Jump to content

OORDEEL OVER CANTON SPEAKERS GEVRAAGD

jamin
 Share

Recommended Posts

Goededag,

Allereerst mijn complimenten over dit forum en de site. Er is echt zoveel info te vinden, super!!

Ik ben een redlijk groentje op audio gebied. Ben momenteel in het bezit van een Technics set, de 900 serie met die verlichte VU-meters. Alleen deze heb ik compleet verkocht.

Wat ik nu wil gaan kopen is de Yamaha RX-V1500 of de 2500.

Maar nu komt het moeilijkste gedeelte: de speakers.

Ik kan een set kopen nl. 2x Canton RC-L, 2x Canton ergo 200 en de Canton center CM500. Totaalprijs voor deze speakerset is 1200 euro. Wat denken jullie is dit een goede koop en is de yamaha er geschikt voor?

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de Kef Q5 of Q7 en de Dali suite 2.8.

Wie kan mij helpen.

Nu weet ik natuurlijk dat je zelf moet gaan luisteren, mar jullie ervaringen en tips zijn van harte welkom. Wie weet is dit het begin van een mooie hobby.

Bedankt

Canton is zeker een mooie set . De RCL heb ik laatst beluisterd bij een vriend met sphinx project 10 samen en moet zeggen mooie speaker met goed geluid.

Of deze het op yamaha goed doet weet ik niet moet je gewoon proberen.

Zou kunnen dat deze de speaker te scherp laat klinken. Daar de cantons metal tweeter gebruiken en in samen werking met yamaha zou dit wel eens te kunnen wezen. Andere kant is dat door het kastje wat bij de RCL zit zou je het hoog terug kunnen zetten. Zowel hoog als laag 2 stappen plus of 2 stappen min zodat je hem aan de ruimte kan aanpassen. En dit werkt mooi.

IK zelf onder andere de kef q5, een aantal b&w's een jm lab 806s en de

dali suites beluisterd bij hobo hifi. De kefs vond ik lomp en rommelig

klinken. De B&w's ( 602 en 603) ok maar een opgepompt laag.

De jm lab vond ik weer veel te schel. De dali suite 1.8 is het

geworden; strak laag ( poorten dicht), goed midden en zacht hoog.

Na bijna 2 jaar heb ik me nog geen enkele keer gestoord aan

iets in het geluid wat de speakers weergeven; en dat vind ik al

heel wat. Ik zag trouwens bij W&W audio een paar audio physic

tempo II voor een goeie prijs. Moet een zeer goede speaker

zijn, ik denk dat hier wel mensen zijn die dat kunnen beamen.

Ik heb zelf met de Tempo II SE gespeeld en bij een goede opstelling geeft die absoluut geen bonkig laag. De Tempo II is een erg fraaie luidspreker die juist doordat de poort aan de voorzijde zit redelijk gemakkelijk op te stellen is. Wellicht kun je ook nog eens naar de Spark II kijken (tweedehands)..mooier dan de III en door de direct aangedreven woofer een heel fraai laag voor zo'n kleine vloerstaander.

Yamaha is meestal wat helder, zo ook Canton.

Misschien eerst goed naar de combinatie luisteren. Vergelijk het eens met wat warmer klinkende speakers, bv Dynaudio.

Verder heeft Canton een prima prijs/kwaliteit

Ik heb zelf met de Tempo II SE gespeeld en bij een goede opstelling geeft die absoluut geen bonkig laag. De Tempo II is een erg fraaie luidspreker die juist doordat de poort aan de voorzijde zit redelijk gemakkelijk op te stellen is. Wellicht kun je ook nog eens naar de Spark II kijken (tweedehands)..mooier dan de III en door de direct aangedreven woofer een heel fraai laag voor zo'n kleine vloerstaander.

hier ben ik het aardig mee eens.

ik heb alleen de spark II nog nooit gehoord. :D