Jump to content

Van Medevoort ma 240 met Synthese 1

jepe!
 Share

Recommended Posts

Ik ken de van Medevoort versterker niet wel ken ik de synthese 1 al is daar ook verschil tussen.

De oudste versie had een wat lager rendement (heb ik) en daar heb je echt wel een behoorlijke versterker voor nodig bij luid spelen.

Bij lage volumes klinken de speakers ook goed maar om dus echt een christelijk niveau te bereiken heb je veel watts nodig het zij zo

Heb zelf ook synthese 1 gehad model vam 1988 en vond medevoort daar wat analitisch op klinken. Ik ben toen gegaan voor de sphinx project 12 laatste versie.

Daarvoor had ik er een sony 77 es eindversterker er op en deze deed er het ook goed op. Maar de sphinx beter. Wat ook goed gaat is clase en mark levinson bv de 27 . Wat oudere versterker maar klingt nog mooier dan de sphinx.

Tja uiteindelijk uit proberen. Ieder zijn smaak. :D

Denken julie dat een Van Medevoort ma 240 versterker een set Synthese 1 speakers aan kan? (dus telfoonhoorn model)

Hallo,

Beide componenten ken ik goed en heb ik in verschillende installatie's kunnen beluisteren. Ik denk dat de MA240 van vM t

Daarvoor had ik er een sony 77 es eindversterker er op en deze deed er het ook goed op. Maar de sphinx beter. Wat ook goed gaat is clase en mark levinson bv de 27 . Wat oudere versterker maar klingt nog mooier dan de sphinx.

Tja uiteindelijk uit proberen. Ieder zijn smaak. :D

Ik heb de opvolger er op staan maar dan 2 keer de TAN 80.

Wat geluid betreft een uitstekend huwelijk wat vermogen betreft ook.

Alleen lopen de tan 80 versterkers bij lang luid spelen behoorlijk warm wat wel aangeeft dat het geen makkelijke speaker is( ter informatie een mono geschakelde tan 80 op een 4 ohm jbl 18 inch subwoofer gaf geen krimp)

Tja was goed spul die sony's en de mijne werd toch niet zo heet hoor en draaide er maar met een.

En ik draaide ook veel stevig want dat gaat perfect op deze speaker.

Dat geeft min of meer wel aan dat het geen makkelijke speaker is.

Ik heb ze eigenlijk nooit op 1 tan 80 gehad dus ik weet niet hoe ze zich dan houden.

In brug geschakeld neemt het vermogen theoretisch kwadratisch toe wat in de praktijk nooit wordt gehaald maar wanneer de impedantie van de speaker dus lastig is en veelal laag al heb ik geen idee hoe de imp verloopt bij de synthese 1 dan zal de versterker met zijn dubbele spanning bij een te lage impedantie problemen krijgen daar dan ook de stroom enorm toeneemt.

Op de versterkers staat dan ook dat in brug mogelijk is bij 8 ohm.

Dat bij het gebruik van een 4 ohm JBL subwoofer geen problemen waren zecht toch nog wel meer over de synthese 1 en zijn impedantie gedrag.

De voeding van de tan 80 kan het makkelijk leveren en ook de eindtrap alleen de warmte ontwikkeling wordt dus te groot en dan kom je in de problemen doordat de koeling gewoon te klein is.

Wat je voor de synthese 1 dus nodig hebt is een overbemeten versterker in vele opzichten dus wat voeding vermogen en koeling betreft.

Vanavond heb ik Yello weet eens opgezet The Essential en geloof me dat vreet vermogen op hoog volume maar het gemak de altijd aanwezig blijvende detailering ook bij echt maximale volumes dat is echt gaaf dan weet je wat je in huis hebt staan met deze pracht speaker en ja dan moet ik dus echt na een 2 tal uur zeggen van stoppen nu want het wordt me te warm.

Zie dus maar eens een stabiele versterker te vinden welke dit aankan en welke betaalbaar is.