper is om 2 gescheiden systemen te hebben dan 1 gecombineerde. Tenminste als je eisen voor muziek hoger zijn dan voor HT (films). Voor HT kom je met 2000-2500 euro aan receiver, dvd speler en speakers+sub al een heel eind. Om 5 kanaals op het nivo te komen van een goede stereo setup (zeg een uit prijsklasse vanaf zo'n 5000-6000 voor versterker, speakers en cd speler) dan zit je al vrij snel in een prijsklasse "modale middenklasse auto". Welke sub was je in geinteresseerd, Canton? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 19 maart 2005 Report Share Posted 19 maart 2005 Inderdaad helemaal mee eens, zo heb ik het ook gedaan twee apparte voorversterks, eentje voor stereo andere voor surround. Prima oplossing maar kan je wel wat ruimte kosten Een goede surround die ook stereo goed doet kost al meteen een behoorlijke slok meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 20 maart 2005 Author Report Share Posted 20 maart 2005 Ik ben geintresseerd in de infinity sw12 of misschien de jbl E250. De eerste werd mij aangeraden door een goede hifizaak in enschede, deze zou een magnat 380 er gemakkelijk uit spelen. Ik heb al een B&W 650 beluisterd, klinkt goed, maar iets wollig. (Ik had er vroeger een van B&W) Ik denk en hoop dat de infinity strakker zal klinken, de jbk denk ik zal iets meer powerachtig klinken (Boemerig?) maar als het goed is kan ik ze a.s. vrijdag beide beluisteren in arnhem bij smits. Maar ik lees graag wat audio erover zegt, zij geven vaak een goede indicatie. Ik heb tevens de canton 25 gehoord, in vergelijking met de B&W 650. Dan hoor je meteen dat de B&W beter is en klinkt. (maar is ook duurder) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Frank, je hebt een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 21 maart 2005 Author Report Share Posted 21 maart 2005 Ik heb de test uit audio grondig doorgelezen. En voor de prijs die zij daar in zetten 700 euro is het een uberragende sub. (Bij smits kost ie 470,=) Natuurlijk staan in de tests duurdere modellen, en ja die klinken beter. Maar vandaag moest ik mijn vrouw naar het ziekenhuis brengen voor een behandeling dus ik had 2 uur de tijd, aangezien bijna alle audio zaken dan dicht zijn.. Maar lach niet bcc en dat soort zaken waren wel open, dus wat doe je dan. Juist, de enige winkel uit dit soort winkels die nog enigzins de moeite is is bcc in enschede, zij hebben daar wat zij noemen een high end hoek, dus niet maar daar staat spul wat meer kost dan de gemiddelde 300 euro incl. dvd en versterker. Hij had daar een jbl e150 staan en een infinity klein model 10". Aangezien de verkoper ook nog verstand van zaken had en niets te doen had liet hij ze beide horen. Allebei via een normale versterker en B&W standspeakers van 350,=. Nou had ik nog nooit beide subs gehoord, maar mijn vermoeden was inderdaad juist, de jbl gaf bas weer tot dreunen toe, de infinity gaf ook bas weer maar subtieler en dieper. Dus mijn vermoeden is totnutoe juist geweest. Zeker na het lezen van de audio test. Nu maar hopen dat ze straks in arnhem alles hebben staan, anders wordt het gewoon wat langer wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 Ze hebben wel leuk spul bij BCC, alleen jammer dat je in die 'high-end-hoek' toch niet echt goed kunt luisteren. Het is gewoon achterin de winkel en niet een aparte ruimte. Dus, zeker als het druk is (maar dat zal op maandag ochtend wel meevallen) loopt iedereen verder gewoon door die ruimte, terwijl jij wat wil luisteren. Je kunt er ook niet zitten geloof ik, of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts